Eli 1,6 vuotis neuvolassa käyty toissapäivänä ja kyseli siellä lääkäri, että "puhuuko". Havahduin seuraamaan poikaani ja totesin nyt, että ei sanaakaan. Suuressa itkussa ja hädässä tulee; äitiiiii tai äijääää.. Ei hän mykkä ainakaan ole. Mutta ei muuta. Hän ei matki sanoja, jokeltelee vain käsittämättömiä; googeligoogeligoogeli. Lääkäri kysyi "omasta kielestä", mutta ei sellaistakaan ole. Noh, kontrollikäynti kahden kuukauden päästä neuvolaan, jossa terveydenhoitaja päättää, lähetetäänkö puheterapeutille. Hohhoijjaa ja ohhoijaa, äitiä mietityttää vaan.
Miten teillä muilla äideillä/iseillä/huoltajilla puhumattomia taaperoita?
Lisäksi vielä, kun herrani ei osannut rakentaa palikkatornia, kirjoitettiin pikapikaa lähete toimintaterapeutille ja taas äitiä mietityttää.
Mutta meidän herra on vasta oppinut kävelemään, joten tuokin seikka pitänee mielestäni huomioida, että kävelyn harjoittelussa käytetään ihan eri aivoalueitakin, kuin tornin rakentussa ja puhumisessa, voiko niitä kaikkia oppiakkaan yhtä aikaa? Ja pitääkö kaikkien 1,6 vuotiaiden olla niin hiton valmiita?
Ei anneta enää lapsille aikaa kehittyä yksilöinä, vaan aina jos joku ei osaa tehdä juuri jonkin annetun käyrän ja normin mukaan, niin aletaan heti etsiä sitä VIKAA.
Miten teillä muilla äideillä/iseillä/huoltajilla puhumattomia taaperoita?
Lisäksi vielä, kun herrani ei osannut rakentaa palikkatornia, kirjoitettiin pikapikaa lähete toimintaterapeutille ja taas äitiä mietityttää.
Mutta meidän herra on vasta oppinut kävelemään, joten tuokin seikka pitänee mielestäni huomioida, että kävelyn harjoittelussa käytetään ihan eri aivoalueitakin, kuin tornin rakentussa ja puhumisessa, voiko niitä kaikkia oppiakkaan yhtä aikaa? Ja pitääkö kaikkien 1,6 vuotiaiden olla niin hiton valmiita?
Ei anneta enää lapsille aikaa kehittyä yksilöinä, vaan aina jos joku ei osaa tehdä juuri jonkin annetun käyrän ja normin mukaan, niin aletaan heti etsiä sitä VIKAA.