Hakutulokset

  1. rust

    Syyskuiset 2021

    Ei mulle kannata laittaa ku en itsekään ole koko ryhmässä :ROFLMAO:
  2. rust

    Syyskuiset 2021

    Ferritiini oli pudonnut alkuraskauden 28:sta 14:ään! Ja olen syönyt rautaa joka päivä. Vauva imee musta kaiken raudan. Onneks sattui kohdalle synnytyslääkäri, joka ymmärtää ferritiinin päälle ja sanoi, että katsotaan ferritiini uudestaan vielä rv36 ja sit saatan joutua rautatippaan lähempänä...
  3. rust

    Syyskuiset 2021

    Kerran otin puolikkaan doksylamiinin mitä söin alkuraskaudessa hyperemeesiin, se väsytti kyl kivasti. Mut sit seuraavana päivänä musta tuntui et muksu ei potkinut yhtä paljon ku normaalisti. En sit tiiä oliko hän potkinut koko yön ku mulla oli lähes taju kankaalla.
  4. rust

    Syyskuiset 2021

    Koko raskauden on ollut jonkinasteista unettomuutta mutta nyt ei enää kyllä jaksa. Kahtena yönä uni on tullut vasta klo 5-6 ja esikoinen on herättänyt siitä kahden tunnin päästä. Eli hurjat 2h unta. Voin sanoa ettei se ole tarpeeksi ollakseen toimintakykyinen. Kolmelta yöllä iskee epätoivo ja...
  5. rust

    Yllätysraskaus ja häpeä.

    Hänhän on oikea ihmevauva! Paljon onnea! :love:
  6. rust

    Syyskuiset 2021

    Esikoisen raskaudessa sain just tuollaisia harjoitussuppareita jo jostain rv 22 alkaen eikä ne mitään tehneet kohdunkaulalle. Just kävellessä tai ostoksia kantaessa. Täällä potkitaan tosi paljon päivittäin ja ihan joka paikkaan eli hyörii ja pyörii paljon. Ens viikolla rakenneultra rv 20+6
  7. rust

    Syyskuiset 2021

    Mulla on takkina Wombatin kantotakki eli siihen tulee lisäpaneeli et saa muksun kantovälineessä oman takin alle. Jos lapsen kantamista harkitset niin suosittelen kyllä kunnon kantotakkia! Menee raskausmahan kanssakin, toistaiseksi vielä jopa ilman lisäpaneelia. Muutenkin mulla on mammafarkut ja...
  8. rust

    Syyskuiset 2021

    Ensimmäisessä raskaudessa minäkin tunsin vain kuplintaa näillä viikoilla mut nyt on tuntunut jo monta viikkoa ihan kunnon potkuja ☺️ 18+4
  9. rust

    Hyperemeesi

    Täällä kans yks hyperemeesistä kärsivä! Esikoisen raskaudessa piti käydä tipassa pariin otteeseen ja mitkään lääkkeet ei auttaneet, paitsi ondansetron toisella kolmanneksella. Olin saikulla 2,5 kk. Se pikkuhiljaa helpotti viikon 16 jälkeen. Tällä kertaa lääkäri antoi mulle hyvät lääkkeet jo...
  10. rust

    Menkkamaiset ”kivut” toisellakolmanneksella

    Just kysyin lääkärissä ku vkolla 15+5 tuli puolen tunnin ajan lieviä supistuksia, jotka sattui sekä mahan puolella että alaselässä. Hän sanoi et ne on harjoitussupistuksia jos maha kovettuu samalla. Ja ne saattaa näin aikaisilla viikolla sattua. Ekassa raskaudessa ne vaan kiristi mahaa, mut ne...
  11. rust

    Syyskuiset 2021

    Mulla eilen illalla sängyssä supisteli silleen lievien menkkakipujen vahvuisesti joku puolisen tuntia ehkä 5 min välein. Tuntui sekä vatsalla että alaselässä niinkuin supistukset. Mutta kun käänsin kylkeä, ne loppui. Eli kai ne oli harjoitussuppareita. Viimeksi ne kyl ei sattunu ollenkaan, vatsa...
  12. rust

    Syyskuiset 2021

    Mullakin on jo ihan kunnon maha, ei jää epäselväksi. Ainakin kuukausi aiemmin pullahti ku ekassa raskaudessa. Mä yritän rohkaistua vähentämään tai lopettamaan lääkkeet, mut esim maanantaina meinasin vielä yrjötä mut sain nieleskeltyä alas. Yleensä enää vaan etoo hiukan, ehkä sen kans jo...
  13. rust

    Syyskuiset 2021

    Ai niin, unohdin kertoa että mun vasemmasta munasarjasta löytyi dermoidikysta, joka kuulosti ällöttävältä Wikipedian mukaan.. mut siis vaaraton pitäisi olla paitsi en tiiä onko se aiheuttanu hankaluuksia hedelmöittymisessä.. noh, tää on mun viimeinen vauva eli eipä sillä ole väliä. Ne vaan...
  14. rust

    Syyskuiset 2021

    Np-ultrassa kaikki hyvin, koko oli taas vähän ikäistään isompi. Maanantaisesta potkusta mahaan ei siis aiheutunut mitään. Saatiin jopa pari 3D-kuvaa ja kesti varmaan tunnin ku se oli enemmänkin minirakenneultra, tarkistivat kaiken munuaisista lähtien. 12+2
  15. rust

    Syyskuiset 2021

    Vielä menee lääkkeet enkä ilman pärjää ja niidenkin kanssa välillä iskee paha olo enkä varmaan siltikään syö tai juo tarpeeksi. Liikkeet on tuntuneet tänäänkin, enemmän jopa kuin yleensä eikä kipuja enää ole ollut
  16. rust

    Syyskuiset 2021

    2-vuotias potkaisi sitten mua mahaan. Muutama viiltävämpi kipu tuntui sen jälkeen, mutta sitten on tuntunut ihan normaalilta. Oon tässä jo viikon ajan ollut tuntevinani liikkeitäni joka yö noin klo 2, ja viime yönä miehen käsi sattui olemaan mahan päällä ja hänkin tunsi pienen taputuksen. Tyttö...
  17. rust

    Syyskuiset 2021

    Mä en asu Suomessa joten siellä on eri systeemit. Mut multa otettiin NiPT ja normiseulat samaan aikaan ja ihan itse maksoin sen NiPTin. Sitä suositeltiin, koska olen >35 v. Ens viikolla on sit itse np-ultra. NiPTissä tutkitaan cfDNAta eli soluvapaata DNAta äidin verestä, eli sikiön kromosomit...
  18. rust

    Syyskuiset 2021

    Eikun eri aikavyöhyke :LOL:
  19. rust

    Syyskuiset 2021

    NiPT- tulokset tuli. Kaikki Ok, ei trisomioita. Ja meille on tulossa toinen tyttö! :love::love:
  20. rust

    Syyskuiset 2021

    Kiitos kaikille tsempeistä ❤️ Täällä on sellainen tilanne, että löytyi toimiva lääke! Doxylamiini + B6-vitamiini! En oo oksentanut enää sen aloittamisen jälkeen ja ruokakin menee helpommin alas. Paitsi siis oikea lämmin ruoka, se ällöttää edelleen. Mut eilen lääkäri kirjoitti reseptin myös...

Yhteistyössä