Hakutulokset

  1. Halipupu

    2v:n empatiakyky

    Ovatko teidän muiden 2v:t empatiakykyisiä tilanteessa, jossa ovat satuttaneet toista? Meillä 2v3kk poika ei oikein ymmärrä kun satuttaa toista, että miten tulisi toimia. Osaa kyllä pyytää anteeksi ja silittää kun pyydetään, mutta ei vielä sisäistä homman ydintä ja voi vaan naureskella koko...
  2. Halipupu

    NUK ensimukista

    Saakohan NUK:in ensimukeihin (latexinen juomanokka) niitä juomanokkia ostettua erikseen uusia? On ollu tosi hyvä muki käytössä, mutta nyt nokka lensi roskiin kun oli niin kaamean näköinen ja jos siihen uuden saisi, niin olisi vielä ihan käyttökelpoinen vauvallakin.
  3. Halipupu

    MLL:n kirppis Vuosaaressa 25.4.

    Tervetuloa huomenna lauantaina 25.4.09 MLL:n kirppikselle Vuosaaren Albatrossiin srk:n tiloihin klo 10-13. Paikka on aivan kauppakeskus Columbuksen kyljessä, jonne pääsee mm. metrolla. Paikalla on n. 25 myyjää sekä buffetti.
  4. Halipupu

    Graco Logico LX comfort?

    Löytyiskö joltain Gracon Logico LX istuinta? Onko hyvä ja tukeva istuin 4v-->? Testituloksia ei autoliiton sivuilta löydy, joten olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia kyseisestä istuimesta tai myös muista Gracon vyöistuimista. Pitäisi saada mahdollisimman kapea, mutta myös turvallinen...
  5. Halipupu

    Pakkaamaan pitäisi lähteä!

    Huomenna ollaan lähdössä talvilomalle Vuokattiin ja pakkaamaan pitäisi varmaan lähteä. Onko muita lähdössä lomailemaan ja minne päin? :wave:
  6. Halipupu

    Liputuspäivähullu 4v.

    Meillä 4v. poika tietää kaikki Suomen liputuspäivät ja tutkii muutenkin eri maiden lippuja innolla. Onko samanlaisia tapauksia täällä muita? Kesällä, kun oman yhtiön lipputankoon ei Eino Leinon päivänä noussukaan lippu unohduksesta johtuen, niin pojan päivä oli pilalla ja itkuhan siitä pojalle...
  7. Halipupu

    Mistä suprafilliä?

    Mistä kaupoista (Hki) saa Lassien suprafill-haalareita ja -hanskoja? Huutiksessa niitä on jonkin verran myynnissä, mutta uusia ei ole nähny missään.
  8. Halipupu

    Hilloista allerginen reaktio

    Meillä 1v8kk poika on nyt muutaman kerran saanu lättyjen kanssa hilloa ja syömisen jälkeen on suun ympärille tullu joksikin aikaa punotusta. Hillot ovat olleen eri hilloja - mansikka ja omena - ja muutenkaan marjoista tai omenasta ei oo tullu mitään allergista reaktiota, joten luulen että syynä...
  9. Halipupu

    Turvaistuinten vyöasiaa

    Onko muilla ongelmia saada taapero pysymään turvaistuimen vöissä kiinni kun vyöt valuvat olkapäiltä alas? Meillä esikoinen repi itse vyöt pois moottorieitllä ajattelessa ja nyt kuopuksellakin on niin luihut hartiat, että vyöt meinaa ihan itsestään valua alas, vaikka on mahdollisimman kireälle...
  10. Halipupu

    Two way elitestä

    Voisiko joku kertoa mulle voiko Two way elite-turvaistuimessa lapsi istua naama menosuuntaan istuimen omilla vöillä? Vai vaihdetaanko silloin auton vöihin? Pitäis löytää istuin, jossa voi istua mahdollisimman pitkään (pituusraja tulee vastaan nykyisessä istuimessa, ei painoraja) istuimen...
  11. Halipupu

    Maidottomia jouluherkkuja?

