Hakutulokset

  1. D

    En tiennyt, että voi käydä niinkin, ettei lapseen saa mitään otetta..

    Lapsihan voi myös haluta huomiota kun käyttäytyy huonosti. Jos tuollaisia kiukutteluja tulee lapselta niin silloin vain pysyt itse rauhallisena, suostuttelet vaikka lapsen syliin, taikka menette kahdestaan lapsen huoneeseen ja puhutte asiasta sekä siitä mikä poikaa niin harmittaa. Usein ainakin...
  2. D

    Lokakuun lapset 2013

    Addoda onnea onnea! :D Teidän huushollissa on sitten vipinää tulevaisuudessa ;) Ihan samaa minäkin ajattelen kuin Leijonamama että alkuun kahden pienen kanssa on työtä mutta se kaikki palkitaan sitten myöhemmin kun lapsista on paljon seuraa toisilleen. Meillä esikoinen oli 10kk kun aloin odottaa...
  3. D

    Voiko ihmisen jattaa heitteille?

    Sun ei kyllä kannata enää koulua lopettaa koska niin vähän kuitenkin jälellä. Jos jätät opinnot kesken niin sun rahatilanne tulee olemaan aina vaikea ja tulevaisuus jatkuvaa kärvistelyä laskujen kanssa. Edelleen olen muuton kannalla, mutta jos ei onnistu niin sun on vaan sinniteltävä koulu...
  4. D

    Voiko ihmisen jattaa heitteille?

    Mikä teitä sitten pitää nykysellä asuinpaikalla? Jos kerran sun miehellä ei ole siellä töitä ja sullakin vain 1 kerta viikossa, kauppaan 10 km ja kouluun ihan liian pitkä, niin muuttakaa sinne lähelle sun koulua. Noinhan ratkeis monta asiaa samalla kertaa, ette tarvis autoa, pääsisit kouluun ja...
  5. D

    Voiko ihmisen jattaa heitteille?

    Kuinka paljon sulla on koulua jäljellä? Jos ei paljoa, niin eikö joku sukulainen vois lainata sulle sen verran rahaa että saisit vähän helpotusta noihin matkoihin? Jos taas koulua on vielä paljon jälellä niin onko mahollista olla vaikka kevät poissa opinnoista ja tehdä enemmän töitä jotta saisit...
  6. D

    No ohoh, ensimmäistä kertaa sain haukut pituudestani

    Aika outo ukko kyllä, meinas että sun "virnuilu" oli huonoa käytöstä mutta hänen suoraan päin naamaa tylytys ilmeisesti ok. Ite oon 174 ja mielestäni ihan normi mittanen ja toki käytän välillä korkoja. No jokaisella on mielipiteensä, jos ei tykkää niin vois ees opetella pitämään omana tietonaan..
  7. D

    Lokakuun lapset 2013

    Meillä rotarokotteen ensimmäinen osio on otettu, toinen muutaman viikon päästä. En tiedä johtuiko rotasta vai mistä mutta siitä asti on pojan kakka ollut tosi vetistä. Tuosta on nyt aikaa noin 2 viikkoa ja edelleen vetinen joten voi olla että johtuu ihan jostain muustakin.. Kiinteiden alotus...
  8. D

    Lokakuun lapset 2013

    Vauva-ajan parisuhde meillä on mennyt jokaisen 3 lapsen vauva-aikana parisuhteessa huonosti, ekan lapsen kohdalla se yllätti eniten kun oli ehkä kuvitellut toisen laista. Tällä kertaa meillä on vielä talon rakennus tässä kaiken keskellä joten stressiä on joka sorttia :D Nyt kuitenkin molemmat jo...
  9. D

    Lokakuun lapset 2013

    Miten säästätte ruokamenoissa? Nyt kun on äitiyslomalla ja meillä raksa viittä vaille valmiina niin rahaa kuluu ihan mahottomat määrät! Tässä kuussa loppui mun palkan saanti työstä, joten tulot laskee roimasti. Nyt siis maksetaan kahta kotia niin kallista on! Miten te säästätte...
  10. D

    Lokakuun lapset 2013

    Itse pidän kahdenkeskistä aikaa puolisoiden välillä tärkeänä. Yhdessä ollaan mihen kanssa oltu 16 vuotta ja nyt nämä kolme ihanaa lasta saatu, vanhin on meillä eskarilainen. Mutta niin on kiireistä tämä arki töiden, lasten, kotitöiden yms parissa että silloin tällöin kahdenkeskinen aika kun...
  11. D

    Lokakuun lapset 2013

    Leijonamama mulla kesti kipu imettäessä noin 1-2 viikkoa, tuon jälkeen imetys ei satu lainkaan, paitsi jos vauva ottaa huonolla imuotteella kiinni. Onko sulla rinnanpäät ehjät ja maitoa tulee riittävästi? Eipä mulla muuta neuvoa ole kuin just huolehtia että imuote on hyvä, ja Lansinohia aina...
  12. D

    Lokakuun lapset 2013

    Joululahjoista Ostan ehkä noin 2-3 lahjaa meidän molemmille tytöille. Saavat kuitenkin lahjoja muiltakin joten joka vuosi niitä on kertynyt paljon. Meillä ei lapset ole juurikaan mustasukkaisia toistensa lahjoista koska leikkivät niillä kuitenkin yhdessä (pieni ikäero). Itse kerron aina...
  13. D

    Äiti vauvan yörauhoittelijana yöimetyksen loppumisen jälkeen?

    Meillä esikoiselle annettiin yöllä nokkamukista velliä, vietiin siis hänet keittiöön omaan syöttötuoliin ja siinä söi vellin. Tämän jälkeen sänkyyn jatkamaan unia. Valoja ei laitettu päälle jotta ei liikaa virkisty. Hyvä puoli oli se että saatiin nukkua hyvin, huonopuoli että lapsi tottuu myös...
  14. D

    hampaassa tulehdus

    Jos siinä hampaassa on ollut liian korkeaksi jätetty paikka, niin se aiheuttaa tosi kovan säryn. (tuota korotusta et itse välttämättä edes huomaa) Monesti siis auttaa pelkästään se että hiotaan paikka matalemmaks. Ja antibiottiahan ei kannata turhaan syödä, joten luultavasti ajatteli että alotat...
  15. D

    Lokakuun lapset 2013

    PulpWriter itse kans veikkaisin että maitoa tulee tällä hetkellä vähemmän kuin mitä vauva haluaisi, yleensä kyllä nukahtavat kun on masu täyttynyt maidosta. Itse kans suosittelen hupiaelämään neuvoa että imetä vaan ahkeraan niin maidon nousu lisääntyy. Mikäli tilanne jatkuu niin voit pyytää että...
  16. D

    Lokakuun lapset 2013

    Addodalle synttärionnittelut täältäkin! :flower: Leijonamama mulla vähän vaihtelee tuo kakkavaipan vaihto. Meidän pojalla on nimittäin jatkuvasti kakat housussa, on kova rupsuttelemaan ja yleensä tulee jonkin verran kakkaa mukana. Voin hyvin antaa nukkua päivällä tunnin pari vaikka tiedän...
  17. D

    Lokakuun lapset 2013

    Hei vaan! Täällä vauva-arkea eletään, ihan kivasti sujuu kaikin puolin. Väliin on yöt menny vähillä unilla, on ehkä vähän mahavaivoja ollut pienellä. Kuulin vinkin että jos itse juo piimää joka ruuan yhteydessä niin se auttais vauvan masuun...olen nyt 3 päivää juonut piimää ja yöt on menneet...
  18. D

    Lokakuun lapset 2013

    ItuH ei kannata liikoja stressata vauvan painosta, neuvola-aika on tulossa niin siellä selviää miten paino kehittyy, turhaan sitä itsekseen kotona pohtii. :hug: Itsekin mietin paljon esikoisen kanssa että saako vauva riittävästi maitoa ja unien kanssa kamppailtiin pitkään. Nyt kolmannella...
  19. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 LOKAKUUSSA, eli MEIDÄN OMA KUU <3

    Onnea onnea uusille vauvansa syliin saaneille!!!:) Malinelle mulla tuli vaaleanpunaista/ruskehtavaa vuotoa vuorokausi ennen synnytyksen alkamista, joten eiköhän siellä ala myös kohta tapahtua! ;) Täällä arki vauvan kanssa sujuu jo kivasti, alkuun valvottiin kaikki yöt, mutta nyt on mies...
  20. D

    Lokakuun lapset 2013 <3 LOKAKUUSSA, eli MEIDÄN OMA KUU <3

    Meille syntyi tiistaina 22 päivä poikavauva 4420g ja 51cm :heart: Ihanaa kun on poikavauva talossa näiden meidän kahden tyttären jatkona, ja ihan on isänsä näkönen pikkuinen! Synnytys oli todellinen yllätys, saman kaavan mukaan mentiin kuin mitä esikoisen synnytyksessäkin eli kahden vuorokauden...

Yhteistyössä