~ Pikkukakkoset 2011 ~

Esikoisen odotus oli uutta ja ihanaa. Mut tän toisen odotus on tuttua ja turvallista :D
Esikoisen aikaa ei ollut raskausajandiabetestä, ei ollut niin pahaa pahoinvointia, piti ihan keskentyöpäivän lähtä kotiin ku oksentamisesta ei tullu loppua. Niin mikä aamupahoinvointi, mulla se oli täyspäiväinenpahoinvointi. Potkut tuntuu paljon kipeämmiltä ku esikoisen aikaa, liitoskivut tuli kuukautta aijemmin, hmm...
Ei kyl hirveesti ole samallaisia, mahakin on isompi :D

SuzZ + masukki 33+3 <3
 
Moi. Mulle myös esikoinen syntynyt lokakuussa 2009. Nyt odotellaan pikkukakkosta ja laskettu aika olisi 17.6.2011. Saatiin tietää koko raskaudestakin vasta rv.12. Aikamoinen yllätys.
Ensimmäinen lapsi syntyi siis hoidoilla ja mun ei koskaan pitänyt luonnollisella tavalla saada lasta.
Aika hurja uutinen oli kylläkin... toivottu tottakai, mutta ei oltaisi ikinä uskottu noin tapahtuvan.

Ensimmäinen raskaus siis korjasi mun kehoni... siinäpä se... mun pikku enkeli teki ihmeitä <3

Onnea kovasti vain kaikille tasapuolisesti.
 
SuzZ
Tuo on kyllä aivan tosi. Esikoisen kohalla kaikki oli niin uutta ja jännää... Vaikka no toisaalta kummasti tässä on kahessa vuodessa unohtanu ja kyllä ne monet asiat jännittää nytki... Mut on tää toinen odotus nyt ollu jotenki erilaista... Tai se voi johtua tuosta oireettomuudesta ja sen tuomasta epävarmuudestakin... Ja tällä kertaa aijotaan kertoa vasta ultran jälkeen joskus...

Tervetuloa SARIE ja onnea pienestä ihmeestä :wave:
Meillä onki samanikäset esikoiset :) Miten teillä tää toinen raskaus sitten selvis?

Tein sen kolmannen testin ja kontrolliviivaa vahvempi viiva siihen tuli että pakko se on uskoa: Mä oon raskaana :heart:

Salainen toive ja vielä nimetön rv.5+4 :heart:
 
Täällä odotus myös tuttua ja turvallista, lisäksi aika on mennyt tuplasti nopeempaa kuin esikoisen aikaan:D
Esikoisen aikaan mulla oli raskausmyrkytys ja iskias, nyt olen vielä(koputtaa puuta) välttynyt niiltä. Aluksi oli voimakkaimmat oireet ja masu kasvoi nopeampaa, mutta muuten raskaus suht. samanlainen.
Onnea kaikille odotukseen =)

Päivi ja pikkupoju rv 20+2
 
Huomasin muuten eilen et esikoista ku aloin oottamaan niin iskias säryt loppu ku seinään. Sitten tässä välissä ku kuukautiskierto alko palailemaan kohilleen niin tuttu iskias alko jälleen näyttämään naamaansa... Ja nyt taas ku oon raskaana niin iskias loppu :)
Onkohan lie jotenki hormoneilla tekemistä asian kanssa...
 
Tervetuloa uusille ja Salainen toive onnea vahvasta viivasta :) Laitatko tatskattu vielä neitosen (?) lasketun ajan, ei tää lyhyt matikka riitä :D Nyt lumitöihin :wave:

Muoks Muutkin tarkistakaas nuo tietonne :)
 
Viimeksi muokattu:
Hassua miten esikoisen laskettu oli 25.3. ja tulevan 11.3. Että sattuukin meillä noi vauvasuunnitelmat menevät tietyllä kaavalla. Meillä kun päätetään tehdä vauva niin se tärppää heti. Ja ihanaa oli nautiskella vähän kesästä ennen ku piti luopua kaljasta ja muusta kivasta :)

SuzZ + masukki 33+4
 
SuzZ
Mulla nyt menkkojen mukaan la 23.9 mut tosiaan se tulee todennäkösesti siirtymään ihan syyskuun lopulle tai sitten ihan lokakuun alkuun... Paljoa ei tule heittoa esikoisen la:n kanssa :D
Esikoinen sai meillä alkunsa heti kun annettin mahdollisuus. Tätä toista piti kaks kiertoa yrittää, kierto vielä sen verran oli sekasin että olin asennoitunu pitempään yritykseen. Tosi onnekkaita kyllä ollaan oltu kun raskauksia ei ole tarvinnu kauaa yrittää... Kaikilla ku ei niin hyvä onni ole matkassa...
 
