Hakutulokset

  1. D

    rv35, ruokahalu mennyt

    Tänään pompahti lasiin rv35, ja oon jo muutaman viikon kärsinyt ruokahaluttomuudesta ja nyt se on näköjään alkanut mennä siihen että saatan illalla huomata etten ole syönyt mitään koko päivänä. Olo on epämukavan täysi ihan koko ajan, ja syömättömyys pahentaa oloa vielä entisestään. Aamuisin oon...
  2. D

    Ensisynnytys ja perätila, alakautta vai sektio?

    Ihana kuulla, että sulla meni hyvin :) Itsekin harkitsen vakavasti alateitse synnytystä, jos oma kroppa siihen sopii ja vauvan koko. Mua ei ole koskaan leikattu, ja se sektiosta parantuminen kun voi olla pidempikin prosessi.. Mutta tärkeintä on kuitenkin se vauvan turvallisuus, jos sen takia...
  3. D

    Ensisynnytys ja perätila, alakautta vai sektio?

    Mullekkin tosiaan mainittiin että perätilasynnytys on paljon helpompi jos ei ole ensimmäinen synnytys.. Itse kyllä harkitsen alateitse synnytystäkin, jos painoarvio ei ole kovin suuri ja mittani siihen sopivat. Kuulostaa hieman hurjalta tuo päälle nelikiloinen perätilavauva, mutta hyvä että...
  4. D

    Ensisynnytys ja perätila, alakautta vai sektio?

    Kiva kun tänne on tullut vastauksia! Itse olen ehdottomasti ottamassa kivunlievitystä, mutta pelkkään epiduraaliin olen päättänyt tyytyä. Siis jos nyt alateitse synnytystä mietitään. Olen oikeastaan alkanut kallistua sektioon, vaikka toipumisaika siinä onkin pidempi. Olisi ihan hirveää, jos...
  5. D

    Ensisynnytys ja perätila, alakautta vai sektio?

    Raskauteni on riskiraskaus, ja olen sen vuoksi käynyt tiheään tahtiin ultrassa. Näiden myötä on huomattu että pikkanen siellä on istunut vissiin alusta asti perätilassa ihan jatkuvasti, ja niin istui taas tänäänkin rv tasan 33. Huolestuttaakin, jos ei tahdo kääntyä ennen tositoimia. Lääkärin ja...
  6. D

    Ennenaikainen synnytys viikoilla 32-33, minkälaiset mahdollisuudet?

    Mulla on ollut ennenaikaisuuden uhkaa jo hieman yli puolenvälin tienoilta, harjoitussupistuksia on ollut paljon noilta viikoilta ja nyt olen viimeisen kuukauden ollut sairaslomalla (pitkään neuvolassa toitotettiin että eipä ne supistukset mitään tee ja että ihan normaalia, sitten poliklinikalla...
  7. D

    Ennenaikainen synnytys viikoilla 32-33, minkälaiset mahdollisuudet?

    Mulla on ollut ennenaikaisuuden uhkaa jo hieman yli puolenvälin tienoilta, harjoitussupistuksia on ollut paljon noilta viikoilta ja nyt olen viimeisen kuukauden ollut sairaslomalla (pitkään neuvolassa toitotettiin että eipä ne supistukset mitään tee ja että ihan normaalia, sitten poliklinikalla...
  8. D

    Muita yksin odottavia?

    Paljon kiitoksia! <3 Täytyy sanoa että vaikka raskaus olikin suuri yllätys ja iski -ei ehkä niin parhaaseen elämäntilanteeseen- olen ollut alusta asti hyvin positiivisilla mielin ja odottanut tosi kovasti tulevaa. Oon ollut aina tavallaan siinä uskossa, etten voisi omia lapsia edes saada mutta...
  9. D

    Raskausdiabetes, mutta ei sokereita pissassa?

    Joo kun testiin pääsemisestä yritin kysellä, niin suositeltiin vaan tuota että mittaisin arvoja hetken aikaa kotona. Ihan vaan siks, kun ei mulla ole ollut mitään viitteitä siitä että tarvitsisi sellaisessa käydä. Joopajoo.. Oon useampaan otteeseen ilmaissut huoleni sokeritasapainojen kanssa, ja...
  10. D

    Raskausdiabetes, mutta ei sokereita pissassa?

    Niinkun ylempänä taisinkin mainita, ei sitä ole kuulemma ollut tarpeen tehdä koska lähtöpainoni oli alhainen? Näin on sanonut kaksi eri neuvolatätiä (vaihtui välissä) ja ylilääkäri rakenneultran yhteydessä kun keskusteltiin asiasta. Kun ei lähisuvussakaan ole kun yksi vanhuusiällä sairastunut...
  11. D

    Raskausdiabetes, mutta ei sokereita pissassa?

    Hmm, olis kyllä ihan kiva päästä testeihin mutta eipä ole muka tarvetta ku ne pissat puhtaat.. Hypoglykemian oireita useinkin.
  12. D

    Raskausdiabetes, mutta ei sokereita pissassa?

    Oon jo hetken epäillyt että mulla ois sokeritasapainossa häikkää, ehkä mahdollisesti raskausdiabetes puhkeamassa tai jo puhjennut? Sokerirasitustestiin en joutunut, kun lähtöpainoni ennen raskautta oli niin alhainen. Pissa on ollut puhdas jokaisella neuvolakäynnillä, ettei neuvolatätikään ole...
  13. D

    Muita yksin odottavia?

    Hei kiva, että muitakin löytyy! Kiitos tsempeistä, toistaiseks on pärjätty hyvin ja toivon samaa jatkoon. Helppoahan siitä ei tietenkään tule, mutta en ole missään välissä ajatellut tai pelännyt etten pärjäisi. :) 25vuotias olen ja laskettuun aikaan on muutama kuukausi, jännittää jo hieman :)...
  14. D

    kotipizzan kotzone raskausaikana

    Juu, totesinkin vouhotuksen turhaksi ja tässä parhaillaan odottelen kotzoneani. :D
  15. D

    kotipizzan kotzone raskausaikana

    Odottelen tässä esikoistani enkä mitenkään erityisen hysteerinen ole ruokien kanssa, mutta siitä oon ollut tarkkana että salaatit sun muut väännän huolellisesti kotona enkä tilaa ravintolasta mitään mikä ei ole kuumennettu. Ihan vain siksi, koska näköjään saan kaikenmaailman flunssat ja...
  16. D

    Muita yksin odottavia?

    Huhuu :-)
  17. D

    Muita yksin odottavia?

    Täällä olisi yksi esikoistaan odottava nuori nainen vailla vertaistukea samassa tilanteessa olevilta/olleilta. Olen odottanut yksin, ja tulen lapsen kasvattamaan yksin. Lapsen isän (eksäni) kanssa ei olla missään väleissä, raskaus selvisikin vasta eromme jälkeen. Käyn kyllä mammatapaamisissa...

Yhteistyössä