Imaami vieraili Kempeleen lukiossa, tytöt pakotettiin huiviutumaan.

  • Viestiketjun aloittaja Kempeleläinen85
  • Ensimmäinen viesti
Tuli noista synagoga jutuista mieleen, että omassa lukiossani oli uskonnon kurssilla vierailut 3 eri uskontokunnan juttuun (minun kurssilla katolilaiseenja ortodoksi kirkkoon sekä synagogaan) ja pojat joutuivat laittamaan kipan päähänsä. Tästä on aikaa 5 vuotta, mutta samaa "kamala" meno hatkuu samassa lukiossa vieläkin. Laittakaapa tuohtunutta palautetta koululle, siitä että pojat pakotetaan piilottamaan päänsä! