Hakutulokset

  1. SariS

    Minkä ikäisenä vielä rattaissa?

    Me pyöräiltiin viime kesänä tosi paljon. Yleensä aamupäivällä oltiin rattailemassa ja kaupanreissut ja iltapäivällä sit päikkäreiden jälkeen fillarilla. Kyllä pyörälläkin on kiva pysähdellä puistoihin yms. Mut meillä toi hyvä, että poika viihtyy aivan loistavasti rattaissa. Olen paljon...
  2. SariS

    2v9kk lapsen suusta.. <3

    :laugh:
  3. SariS

    reilu 2 vuotiaan yölliset hulinat

    Meillä on muuttunu yhdessä hujauksessa kaikki. Tai pienestä asti on ollu herkkä kaveri unien kanssa, heräilly aika paljon johtuen vauva-iän refluksista ja allergioista. Jotenki sitä tottui siihenkin, että pätkittäin on nukuttu. Nukahtanu on iltaunilleen aina hyvin, mut nyt on ihan sekopäistä...
  4. SariS

    Ketään hoitanut kotona yhtä lasta 3-vuotiaaksi?

    Meillä on poika 2v2kk ja kotona ollaan. Ja aion olla pitkään. Mulla on onneksi niitäkin ihmisiä ympärillä, jotka arvostaa kotiäitinä olemista. Eniten mun mies, hän on ollu kotihoidossa ja on hienoa, että oma mies osaa tätä arvostaa ja pitää hirveen tärkeänä asiana niinku minäkin. Kyllä täs on...
  5. SariS

    lapsen uskominen

    Meillä on 2v2kk jota nyt onneksi ei pahasti uhma vielä vaivaa. Mutta jossain vaiheessa aina jostain pitää tapella. Yleensä tää on sitä, että esim. poika alkaa uhmakkaasti tyhjentämään olkkarin lipaston laatikolla ihan sairaalla vimmalla. Ja nauraa päälle ja kielloista huolimatta jatkaa...
  6. SariS

    Minkä ikäisenä vielä rattaissa?

    Meillä poika on nyt reilu pari vuotias ja mä en osaa kuvitellakaan miten joskus kun ei enää rattaat oo käytössä nii saan kaupankamat kulkemaan. On kyllä kätevä kauppakassi, valitsin aikanaan noi rattaat kun niissä on tosi iso ja tukeva, sellanen laatikkomainen alapussi. Siin on joku...
  7. SariS

    Kokeneemmilta apua pottaongelmaan

    Toukomamma, mulla tuli yks juttu mieleen joka sun tarinaan sopii vallan mainiosti. Mun kaverilla on joku pottailuun liittyvä kirja ja siinä oli lukenut, että joskus lapset saattavat oudoksua just sitä, että kakka menee sinne pottaan. Tai ylipäätään minnekään. Että lapsi jotenkin kokee sen kakan...
  8. SariS

    Kokeneemmilta apua pottaongelmaan

    Meillä oli hyvä alku tuossa puolentoista vuoden paikkeilla pojan pottailuissa, tehtiin potta hyvin tutuksi ensin ihan että vaan istutettiin muuten vaan ja kivaa oli! Sitten alkoi aamukakat ihan säännöllisesti mennä pottaan, itse osas sanoa kakka, mutta ei tajunnu vielä ottaa vaippaa poies, vaan...
  9. SariS

    Apua, sänky pissassa joka aamu..

    Mä olen kans nyt tehnyt niin, että päivisin käytän housuvaippoja ja yöksi noita Liberon teippivaippoja. Ja vieläkään ei ole siis pissa tullut sänkyyn noilla vähän isommilla vaipoilla =). Housuvaipat on niin käteviä päivän tohinoissa.
  10. SariS

    Apua, sänky pissassa joka aamu..

    No nyt on pampersin housuvaipat heivattu ja tilalle ostin Liberon teippivaippoja, reilusti isompia mitä paino-ohjeissa sanotaan. Ja näinpä on sänky pysynyt aivan kuivana, jee!! Kiitosta vaan paljon vinkistä, loistavaa :)
  11. SariS

    Apua, sänky pissassa joka aamu..