    Eka joulu edessä kun pitäisi kokata maidottomia (ja soijattomia) jouluruokia ja -herkuja. Varsinkin herkkujen suhteen on päänvaivaa, kun yleensä meillä on jouluna jälkkärinä jotain rahkan tapaista. Löytyiskö keltään hyvä ohjeita, joissa ei olisi maitoa (missään muodossa) mutta ei myöskään kermaa...
  12. Halipupu

    Kokemuksia pottatarroista (BI:n)

    Onko joku hommannut Badyidean markkinoimia pottatarroja, jotka liimataan potan sisälle ja muuttuvat näkyviksi kun lapsi pissaa päälle? Toimivatko? Mulla on just 1,5v. täyttävä poika ja istuu kyllä välillä potalla, mutta oikeastaan sinne ei olla yhtään pisua vielä saatu. Muutaman kerran oon...
  13. Halipupu

    Millaiset rajat teillä lapsille kaupassa?

    Taas meinas tänään hermot mennä ruokakaupassa, ei omiin lapsiin vaan vieraan. :o Itse en anna omien lapsieni (1,5v ja 4v) juosta ja riehua kaupassa käydessä, vaan pitää olla rauhallisesti ja kävellä (pienempi istuu kärryissä), eikä räpeltää tavaroita. Hyllystä 4v. saa ottaa kun annan kuvan...
  14. Halipupu

    Guacamolelle käyttövinkkejä

    Mihin muuhun käytette guacamolea kuin tortilloihin ja dippaamiseen? Kaapista löytyisi avattu purkki guacamolea ja harmittaa, jos se taas menee vanhaksi. Viikko sitten syötiin tortilloja.
  15. Halipupu

    Muita joilla on/ollut kireä kielijänne?

    Pojalla havaittiin tänään hammastarkastuksessa kireä kielijänne ja nyt tässä mietin pitäisikö se leikata mahdollisimman pian vai ei? Onko muita joilla on sama ongelma tai on leikattu? Olisi mukava kuulla kokemuksia ja varsinkin missä iässä on leikattu. Mun poika on nyt kohta 1,5v. ja sanoja...
  16. Halipupu

    Missä iässä metsäsieniä?

    Mulla on 1v4kk poika, voikohan hänelle jo antaa pikkasen metsäsieniä? En yhtään muista koska esikoinen sai ekat sieniherkut.
  17. Halipupu

    G: Mitä päiväkerhoja paikkakunnaltanne löytyy?

    Galluppia ajattelin tehdä aiheesta Suomen päiväkerhot ihan huvikseni. Ainakaan meidän läheltä ei oikeastaan löydy muita kuin srk:n päiväkerhoja ja kun en kuulu poikien kanssa kirkkoon, niin en sinne pistä nenääni ja jos haluan saada lapsen päiväkerhoon, niin ainoa vaihtoehto on päiväkoti, jossa...
  18. Halipupu

    Kuinka monta talvihaalaria 4-vuotiaalle?

    Kuinka monta talvihaalaria muut hankkii 4-vuotiaalle talven varalle E-Suomessa? Meillä on nyt yksi haalari saatu käytettynä naapurista, ja nyt pähkäilen pitäiskö huutaa toinen haalari vai pärjääkö sillä yhdellä ja takilla & housuilla? Voihan sitä kyllä ensin katsella onko tosta talvesta...
  19. Halipupu

    Synttäriasiaa

    Pojan 4v. synttärit lähestyy ja kun tässä taas mietti kaikkea siihen liittyvää ostettavaa yms. niin tuli mieleen, että pitääkö taas keksiä jotain lähtölahjaa kavereille? Saako teidän lapset synttäreiltä aina mukaansa jotain pientä ja annatteko te jotain kavereille mukaan? Viimeksi annettiin...
  20. Halipupu

    Mitä päälle sateen jälkeen?

    Mitäs te muut puette taaperoillenne päälle sen jälkeen kun on satanu ja on lätäköitä, mutta ei muuten enää kovin märkää? Mä en aina viittis vetää pojalle päälle enää sillon kurahousuja ja saappaita, mutta lätäköt kinnostaa ja sitten sinne pyllähdetään ja housut kastuu. Onko jollain kokemuksia...

Yhteistyössä