Otatteko te sen sikainfluenssarokotteen vauvalle ???

Chamorphis
Brunette73 joo tota mä oon kans miettiny et onko otettu huomioon se, että kaikki ei sitä rintamaitoa saa. Kun silloinhan pitäs rokottaa ne jotka ei saa... Tulee väkisinkin sellanen ajatus mieleen, että eikö sellasten äitien vauvoista piitata ollenkaan, jotka ei imetä? :kieh:
 
Vauva kohta 7 kk ja rokotus otetaan ensi viikolla.

6 kk:n rokotusikäraja ei liity imetykseen. THL:n nettisivujen mukaan alle 6 kk:n ikäistä vauvaa ei voi rokottaa, sillä alle 6 kk:n ikäisillä ei ole tehty myyntilupaan vaadittavia tutkimuksia, joten rokotetta ei ole lisensoitu tälle ikäryhmälle. Rokotteen toimivuudesta alle puolivuotiaille vauvoille ei ole olemassa riittävästi tietoa. (THL 2009).

 

Meillä ollaan vähän samoilla linjoilla kuin SuukkoSuulle tuolla ketjun alussa.

Tällä hetkellä en haluais rokottaa, koska asutaan maaseudulla, ei liikuta ihmismassoissa ja edelleen täysimetän. Tytön aika saada rokote on varmaankin marraskuun lopulla kun täyttää 6kk, joten ehdin hetken vielä miettiä päätöstä. Saattaa myös olla, että epidemian huippu on silloin jo mennyt tai ollaan se jo sairastettu. Olisi kurjaa jos rokotetaan ja sitten tyttö sairastuu seuraavana päivänä ennen kuin rokote ehtii vaikuttaa. Meillä päin rokotukset on muutaman viikon muuta Suomea myöhässä...

Sitten epäilen myös, ettei tämä rokote välttämättä suojaa mahdollisia tulevia aaltoja, kun viruksilla on taipumus muuntautua matkalla.
 
Suzyanne
Tarkoitus olisi ensi tiistaine mennä ottamaan rokotus tuolle 6 kk 1 vk pojalle. Itse sain sen viime ma, kun kuulun riskiryhmään astman takia. Minulle ei tullut kuumetta tms., pistoskohta oli arka pari päivää, ja rokotuspäivänä oli väsynyt olo, sekä tuli vilunväristyksiä.

Kauan pähkäiltiin miehen kanssa, rokotuttaako poika vai ei, mutta lopulta päätimme että rokotus otetaan. Tulen tänne sitten kertomaan oireista, kun poika on rokotettu.

 

Yhteistyössä