Hakutulokset

  1. R

    3 kk kakkaaminen

    Niin meillä ihan kans tissin voimalla mennään!
  2. R

    3 kk kakkaaminen

    meillä typykkä kakkasi ensimmäisen elinkuukautensa ajan joka toinen päivä, nyt tämän toisen kuukauden joka viides päivä :\| toivottavasti seuraava kuukausi ei menee enää harvemmalla kakkauksella sitten oltais jo hädässä :( Rupsuttelee kyllä mahottoman pahan hajuisia paukkuja joka päivä :laugh:
  3. R

    Muut muutokset rinnoissa kuin koko

    Missä vaiheessa rinnat alkaa muuten muuttumaan (nännit tummumaan yms.) kuin kasvamaan? Kiitos vastauksista etukäteen!
  4. R

    2v8kk pottaharjoitukset

    Onko mitään toivoa kun lapsi jo 2v8kk eikä mitään hajua pottahommista? Vaippaan tulee tavara vielä eikä yhtään häntä itseään edes häiritse. Yhden kerran vahingossa pikku pissa tuli pottaan, mutta ei lapsella ole mitään käsitystä vieläkään siitä touhusta. Harjoiteltu on jo pidemmän aikaa, mutta...
  5. R

    iso perhe

    alku aina hankalaa lopussa kiitos seisoo.eka poika synty normaalisti nyt 16v.toinen synty keskosena 1484g ja 41pitkä.het sen jälkee meni va 11kk kun synty 3 poika.heitä oli kiva hoitaa olivat kun kaksoset.kasvoivat samaa tahtia ja meni tosi hienosti.tosin välillä oli rankempaakki.ja nää loput...
  6. R

    iso perhe

    hei kaikki suurperheet.olisi kiva kuulla teistä.itse olen naimisissa ja kuuden lapsen äippä.arkeen mahtuu iloja ja suruja.
  7. R

    mitä tehdä

    hei kaikki suurperheet.olisi kiva vaihtaa ajatuksia.
  8. R

    Emmaljunga crossway><cerox

    ostimme juuri ej crossway rattaat muutama viikko sitten.. olen ollut todella tyytyväinen niihin. käännettävän työntöaisan käyttötarve on todella vähäinen ja kankainen tavarakori on vaikeampi pitää puhtaana sekä kuivana ja sitä paitsi tuskin työntöaisan suuntaa tarvitsee vähän väliä vaihdella...
  9. R

    Kokemksia synnytyksen käynnistämisestä

    Oon kolme kertaa ollut synnyttämässä ja viimeisin kerta oli käynnistetty sellainen. Sanoin vain lääkärille et en lähde enään kotiin ja haluan tämän vauvan ulos nyt. Lekuri sanoi vain et voit nyt jäädä sisään sairaalaan, okei heti laitettiin semmonen lääke kohdunsuulle ja jäätiin odottamaan että...
  10. R

    liikuitko avautumisvaiheessa

    Mulla oli ekan kanssa niin että päivällä alkoi supistukset ja sit lähdin vasta sairaalaan kun supistukset tuli säännöllisesti viiden minsan välein.Avautumisvaihe riippuu niin itsestään, toiset on niin kipeitä ja taas toiset haluavat ns. liikkua ,eikä olla vaan paikallaan.Kannattaa kysyä...
  11. R

    missä asennossa synnytit?

    Ekan lapsen synnytin jakkaralla, jotenkin vain raahauduin siihen, mutta siinä pitää olla hyvä tukija siellä takana, että saa hyvän ponnistustuen, sitten toisen synnytin kyljellään mutta se asento otti aika paljon jalkaan kun sitä piti pitää siellä ilmassa. Kolmas sit syntyi ihan perinteisellä...
  12. R

    4v ja yövaipoissa! Muita??

    Kuinka usein olette yöllä pissattaneet silloin kun on ollut vaipatta? Meidän nyt 4vuotias tyttö jätti yövaipan pois vasta ihan äskettäin, ehkä muutamisen viikkoa ennen 4v synttäreitä.. Ensin myös vain otin vaipan pois, joi todella vähän illalla, ja yöllä pissatin 2-3 kertaa jopa! Silti saattoi...
  13. R

    miten opettaa ajamaan pyörällä?!

    Meillä taas neljä vuotias ei meinaa millää oppia pyörällä ajoa ollenkaan!! Ei tahdo, keksii syitä, miks ei pyöräiltäskään jne... Huoh.. :ashamed: :ashamed: Onks muita joilla neljävuotias ei vielä tahdo ssaada pyörää liikkeelle´?Pyörä on sopivan kokoinen, tie tasainen yms.. mut ei niiin ei.
  14. R

    Pojan 1vee synttärit

    Siis miks ei 1vuotias saisi synttärikakkua?? Meillä ainakin on yks vee synttäreillä ollut se eka kakku, jota on sitten saanut syödä ekaa kertaa. Meillä tosin esikoinen yökkäsi kun kakkuaan maistoi. Eikä syö täytekakkua edelleenkään 5vuotiaana.
  15. R

    Maksaako TREEN bussikyyti...?

    EI maksa vielä, mutta kuulemma tulossa maksulliseksi tämäkin lysti. :/ :'(
  16. R

    Koko 44/46 tai enemmän

    Siis miten niin 80-85????? Minä olin 71kiloinen, ja päälleni mahtuin VAIN 44-46kokoset vaatteet. Ei puhettakaan että pienempiä ainakaan !!
  17. R

    NUKAHTAMISVAIKEUDET

    Sulla on aika isot lapset jo! Mielestäni, jos nukkuminen iltaisin on noin vaikeaa, siitä kärsivät jo lapset itsekin. Sanoit, että lapst nukkuvat päivähoidossa. Olisikohan päiväkodilla mahdollisuus antaa teidlän lasten valvoa, tai vaikka herättää hetken päästä jos nukahtaa? Lepoa toki...
  18. R

    Tuleeko isi kotiin?

    Nyt tuli kyllä pakostakin tippa silmään. Kaunis, valitettavasti surullinen kirjoitus.. :'( En ole kokenut vastavaa, joten en voi sanoa ymmärtäväni edes, eikä minusta ole apua, kuten kyselit, että onko kellekkään tapahtunut tällaista, olisit halunnut kirjoitella... Minä en ole tuollaista...
  19. R

    Hyrskyn myrskyn

    Kyllä. Talo on kuin pommin jäljiltä, tai ainakin kuin lasten... lienee verrattavissa? :p Ja kun vieraita on tulossa, niin kyll siinä päiväkin vierähtää raivon vallassa ja paniikki iskee, että apua, mikä sotku! :ashamed: :ashamed:
  20. R

    Kasvatusasiaa

    Beerit. Muuten tosiaan, minullakin on ollut aika "rauhaisa" vapaa kasvatus, että mistäköhän minäkin tiukkapipo olen ajatukseni saanut. Mieheni joskus sanoo, että meillä on natsimeininki :ashamed: , mutta keskusteltuamme tajuamme, ettähän on silti ihan samoilla linjoilla, ja samaa mieltä...

Yhteistyössä