Mirage mahtavaa et sait tän kakkospinon aikaseksi,hyvä et kävin kuumeilupuolel kurkkiin ;)
Eli minutki vois lisätä listaan;

JiiMii82...........................LKS..........................poika08/06
Laskettu aika 9.9.2011 (oviksen mukaan laskettu)

Ensimmäinen neuvola 14.2 (rv10+3) ja ultra varmaan vk tuosta kuite ennen rv12,eka neuvolassa saan ajan.Ja aion käydä NP-ja rakenneultrassa.kävin heti plussattuani ottaan influenssarokotteen.
Olen 28-vuotias ja mies on 25-vuotias,ja tämä on meidän ensimmäinen yhteinen lapsi.
Toiveissa olisi tyttö ja hieman tyttöolo onkin:p mutta tietty pääasia on että vauva syntyisi ja olisi terve:heart:
Ensimmäisessä raskaudessa kärsin pahoista selkäkivuista,toivottavasti nyt ei tarvitsisi kärsiä,tässä raskaudessa uutena on tullut pahoinvointi,ja paljon muita oireitakin on ollut mutta niitä oli myös ekassa.

 
Vaihdoin nimimerkkiä, olin ennen Dirty Dancing, ehkä joku muistaakin?

Ajattelin jo etten uskalla tänne vielä ilmoittautua, mutta olo on niin karmea, että pakko tulla hakemaan vertaistukea.

Olen siis ihan mielettömän väsynyt eikä ruoka oikein maistu. Epämääräisen huono oli koko ajan. Mieli menee vuoristorataa, mutta aika alavireistä tuppaa enimmäkseen olemaan. Vaikka vauvaa on yritetty yli puoli vuotta, niin nyt sitten on ristiriitaiset tunteet. En osaa olla onnellinen enkä nauttia. Onko muilla ollut samanlaista? Hankalaa, kun en halua vielä kertoa ystäville raskaudesta, joten eivät ymmärrä miksi olen niin väsynyt enkä jaksa tehdä mitään.

Tarkemmin ajateltuna ensimmäinen raskaus taisi alkaa samoissa merkeissä. Olin niin väsynyt, että opiskeluihin tuli pieni tauko. Olin myös shokissa tulevasta elämänmuutoksesta. Laihduin, vaikka en oksentanut kuin pari kertaa, ruoka ei vain maistunut. Toinen kolmannes meni kyllä paremmissa merkeissä.

Dalila 5+6
 
JiiMii :wave: kiva, kun löysit tännekin :)

Dalila isot onnittelut plussasta! :) Tuttu tunne tuo alavireys täälläkin, joskin en tiedä, onko samalla tavalla. Ei oikein uskalla nauttia raskaudesta, kun pelkää keskenmenoa, tuulimunaa jne. Raskaus kuitenkin vaikuttaa olemiseen ja tekemisiin tosi selvästi, mutta kertoa ei vielä halua...

Äitini totesi esikoista odottaessani, että siitä se rakkaus alkaa: ei osaa olla onnellinen ja ottaa rennosti nauttien, kun ensin huolii keskenmenosta, sitten ennenaikaisesta syntymästä ja erilaisista vammoista, sitten kätkytkuolemasta, sitten siitä ja tästä ja tuosta... Ja hormonitkin tekevät oman apeutensa. Kai se vähän kuuluu asiaan, tästä toisesta ounastelin plussaa ekan kerran viikko oviksesta, kun itkin kuin niagara ihan muuten vaan... Ja on ollut tosi apea fiilis ilman syytä. Kai se luonto tehtävänsä tekee :)

Piti kysymäni, että olisiko halukasta pinonpitäjää? :wave: Pistin pinon pystyyn kun tämä pikkukakkospino puuttui kokonaan, mutta jos ken tahtoo, niin luovutan kyllä ohjat ihan mielelläni ensimmäiselle halukkaallekin :)
 
Dalila
Tervetuloa :)
Mulla kovin samanlaisia ajatuksia ku Miragella... Mullaki niitä oireita niin minimaalisesti että ei uskalla oikein iloita... Luulen kyllä että omalla kohdalla kun saa varmistuksen että tuolla mahassa on oikeasti pieni vauvanalku niin uskaltaa huokasta... :)

Mirage
Päivitä vain sä pinkkaa :)
 
Heippa :) Tulin vierailemaan tänne, kun täältä saattaisin löytää pikavastauksen äitiyspäivärahaa ja siihen vaikuttavaa palkkakerrointa koskevaan kysymykseeni. Mulla on esikoinen syntynyt -09 ja toinen tulossa pian.

Esikoisen kanssa äitiyspäiväraha määräytyi vuoden 2007 verotuksen mukaan. Saan tietenkin saman etuuden myös nyt, mutta palkkakerroin on kuitenkin muuttunut niin, että ainakin mulla äitiyspäiväraha on nyt hieman pienempi kuin silloin vuonna 09.

