~ Pikkukakkoset 2011 ~

JiiMii
Juu harvoin törmää täällä muihin lks:ssä synnyttäviin/synnyttäneisiin...

Miten teillä muilla on lapset suhtautunut sisaruksen tuloon?
Meillä esikoinen on vielä niin pieni ettei aikoihin varmasti tajua... Syksyllä varmaan vois jotain jo ymmärtää?


Imettääkö joku vielä esikoista?
Meillä poika syö iltasin ennen nukkumaan menoa vielä...
Mitenkäs, voiko siitä olla jotain haittaa vauvalle? :O


Mies nimes masuasukin Torstiks... :D Taitaa ajatella että poika on taas tulossa... Itellä ei oikein mitään oloa vielä...

Salainen toive ja Torsti rv.5+6 (4+6)
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä teddybear sokerirasitukseen...
Mä jouduin esikoisesta rasitukseen ku yhesti oli neuvolassa se arvo vähän yli sen arvon. Täällä tuntuvat aika herkästi laittavan sinne rasitukseen... Ei se musta ollu niin kauhee kokemus ku mitä kaikki pelottelee :whistle: Toki vähän inhottava kyllä, se litku oli niinku jotain väljehtynyttä cokista...
 
JiiMii
Nyt muuten käsitin, että se tulee tähän sivulle. Mä oon yrittäny laittaa sitä tonne omille sivuille, niinku vau:n foorumilla.
Salainen Toive
Ei mun mielestä imetyksestä ole mitään haittaa vauvalle, mutta sellasen jutun olen joskus kuullu että esikoinen voi ruveta hylkimään rintaa kun maito alkaa maistumaan erilaiselta.

Päivi ja Pikkupoju 20+4

[/url]
 
Mirage kiitos, esikoisesta oli pahoinvointia 16 viikkoa, mutta ei se tällaista ollut. Pystyin kuitenkin toimimaan suht normaalisti. Nyt en vielä muutama viikko sitten pystyny oikeen edes puhumaan puhelimessa ilman et oli muovipussi vierellä... Nyt alkaa kyllä vihdoin vähän helpottaa kun 15. viikko alkaa huomenna :)
Ja mekin etsitään tässä isompaa asuntoa ja odotan innolla et pääsen vihdoin sisustamaan lastenhuonetta :)

SARIE wau, noin niitä ihmeitä sattuu :) Onnea!

Meilläkin esikoinen vielä niin pieni (10/09) ettei kyllä vähään aikaan tuu ymmärtämään yhtään mistään vauvoista mitään :D

Ja Salainen toive, eihän imetyksestä masuvauvalle kai mitään haittaa ole. Usein ne neuvolassa kehottaa lopettamaan imetyksen, mutta se on kai vain äidin takia, kun imettäminen kuluttaa ja raskaus kuluttaa.

Teddylle tsempit sokerirasitukseen!

hemari 13+6
 
paivi28
Se oiski ihme ku tuo poika on ollu semmonen tissimies tähän mennessä.
Vaikka yllättävän helposti on kyllä onnistunu tuo imetyksen vähentäminen ku marraskuussa muistaakseni imetin vielä jotain 4-6krt/pvä :D


hemari
Pitää neuvolassa tuosta muistaa kysyä... Jaksamisia sinne sulle pahoinvoinnin kanssa :hug:


Täällä on kauhee väsymys... Pissalla saa juosta ja on se etominenki vissiin tänne sitten rantautunu...

Salainen toive ja Torsti rv.5+6 (4+6)
 
Heippa! :wave:

En ole ehtinyt velä kauheasti kirjoitella kuulumisia, mutta parannan tapani.

Vointi on ollut pääasiassa hyvä. Ajoittain paha-olo iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta ja sitten laatotetaan. Sen jälkeen on taas heti normaali olo.
Esikoiselle varmaan jossain myöhemmässä vaiheessa aletaan puhumaan että masussa on vauva. Eipä hirveesti vielä varmaan sittenkään ymmärrä asiaa.

