Nuvaring ja ruskea vuoto

  • Viestiketjun aloittaja ade
  • Ensimmäinen viesti
ade
Aloitin Nuvaring ehkäisyrenkaan käytön pari viikkoa sitten. Onko normaalia, että koko käytön ajan on tullut niukkaa, ruskeaa vuotoa? Ennen rengasta imetin vuoden enkä ole muutenkaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä muutamaan vuoteen. Kokemuksia? Onko tuo normaalia? Voiko vuoto jatkua vielä seuraavien renkaidenkin aikaan?
 
Mulla kesti ensimmäisen renkaan kanssa samantyyppinen vuoto melkein renkaan poistopäivään asti. Loppui ihan paria päivää aikaisemmin. Sitten tuli kuukautiset ja ne loppuivat onneksi ihan normaalisti. Ekan renkaan jälkeen ei ole ollut ongelmia. Lääkärin mielestä aika tavallista tiputteluvuoto alkuunsa. Kehotti odottamaan normalisoituuko tilanne toisen renkaan aikana. Toki hän myös epäili, että rengas saattaisi olla mulle liian matalahormooninen. Jos tiputteluvuoto ei olisi loppunut, olisi täynyt vaihtaa pillereihin. No, tilanne on ok ja tyytyväinen olen ollut. En myöskään ollut käyttänyt hormonaalista ehkäisyä aikoihin.
 
En viitsinyt aloittaa uutta ketjua, kun tässä tuossa renkaasta on jo puhetta..

Mitä olette muuten tykänneet renkaasta?

Laitoin itse ensimmäisen nyt perjantaina ja ainakaan toistaiseksi ei ole ollut minkäänlaista tiputtelua, ainoastaan huomasin, että valkovuoto on hieman lisääntynyt. Harmillista.. :/
 

Yhteistyössä