    Meillä 12kg poika nyt ja aivan samaa ongelmaa mitä aloittajalla. Ja välillä ihan kuivalta tuntuu vaippa niin yöllä tullut sänkyyn. Poju on tosi solakka vartaloltaan ja oon huomannu, että hiukan kun on pippeli sivussa nii sieltä menee tuohon nivuseen pissa ja sitä kautta ulos. Päivällä ei...
  12. SariS

    Oman Tahdon kasvu ja Uhma 1v8kk

    Meillä myös 1v8kk ikäinen poika. Ja todella, enpä ois uskonut että noin pienessä pojassa on niin kova tahto. Ja miten älyttömistä asioista niitä kiukkuja tuleekaan. Sellaset itsestään selvät asiat mitä vaikkapa ei ole saanut ottaa niin niistä nyt sitten tapellaan. Esim. avaimet. Hohhoi kun...
  13. SariS

    Kuivaksiopettelu

    Meillä nyt poika 1v7kk ja monta kuukautta jo meni hienosti kakat pottaan. Itse ei kylläkään potalle kakkahädällä hakeutunut, mutta kun olen oppinut milloin hätä on niin kiltisti istutettuani potalle on kakannut ja sitten yhdessä asialle hurrattu. Ja kirjojakin siinä lueskellut ihan...
  14. SariS

    1,6-v, ei sanoja, muita?

    RoRi, hirmu pieneltä lapselta vaaditaan niin ihmeellisen paljon :(. Meillä poika on nyt kohta 1v8kk ja on osannu sanoja jo vaikka kuinka kauan, osa ihan selkeitäkin. Mutta eipä vaan puhele. Puuhaa ja touhaa niin paljon että ei ees tunnu toista kiinnostavan puheleminen. Meillä 1,5v neuvolassa...
  15. SariS

    Kananmuna-allergia ja "palojäljet" pepussa

    Meillä on tuota refluksia ajatellen mietitty, että maito aiheuttaa sitä ehkä eniten ja muutenkin käy kovasti suoliston päälle. Nyt siis pari viikkoa sitte alotettiin soija-maito. Ja tosiaan alko poju pulautteleen enemmän mitä ennen, mutta tasoittui kyllä siitä sitten. Mutta niin vaan masua...
  16. SariS

    Ei vaan uppoa...

    Ei meilläkään kovin sitä makua rakasteta, ennemmin juo vettä. Veteen onkin tykästynyt kyllä ihan hyvin. Mä olenkin sitten tehny puurot aamulla ja illalla siihen soija-jauheeseen, että saa tarpeeksi sitä. Yllättävää, että se kyllä kelpaa vaik on tosi väkevän tuoksuistakin.
  17. SariS

    selkäkipu ja yliliikkuvuus si- nivelessä: KAIKKI selkäkipuiset VASTAILKAA!

    Mulla myös samankaltaista ongelmaa. Pullistumia, rappeutumaa, kulumaa, yliliikkuvuutta, hermovaurioita jaloissa jne. Kerran on selkää leikattu. Mä käväisin parin kirurgin luona ennen kun jätettiin ehkäisy poies. Kun yksi lääkäri sanoi muutama vuos sitten, ettei ikinä kannata riskeerata ja tulla...
  18. SariS

    Millaisia oireita soijalle allergisoitumisesta?

    Meillä mennyt nyt 4 päivää soija-maitoa ja ilmavaivoja on ihan hirvittävästi! Kakka kylläkin muuttunut kiinteämmäksi mitä tavallisella korvikkeella. Joten siinä mielessä parempaan suuntaan on mennyt. Nyt sitten katsellaan miten sopii. Itsekin olen miettinyt, että miten ilmenee jos ei soija sovikaan.
  19. SariS

    Kananmuna-allergia ja "palojäljet" pepussa

    Meillä myös tulee pienestäkin määrästä porkkanaa heti pylly aivan palaneeksi ja ärhäkkään punaiseksi. Kananmunalle poika on myös allerginen, muu selvittely vielä kesken. Onneksi tuo porkkana selvis hirmu aikaisessa iässä kun vasta totuuteltiin yksitellen uusia ruokia. Nyt olis vaikeampi...
  20. SariS

    Nexium- lääkkeestä

    Samaa kanssa ihmettelin, että miksihän vaihdettiin. Nyt kuitenkin viime perjantaina saatiin Losec takaisin. Vaikka tiedä näistä sitten aina mikä minkäkin huudon aiheuttaa. Meillä alotettiin nyt apteekin soija-maito Nanin tilalle ja tauko kokonaan refluksilääkityksestä. 4 päivää nyt ollut ilman...

Yhteistyössä