Olen muuten parina päivänä jo löytänyt sykkeet kotidopplerilla. :heart: On se ihana ääni. :heart:

minttumi ja viuhtinen 8+6
 
minttumi
Onnea sydänäänteen löytämisestä :) Se on kyllä niin ihana ääni! Melko aikasin oot muuten löytäny ne. Mä löysin esikoisesta rv-10+4 :) Pitäski jollain tekosyyllä pyytää ystävältä doppleri takasin :whistle: ku ei se sitä ite enää käytä. Annoin sen sille lainaan sen ku tuli raskaaksi...

wiivuskalle tsemppiä odotteluun, kohta se odotus jo palkitaanki :)

Ootteko muuten huomannu väsymyksessä eroa päivän mittaan?
Mä tässä eilen hoksin että se karsee väsymys alkaa joskus yhen-kahen maissa ja sitä jatkuu tuonne kuuteen seittemään asti ja sitten vähän helpotttaa :confused:


Kauhee pissihätä oli koko yön ja pitiki käyä vessassa varmaan 4kertaa...

Salainen toive ja Torsti rv.6+0 (5+0) :heart:
 
Salainen toive: Mun yks tuttu kertoi saaneensa näillä viikoilla kuuluviin ja olihan se itekkin pakko sitten kokeilla. Hetken joutui kyllä etsimään ja tarkassa asennossa piti doppleria pitää. Sain esikoisen raskaudessa tuon dopplerin rv 13 ja silloin testasin vasta ekan kerran. Nyt kuului vähän toki vaimeampana, mutta selvästi erottaa että on oikea ääni.
Sain nauhotettua sykettä ja laitan teille linkin. Mutta älkää välittäkö laadusta. Kauan nimittäin kesti keksiä miten sen saa nettiin. Ääni alkaa vasta 5sek kohdalla.
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Väsymyksestä: Mulla on väsymystä aika vaihtelevasti. Joinain päivinä väsyttää ihan kamalasti ja toisina taas on olo virkeä kuin mikä.
 
Suhtautumisesta Luulen, että tuo esikoinen on vielä sen verran pieni, että tulee enemmän ihmettelemään sitä, että äidin mahassa on joku. Todellisuus iskee varmaan sitten vasta syntymän jälkeen ;)

teddybear Tsemppiä rasitukseen ja toivottavasti tulokset ovat normaalit :)

Imetyksestä Imetin esikoista vuoden ikään asti, ja itselle varmaan oli lopettaminen kovempi paikka. Vähitellen vähensin imetyskertoja, kunnes vaan iltaimetys oli jäljellä. Ja sen hän sitten itse päätti lopettaa, otti mieluummin tutin lutuutettavaksi. Ajan kanssa lopettaminen toimi meillä.

minttumi Mikään ei ole ihanampi ääni, kuin pieni sydän :heart:

wiivuska Loppusuoralla menet, toivottavasti ei enää kauaa :)

Väsymyksestä Kävelen kuin zombi, nukkuminen (10h yössä) ei tunnu missään... Eilen illalla oli lyhyt pirteä hetki, pääsin jopa puoli kymmeneen :D Muuten lähinnä menkkajomottelua ja selkäkipua (hui :O) ja sitten satunnaista öklötystä, yleensä iltapäivällä.

Tähän asti tulleet tiedot pitäisi olla päivitettynä, huudelkaa jos jotain pielessä :wave:

muoks Haluatko Salainen toive, että laitan tuohon sinulle kaksi laskettua, kunnes neuvola selvittää? Katsoin vain, että kahta viikkomerkintää käytät itse :)


Mirage 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Moips!

Mulle voi lisätä synnäriksi TYKS!
Tänään tuli sitten tasan rv.20. Vatsa alkanut kasvaa ihan järjetöntä vauhtia. Esikoinen syntyi tosiaan jo 34+3 ja eipä se maha silloin paljoa isompi ollut, kuin jo nyt... odotettavissa vissiin kookas raskausmasu tälle kerralle. Niinhän ne sanoo kaikki, että toisella kerralla on suurempi (huomaan jo nyt).
Tasan viikon päästä ois rakenneultra ja sitä odottelen jo, kuin kuuta nousevaa.

