Hakutulokset

  1. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Kuten sanoin löytyy työkaluja englanniksi, joilla voit opiskella alkukielellä Raamattua. Voit suoraan katsoa kuinka jokainen Raamatun kohta kääntyy esim kreikasta englanniksi ja lisäksi tutkia erikseen jokaista sanaa ja lauseita, että mitä niillä tarkoitetaan.
  2. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Kuka vie evankeliumia, kun kaikki joutuu tehdä kokoajan maallista työtä, että laskut saa maksettua? Lue Raamattua niin ei tule tällaisia typeriä mielipiteitä.
  3. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Raamattu on Jumalan sanaa. Jokainen Raamatun kohta on tarkoituksella siellä. Sieltä löytyy tarkat ohjeet, kun näkee vaivaa ja tutkii koko Raamattua. Sanoma vääristyy huonoissa käännöksissä, kuten voimme nytkin huomata
  4. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Ei ole pakko, mutta Raamattu neuvoo rukoilemaan kaikkia tarpeitamme. Jumala välittää kaikista tarpeistamme.
  5. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Se, että ottaa yhden kohdan ja tulkitsee omalla viisaudella ei ole Raamatun tuntemista. Ensinnäkin suomenkielinen käännös on huono, koska suomen kielessä ei löydy sanoja yhtä paljon kuin heprean ja kreikan kielessä. Lisäksi täytyy ymmärtää missä yhteydessä ja kenelle jotain sanotaan. Täytyy...
  6. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Ei pidä paikkaansa. Mitä käännöstä luet? Kannattaa lukea alkukielellä niin ei tule tällaista sekaannusta. Tähän on netissä hyvät työkalut, jos osaat englantia. Suomenkielinen käännös on hyvin epäselvä, koska suomen kielessä on paljon vähemmän sanoja kuin heprean ja kreikan kielessä niin voi...
  7. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Lue Raamatusta, niin ei tarvitse ihmetellä. Kaikki materia ei ole rikkautta, vai asutko metsässä ja pukeudut oravan nahkoihin? Nytkin käytät tietokonetta tai puhelinta, miksi omistat sellaisen, jos se on mielestäsi väärin?
  8. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Rukoilen
  9. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Tähän on vastaus Raamatussa: Jaakob 4:3 Te anotte mutta ette saa, koska anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne kaiken himoissanne. Eli jos himoitsee jotain se on jo liikaa, mutta se mitä tarvitset saat pyytää. Jumala näkee sydämeen milloin on kyse himosta. Anna esimerkin, jos suurperheen äiti...
  10. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Jumala lupaa täyttää tarpeemme kun seuraamme Häntä. Jos on esim perhe ja 5 lasta niin tarpeisiin kuuluu nämä pesukone ja auto mitä täällä vitsaillaan. Tavara ei ole pointti, mutta yritä elää ilman tavaraa. Kiitollisuus on tärkeää. Kyllä itse olen köyhä. En omista autoa, mutta olen saanut...
  11. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Mitä sä selität? Ei opettaminen olen synti. Päinvastoin kehotetaan neuvomaan muita, että voisivat kasvaa uskontiellä.
  12. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Niin tarkoitin samaa. Ongelma siinä, että hokee kokoajan "olen VAIN vanha syntinen" on, että tuijottaa lihaansa ja hedelmä on sen mukaista. Liha on turmeltunut ja täytyy elää hengessä. Tuossa jae 25" palvelen mielellä Jumalan lakia" hyvin kertoo, että täytyy ajatella oikeita asioita, kuten "olen...
  13. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Kyllä rukoilemme, mutta kuten olen sanonut täytyy rukoilla niinkuin Raamatussa sanotaan: Joh.15:7 Jos te pysytte minussa ja minun SANANI pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Jeesus Kristus teki ruoan kanssa ihmeen ja meillä on mahdollisuus samaan. Ongelma on...
  14. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Miten toimii, jos ottaa vähän Suomen kartasta, Viron kartasta ja Ruotsin kartasta sitten liimaa ne yhteen. Löydätkö enää perille? Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä vain Hänen kautta pääset taivaaseen ja on yhteys Jumalaan.
  15. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Tässä opetus: Kuinka rukoilla ja saada raamatun mukaisia tuloksia? Etsi raamatusta lupaus, usko se ja seiso sen sanan päällä, kun koetukset, epäilys ja odotus yrittävät horjuttaa uskoasi. Joh.15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te...
  16. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Kiitos vinkistä, tästä voi ottaa rukous aiheen.
  17. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Rukoilin puolestasi yleisesti, mutta jos haluat tarkempaa rukousta niin kerro aihe.
  18. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Ei tämä sinun jaottelu niin haittaa, kunhan käyttää sitä uskoaan ja vahvistuu sanassa. Sama näkyy kaikissa seurakunnissa, että ei lueta enään Raamattua ja sitten tulee näitä ihmisoppeja myös hellareilla kuten "olen vain vanha syntinen" joka on valhe. Raamattu sanoo, että kun tulee uskoon olet...
  19. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Joo ymmärrän mitä tarkoitat. Nämä vain ovat edistyneempiä uskonasioita, joita turha liikaa keskustella uskomattomien kanssa kun eivät ymmärrä edes uskon perusteita. Muutenkin kaikki sanat täällä vääristellään tahallaan ja myös kun eivät ymmärrä. "Vahva ruoka" kuuluu vain kypsille kristityille.
  20. S

    Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

    Älä vääristele sanojani. Lue Raamatusta niin löydät mitä siellä sanotaan.

Yhteistyössä