Mun on vaikea käsittää, että miten palkkakerroin voi vaikuttaa pienentävästi, kun kaiken maailman indeksien tarkoitushan on pitää huolta, että etuudet kasvaisivat muun kasvun mukana. Te, joilla on lapset myös 09 ja 11, oletteko huomanneet saman? Löytyisikö täältä joku fiksumpi, joka osaisi asiaa selvittää mulle? Olisin niin kiitollinen, jos mun ei tarvitsisi lähteä kelaan "arvailemaan", meillä kun tuntuu, että joka tiskiltä saa eri version.. :confused:
 
Miten teillä muilla on lapset suhtautunut sisaruksen tuloon?

Meillä neiti joka päivä höpöttää vauvasta ja käy silittämässä mahaa. Puhu kaikkee miten haluais pitää sitä sylissä, työntää vaunuissa, halata ja tuudittaa. Aika herttaista tekstiä tulee. Tuo tyttö on muutenkin niin sydämmellinen lapsi. Viime viikonloppu lähti isänsä kanssa anoppilaan, mä jäin kotiin. Ovella viel huikkasi perään "Äiti, rakasta meitä" :D
Itkuhan siinä tuli :D
Muutenkin niin herkkä itkemään, ja harmittaa jäädä yksin kotiin. Tosin lähdin iltapäivällä itse vanhempien luokse. Mut vaikeaa tekee parikin päivää olla erossa perheestä..

SuzZ + masukki 33+5
 
Meillä on poika myös innoissaan vauvasta. Melkein joka päivä kyselee että koska vauva tulee ja suukottelee masua. Hän on neuvolassa ollut mukana joka kerta ja viime kerrallakin heti kysyi kun sisälle päästiin että koska vauvaa kuunnellaan. =)

JiiMii82 Kuinka oot saanu tiketin tohon tekstin alapuolelle?, ku mä oon yrittäny monta kertaa ja sain laitettua vain profiilikuvaksi.

Päivi ja pikkupoju rv 20+3
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin mukaan änkeän eli pikkukakkonen tulossa, nyt rv 18+3 :) Esikoispoika syntyi 01/09 Jorvissa. Vaikka espoolaisia ollaan, tämä pikkukakkonen tulee luultavasti syntymään Naikkarilla koska tälläkertaa tiedossa on suunniteltu sektio (esikoinen tuli kiirellisellä sektiolla)

Vaivoja ei ole, masu on pullahtanut kovasti jo esiin että toisinaan on vähän hankalaa kyykistyä...mutta en kehtaa vielä valitella, puolet vielä kuitenkin edessä :D Harjoitussupistuksia tulee pulkkaa vetäessä tai pitkillä lenkeillä, ei kummempaa :)

t. tintsu ja hevikumpu vol2
 
SuzZin kysymykseen siis, esikoinen on vaan tomerasti ilmoittanut että äiti ja mummi ei saa pitää vauvaa sylissä :D Muuten hän kertoo usein että vauva nukkuu sitten pinnasängyssä, äitillä on masussa vauva ja välillä kaivaa esiin jonkun lelun minkä kertoo kuuluvan vauvalle. :) Ihan kivasti siis suhtautuu...vielä. :D Mä kun sektiosta parantele itteeni kasaan ni en usko pojalla kauheesti riittävän sympatiaa vauvaa kohtaan, koska vauva on ainoa mitä aluksi saa nostella. :eek:

Mutta kyllä se siitä sitten.. :)
 
Salainen toive ai onpas jännää ;) kiva et joku muuki on pohjoisesta =)

DD siis Dalila muistan kyllä =) ja tervetuloa:hug:,vertaistukea täällä kyllä saa tai ainakin purkaa ajatuksia ja oloja!!ja kyllä nuo varmaan ihan normaaliajatuksia ja oloja on...itselläni hieman samaa,ihan ärsyttää ku on jotenki ukon kans niin etääntyny sanotaanko saman tien ku plussasin jaluulen että juuri tuo huono olo/väsymys oli osaaiheuttajia,nyt ku alkaa hieman oleen olo parempi niin alkaa miettiin tuota ukkoparkaakin et pitäiskö jotain muutaki ku sanoo sille et yritä kestää et mie olen nyt vaan tällanen jonku kk:n...

SuzZ oi ku ihana,ihan tuli tippa linssin ku luin tuon,minkäikäinen esikoinen on?uskon et meilläki poika 4v on ihan samallalailla,jännittää miten ottaa ku puhunu kuite täs pidemmän aikaa et meillekin pitäis hommata vauva jne.

Päivi se pitää sieltä sivuilta ottaa sellanen url.... koodi ja laittaa se tuohon..en osaa paremmin selittää :D
 

Yhteistyössä