G: Mitä päiväkerhoja paikkakunnaltanne löytyy?

Galluppia ajattelin tehdä aiheesta Suomen päiväkerhot ihan huvikseni. Ainakaan meidän läheltä ei oikeastaan löydy muita kuin srk:n päiväkerhoja ja kun en kuulu poikien kanssa kirkkoon, niin en sinne pistä nenääni ja jos haluan saada lapsen päiväkerhoon, niin ainoa vaihtoehto on päiväkoti, jossa katsotaan kieroon, kun vien lapseni hoitoon vaikka olen pienemmän kanssa kotona. No mutta katsokoon vain, ei se mua haittaa kuten ei moni muukaan asia. :)

Eli pistäkää pinoon Suomen päiväkerhot 3-5-v. lapsille. Kenen järjestämiä löytyy?
 
Täällä meillä eteläisimmässä Suomessa on srk päiväkerho (siellä on kyllä kirkkoon kuulumattomienkin, joten mikset sinäkin sinne laittaisi), avoin päiväkoti (tosin siellä vanhempi mukana). Sitten tietenkin maksulliset tarhat. Niin ja perhekahvilat, mutta niissäkin vanhemman seurassa.
 
Mä haen just sitä, että eikö kukaan muu järjestä päiväkerhoja kuin srk? Ainakin meillä niihin kerhoihin on kova tunku ja eihän ne sinne ota, jos ei kuulu kirkkoon, luulen minä. Onneksi pojalla on paikka hyvässä päiväkodissa kodin lähellä ja sen haluan pitää, joten sinne vaan muutamaksi aamupäiväksi, niin saan vähän aikaa olla kahden 1v3kk:n kanssa ja käydä hänen kanssaan jumpassa ja muskarissa, niin kuin esikoisenkin kanssa kävin. Että ihmetelkää vaan päättäjän yms. kun pitää viedä päiväkotiin, eikö kerho riittäisi, mutta kun niitä kerhoja ei yksinkertaisesti ole.
 
Kyllähän se kerho olisi, mutta jos sinulle ei srk kerho kelpaa, niin..
Ei siellä kysytä kuulutko vai et.
Mannerheimin lastensuojeluliitto järjestää, kuten aiemmin mainitsin ja meidän kunnalla myös kunnan perhetyöntekijä pitää kerran viikossa kerhoa.
 
Halipupu kannattaa tosiaan pitää hyvä paikka. Meilläkin isompi tyttö käy tarhassa just ton kolme päivää viikossa niin saan antaa pikkuisellekin ihan äiti aikaa :D . Saa sitten isompi taas illalla ja muina aikoina äiti aikaa ja meidän neiti viihtyy loistavasti siellä kavereittensa kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Seurakunta ja MLL, omani on MLL:n kerhossa.
Onko teillä mll kerho sellainen, minne lapsi jää yksin? Olen luullut kaikkien olevan kerhoja, missä lapsi yhdessä vanhemman kanssa. Siis nämä perhekerhot. Erikseen meillä liikuntaleikkikoulu, jonne jätetään, muskarissakin aikuinen mukana.
Kyllä äitiaikaa pystyy lapselle antamaan ilman tarhaakin, ainakin niissä perheissä, missä kaksi vanhempaa. Järjestelykysymys..
 

Yhteistyössä