Hakutulokset

  1. Ellutar

    Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

    ettukettu Me yritettiin yli 2 vuotta ja tarkoitus oli aloittaa lapsettomuushoidot seuraavassa kierrossa (kaikki inssiin liittyvät paperit oli allekirjoitettu ja muutenkin suunnitelmat tehty ja lääkereseptit saatu). Sainkin sitten varata folliultran tilalle alkuraskaudenultran :) neIHM...
  2. Ellutar

    Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

    Tänään käyty vu:ssa. Sykekkin näkyi, muttamutta vastasi viikoja 6+4 vaikka pitäisi olla jo 7+2. Lääkäri ei ollut huolissaan, sanoi, että ehkä hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin. Mulla oli kauhea pelko kohdunulkoisesta, kun oikealla alavatsalla on kipuillut. Siellä ei kuitenkaan ultrassa...
  3. Ellutar

    Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

    Tänään oli eka oire, lievästi kipeiden tissien lisäksi. Lähdin aamulla lenkille ja en kovinkaan pitkään ehtinyt juosta, kun rupesin yökkäilemään. MUutaman kerran yökkäilin, mutta se loppui siihen ja loppu lenkin menin aika rauhallista tahtia. Unettomuus on toinen "oire", yöunet vähenee koko...
  4. Ellutar

    Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

    Mun rivi Ellutar/24/1 lapsi/KOS
  5. Ellutar

    Ketju maaliskuun pikkuisille

    Jaanamaria Täällä ollaan helsingistä, täältä keski- ja itä-helsingin rajalta. Mun rivi ois ellutar/24/1lapsi/KOS Varasin tänään varhaisultran, se ois 17.7. Hcg saan mennä otattamaan ensi maanantaina. Oireita ei ole ja r-testin viiva on tummunut tosi hitaasti, joten mä pelkään täällä ihan...
  6. Ellutar

    Ketju maaliskuun pikkuisille

    Täällä kanssa alkuviikosta plussattu ja la olisi 3.3. Mulla on kuitenkin taustalla 2 kohdunulkoista ja kemiallinen, joten en vielä kauheasti uskalla innostua. Pääsen historiani takia lapsettomuuspolille varhaisultraan (yritystäkin meillä takana yli 2 v ja ensi kierrosta oli tarkoitus aloittaa...
  7. Ellutar

    Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

    Mulle tehtiin sisätutkimus, muttei ultraa. Kierto melko pitkä, mutta säännöllinen. Olin itsekkin ajatellut, että terot voisivat auttaa, ja olin ihan tyytyväinen kun ne määrättiin. Mua jännitti kauheasti se lääkäri käynti, joten en siinä älynnyt kysyä sen tarkemmin. Sellanen 3-4 kk teroja ja...
  8. Ellutar

    Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

    Joo tarkotus onkin kokeilla, mutta puoli vuotta tähän vuoden päälle tuntuu niin pitkälle ajalle, kun jos niistä ei apua ole kestää vielä useamman kuukauden että jotain apua saadaan. Kun noin 1 kk terveyskeskukseen ja lähetteen jälkeen 2 kk että saa polille ajan ja sit vasta alkaa jotain...
  9. Ellutar

    Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

    Täällä voisin varmaan kysyä yhtä asiaa, ollaan yritetty lasta reilu vuosi ja kävin nyt sitten terveyskeskuksessa ensimmäistä kertaa asian tiimoilta. Olin varautunut, että saataisiin lähete eteenpäin, mutta lääkäri antoikin vain 6 kk teroja ja sanoi että katsellaan sitten niiden jälkeen...
  10. Ellutar

    Quarn, käyttökokemuskia ja -vinkkejä?

    Tänään viimeksi syötiin, hyvää ja helppoa. Voi käyttää kaikkiin kanaruokaresepteihin :D
  11. Ellutar

    Pitäisikö olla huolissaan 1-veestäni?

    Koska lapsella ei ole turvotusta, niin kyllä se kaikki neste tulle ulos. Muusta en osaa sanoa mitään. Tässä olisi nesteentarve Lasten normaali nesteentarve vuorokaudessa Ja jos lapsi kasvaa omalla käyrällään niin eipä varmaan mitään syytä huoleen.
  12. Ellutar

    pienet lapset hautajaisiin?

    Olen ollut 3-4 vuotiaana kaksi kertaa hautajaisissa, ja molemmista on hatarat muistikuvat. Muistikuvat ovat ihan positiivisia, olen "aina" tiennyt niiden ansiosta millaisia hautajaiset ovat ja mitä siellä tapahtuu (ei siis ikinä tullut mitään pelkoja kuolemaa kohtaan). En muista että siellä...
  13. Ellutar

    Asioita, jotka toimivat elokuvissa, mutta ei tosielämässä:

    Pizzalaatikoita heilutellaan mitenpäin vaan, oikeesfti jos pizzalaatikon nostaa pystyyn se pizza lyttääntyy...
  14. Ellutar

    Sisaruspulma, lapsille yhteinen isäkö?

    Itse en pidä ajatusta outona, ollan joskus keskusteltu miehen kanssa, että jos ei voitaisi saada lasta niin keneltä pyydettäisiin sukusoluja. Itse pyytäisin paljon mielummin tutun ihmisen, kuin jonkun vieraan (joka saattaisi olla vaikka minkälainen hullu). Voisin pyyttää siskoltani munasolua ja...
  15. Ellutar

    "pimeä" kohdunvuokraus

    Tässähän ei ole kyse kohdun vuokrauksesta, jos munasolu tulee synnyttävältä äidiltä, vaan yhteinen päätös tehdä lapsi ja antaa kasvatusvastuu isälle, ja se ei ole laitonta.
  16. Ellutar

    Onko mies epämiehekäs jos ei vaihda itse auton renkaita?

    Ottamatta kantaa itse kysymykseen, oon kyllä melko varma että enmmän aikaa menee kun ajaa liikkeeseen, odottaa vaihdon ja ajaa takaisin. Kun jos ne itse vaihtaa.
  17. Ellutar

    tiskikone vessassa?

    Kaverin mökillä on tiskikone vessassa, ja hyvin toimii käytäntö mökkeilessä, miksei sitten kotonakin?
  18. Ellutar

    Aamupalasi tänään?

    kaksi kuppia kahvia maidolla, ruispala jonka päällä sulatejuustoa, kananmunaa ja juustoa. Jälkkäriksi neljä palaa tummaa suklaata.
  19. Ellutar

    Kotimainen kurkku, tomaatti vai

    Ostan sitä mikä näyttää parhaalle, kulutus on talvella kummallankin onneksi meillä vähäistä. Talvisin syödään enempi porkkanoita ja hedelmiä.
  20. Ellutar

    Imaami vieraili Kempeleen lukiossa, tytöt pakotettiin huiviutumaan.

    Jos kurssilla olisi muslimi niin kyllä hänkin olisi joutunut vierailulle tai tekemään korvaavan tehätvän. Kyseessä oli ev.lut uskonnon kurssi, joten jos muslimi nuori olisi tällä kurssilla, niin tuskin olisi kirkossa vierailu ongelma. Yleensä ortodoksit, muslimit, jehovantodistajat tai muut...

Yhteistyössä