Hakutulokset

  1. N

    Palkkakerroin ja äitiyspäiväraha vuosina -09 ja -11

    Okei, nyt soitettuani Kelan valtakunnalliseen palvelunumeroon, niin otetaanpa koko edellinen postaus uudestaan. Sain sieltä muuten loistavaa palvelua, uskokaa tai älkää :) Ihan kaikista yksinkertaisin juttu tämä ei ollutkaan, mutta yritän selittää niin että tästä olisi apua ehkä muillekin samaa...
  2. N

    Palkkakerroin ja äitiyspäiväraha vuosina -09 ja -11

    Totta, palkkakerroin on vuosittain vaihtuva, mutta tarkoittaako tuo vuosittain kasvava luku sitten sitä, että ne vaikuttavat vuosi vuodelta pienentävästi..?? Ei mene mun jakeluun ollenkaan tämä. Googletin nämä Työeläkelakipalvelun uutissivuilta: 2007 - 1,10 % 2008 - 1,12 % 2011 - 1,78 %
  3. N

    Palkkakerroin ja äitiyspäiväraha vuosina -09 ja -11

    Osaisiko joku auttaa ja selventää, miksi palkkakerroin vaikuttaa alentavasti äitiyspäivärahaan? Mun eka lapsi syntyi -09 ja silloin etuudet määräytyivät -07 verotuksen mukaan. Nyt on toinen tulossa pian ja saan tietenkin saman etuuden myös nyt, mutta tämän vuoden palkkakerroin on kuitenkin...
  4. N

    ~ Pikkukakkoset 2011 ~

    Heippa :) Tulin vierailemaan tänne, kun täältä saattaisin löytää pikavastauksen äitiyspäivärahaa ja siihen vaikuttavaa palkkakerrointa koskevaan kysymykseeni. Mulla on esikoinen syntynyt -09 ja toinen tulossa pian. Esikoisen kanssa äitiyspäiväraha määräytyi vuoden 2007 verotuksen mukaan. Saan...
  5. N

    Apua äitiysfarkkujen oikean koon löytymisessä!

    Kiitti Waahtera :) Sen tiesinkin, että oman normaalikoon mukaan pitäisi mennä, mutta se oma kokokin on tässä viikkojen edetessä hämärtynyt.. Lieneekö kertyneillä kiloilla osuutta ;) S-koosta lähdettiin ja M-L ssä mennään nyt. Löytyisikö vielä mamalicious-farkkujen käyttäjiä?
  6. N

    vatsakivut

    Kuulostaa tutulta, itse olen nyt samoilla viikoilla ja toinen raskaus. Mulla ne ei kuitenkaan ole supistuksia, mutta voivat olla niitäkin. Mitä lie kramppeja, ilmavaivoja yms. Olen joskus menneisyydessä vienyt ystävääni keskellä yötä polillekin tuon kaltaisten kipujen vuoksi. Olivat silloin...
  7. N

    Apua äitiysfarkkujen oikean koon löytymisessä!

    Tilanne on tämä; Asun niin syrjässä, ettei meidän kylällä myydä äitiysvaatteita. Olen siis netin varassa ja mielellään ostaisin vielä käytettynä, kun uudet maksavat ihan hirveästi. Miten hahmotan oikean koon? Jos sulla on aikaa, niin viitsisitkö mitata oman mittasi masun alta ja kertoa, minkä...
  8. N

    Kannattaako laittaa 1.5-vuotias hoitoon 4kk?

    Meillä hyvin samanlainen tarina. Tyttö meni hoitoon syksyllä kun oli 1v3kk ja ehtii olla yhteenä 7kk pph:lla ennen kun jään uudestaan äippävapaalle talvella. Olen joutunut raskauden takia olemaan paljon saikulla, vuodelevossa. En olisi pärjännyt tytön kanssa kaksin kotona. Onneksi tyttö on...
  9. N

    Otatteko te sen sikainfluenssarokotteen vauvalle ???

    Meillä ollaan vähän samoilla linjoilla kuin SuukkoSuulle tuolla ketjun alussa. Tällä hetkellä en haluais rokottaa, koska asutaan maaseudulla, ei liikuta ihmismassoissa ja edelleen täysimetän. Tytön aika saada rokote on varmaankin marraskuun lopulla kun täyttää 6kk, joten ehdin hetken vielä...

Yhteistyössä