Hakutulokset

  1. P

    Työhön paluu ahdistaa

    Tuon tarinan myös minä olisin voinut kirjoittaa vuosi sitten. Kuulostaa siltä, ettet ole vielä kypsä palaamaan töihin. Voi myös olla, että olet vieraantunut työstäsi vapaasi aikana siten, että olet esim. tajunnut, ettei työ sovi arvomaailmaasi. Valitettavasti on niin, ettei kukaan tule...
  2. P

    Huonot kaverilahjat meidän pojille: loukkaannuin hiukan viime vuonna kun

    Sanaton sopimus mielestäni on se, että kaverilahjat saavat maksaa korkeintaan kympin. Olen jo vanhempi äiti ja lapsia on menossa ties kuinka mones sarja. Näin on ollut aina. Valitettavasti markka-ajasta siirtyminen euroon kevensi lahjan ostajan kukkaroa tässäkin asiassa. Ennen kaverilahjat...
  3. P

    Vertaistukea kaivataan!

    Kuulostaa tutulta -ja onneksi ohi menneeltä. Meillä oli myös iho-oireinen kananmuna-maitoallergia. Pahimmillaan heräsin öisin varttitunnein välein imettämään/rauhoittamaan kutisevaa lasta. Kaikki oireet hävisivät 1,5 v - 2 v välillä. Joten tsemppiä teillekin! Halusin vain sanoa, että nuo oireet...
  4. P

    Työhön paluu ahdistaa

    Yritin laittaa yv:n, mutta en pitkän tauon jälkeen osannut. Myös minua vuosi sitten ahdisti töihin paluu todella kovasti. Työpaikkani oli vaativa ja myös minä tunnollisena ihmisenä tehokkaan maineessa. Töihin paluu oli vielä hirveämpää kuin olin osannut kuvitella. Muutaman kuukauden päästä tein...
  5. P

    Rytmihäiriöistä kärsivät!

    No mulla ollut aina rytmihäiriöitä. On tutkittu, eikä ole elimellistä vikaa. Pahimmillaan olivat toisen lapsen syntymän jälkeen noin puolitoista vuotta. Nyt lapsi 2,5 vuotias ja rytmihäiriöitä vain satunnaisesti. Sulla taitaa tuo henkinen puoli, eli lievä paniikki ja ahdistus(?) vaikuttaa...
  6. P

    Kuinka pian omt-hieronta auttanut?

    Pikkurilli ja nimetön puutuvat öisin ja sormissa on muutenkin tikuttelua. Aivan kuin kyynärhermossa olisi jotakin hermopinnettä. Kävin omt-fysioterapeutilla, koska ajattelin hermopinteen aiheutuvan niskan ja hartioiden alueen kireyksistä. Olen nyt käynyt kaksi kertaa omt-hieronnassa, eikä...
  7. P

    Miten sanoa naapurisopua menettämättä...?

    Tyytymällä kohtaloosi. Tuskin se ainoa kissa on... Itse en ole koskaan harmistunut luontokappaleista. Antaa kaikkien kukkien kukkia.
  8. P

    Ja huomenta!

    Huomenta! Päivä jo pitkällä, mutta meilläkin herättiin viideltä.
  9. P

    hyvää äitienpäivää kaikille =)

    Kiitos kiitos! Samoin Sinulle ja kaikille muille äideille!
  10. P

    ketkä jo täällä päivystää?

    Juu viideltä ollaan herätty. Meillä päivä on jo pitkällä! Lippu salossa ja lapset syötetty.
  11. P

    Onko kukaan akateeminen vaihtanut alaa esim. opiskelemalla lähihoitajaksi? Muutenkin lähihoitajilta kysyttävää...

    Hei! Esimiestyötä ja uraa on takana jo kyllästymiseen asti. Uran vaihto edessä, ei haittaa lähteä pienemmällä palkalla töihin. Onko joku teistä kouluttautunut lähihoitajaksi aikuisemmalla iällä? Myös muu hoitoala kiinnostaa...
  12. P

    Onks mittää ennustajaa paikal kuka kertois mulle et mitä mä teen syksyllä?

    Mene ellit-palstan ennustuksista kysymään. Siellä käsitellään näitä asioita.
  13. P

    taas kutsu häihin-ilman lapsia :(

    Meidän ainakin pitäis jättää menemättä, koska meillä ei ole turvaverkkoa mihin viedä lapsi hoitoon.
  14. P

    Naurattaa kaikki sellaiset, jotka valittaa väsymystä, flunssaa tai muuta vastaavaa ja samalla paljastuvat tupakoitsijoiksi!

    Työkaverini on ylipainoinen ja tupakoi. Ja usein on kova yskä päällä. Mulla ei ole ollut mitään sairauksia koko talvena. Liikun enkä tupakoi.
  15. P

    Allergiat nyt ohi -toivoa allergialasten vanhemmille

    Muistan kuinka kurjalta tuntui vauvani ollessa 5 kk:n ikäinen, kun hänellä todettiin maito- ja muna-allergia. Oireita oli alkanut olla jo noin 4 kk:n iässä, heti kiinteät aloitettua. Lapsemme oireili ihollaan. Kun lapsi alkoi lähestyä 1,5 vuoden ikäpaalua, hän alkoi vähitellen sietää maitoa...
  16. P

    taas uusi "vanhus" kuumeilee

    Hei Rosaeh! Halaus, rutistus ja suuret onnittelut poikavauvasta äidille ja isälle! Olen niin onnellinen puolestanne! Luin kertomuksesi mielenkiinnolla. En ihmettele, että synnytyssairaalasta ei jäänyt riemukas mielikuva. Jouduitte kokemaan huolta ja odotusta siellä. Näitä asioita voi...
  17. P

    Joskus musta tuntuu, että mä en jaksa tätä enää :(

    Itse työskentelen alalla, joka liippaa hyvin läheltä sun hommaa, Keittiönoita. Olen vasta palannut hoitovapaalta töihin ja mulle on selkeästi kirkastunut, etten halua enää uhrata kaikkeani työelämälle. Arvomaailmani on muuttunut vapaani aikana. Nyt olen hakenut uusia töitä ja olen varautunut...
  18. P

    Kuka kokenut ihmeraskautumisen lapsettomuuden jälkeen?

    Ihania tarinoita! Ja Rosaeh, sulla tosiaan tällainen ihana ihme oli ja kohta käärö sylissä tuhisemassa =) . Aamupäivä, tuo "adoptioprosessin aikana raskaaksi" ei siis ole legendaa. Olen lukenut siitä, että stressin helpottaessa elimistö vapautuu ja raskaus voi saada alkunsa. Toivon tätä...
  19. P

    Kuka kokenut ihmeraskautumisen lapsettomuuden jälkeen?

    Tai ainahan raskautuminen on ihme. Mutta kysyn tätä kaverini puolesta, jonka puolesta olen kovin pahoillani. Hänellä ei ole ensimmäistäkään lasta ja ikää on jo 40 mittarissa. Lapsettomuushoitoja on tehty julkisella puolella kaikki mahdolliset. Onko kukaan tullut raskaaksi kuin ihmeen kaupalla...
  20. P

    taas uusi "vanhus" kuumeilee

    Samoin täältä pahoitteluni Rva Pikkumyylle. Olen seurannut valoisaa ja myönteistä kirjoitteluasi, vaikka en ole täällä kovasti kirjoitellutkaan viime aikoina. Raskauskin näkyy jo tuossa vaiheessa ja on riipaisevaa luopua odotuksesta. Ei auta kuin surra tämä juttu ja suunnata katse...

Yhteistyössä