Töissä hieman jännittää, kun olen vielä koeajalla uudessa paikassa ja heti tulin raskaakis. Kiittivät tietenkin, kun ilmoitin asiasta ajoissa ja sanoivat ettei vaikuta työsuhteeseen... toivotaan näin. Välillä vaan tuntuu olevan pää ihan sekaisin hormonien takia ja keskittyminen on jossain naapurihuoneessa, vaikka itse tarvis sitä todella paljon. Täällä meinaan tehdään paljon töitä (... no nyt on kyllä tauko... :D ) ja pelottaa hieman, että raskaus aiheuttaa huolimattomuutta... helmikuun puolessa välissä sitten näkee, että jatkuuko, vai ei...

Aivan järjetön suklaanhimo on tullut... hedelmiä syön todella paljon, mutta vastapainoksi on saatava joka päivä suklaata. Kahvi ei ole ällöttänyt vielä kertaakaan (toisin kuin esikoisen raskaudessa), joten nyt täytyy ihan tietoisesti sitä vähentää.

Päivä mennään kerrallaan ja tänään on onneksi perjantai ja aurinkokin näytti paistavan... piti lounastauolla ihan ulos mennä käppäilemään... teki hyvää!

Mukavaa viikonloppua kaikille!:wave:
 
Hei taas...

Lyyli: Huomasin, että esikoisesi on syntynyt TYKS:issä 09/09. Onkohan syntynyt kuun loppupuolella vai alussa? Mun esikoinen syntyi 1.10-09 ja oleskeli siellä osastolla jonkin aikaa ennen synnytystä raskausmyrkytyksen takia. Ollaankohan oltu samaan aikaan siellä?
 
Viimeksi muokattu:
Palasin sairaalasta. Keskiviikkona alko supistuksia tulemaan säännöllisesti ja kipeitä. (33+5) eiku keskel yötä sit synnärille tiputukseen ja napin syöntiin. Enää ei estellä jos takasin meen.

SuzZ + masukki 34+0 POKS!
 
Voi ei... SuzZ... Muistan tuon ajan esikoisella. Noihin aikoihin alkoi itsellä kanssa kipeät supistukset ja ulos tuli lopulta 34+3. Oletko saanut kortisonipiikit jo, että pikkusen keuhkot vahvistuu?
Zemppiä kovasti ja älähän rasita itseäsi.
 
Heips kaikille!
Joku kyseli tosta imetyksestä raskauden aikana.Mä itse imetän ja ihan neuvolatädin 'luvalla'.Nyt on viikkoja kasassa 6 ja risat...Sano vaan et varmasti voin vielä ainakin kuukauden imettää ellen pidempäänkin.Pitää vaan huolta ravinnosta.
Taas täytyy rientää...:)Hyviä vointeja kaikille!:)))
 
Voi ei... SuzZ... Muistan tuon ajan esikoisella. Noihin aikoihin alkoi itsellä kanssa kipeät supistukset ja ulos tuli lopulta 34+3. Oletko saanut kortisonipiikit jo, että pikkusen keuhkot vahvistuu?
Zemppiä kovasti ja älähän rasita itseäsi.
Joo sain keskiviikko yönä sen ekan piikin ja torstai yönä samaan aikaan toisen. Aika hyvä fiilis on nyt tästä hommasta ku saatiin niin nopeesti kuriin ne supistukset. Oon rehkinyt vähän liikaa, ni luulisin et riittää et otan vaan rennosti.. toivon ainakin näin :)
 
Tässä alkoikin supistukset muutama tunti sitten ja pahemmaksi menee, joten kohta polille käynti jos olis lähteny paikat aukee ja pääsis synnyttämään :) keskiviikosta asti siis supistellut mutta aikas kivuttomasti ja silloin oli sormelle auki. Toivottavaa olis että tänään pääsis tositoimiin.
 
SuzZ
Nyt vaan koitat ottaa rennosti ja levätä :) Vaikka ei se varmasti helppoa ole ku on kuitenki esikoinenki touhuamassa... Toivottavasti pikkunen pysys mahan suojissa kasvamassa vielä muutaman viikon :)

Suffi
Juu minä se siitä imetyksestä kyselin... En muistanu aikaa varatessa sanoa tuosta imetyksestä... Pitää sitten neuvolassa siitä kysyä :)

wiivuskalle tsemppiä koitokseen! :)
 

Yhteistyössä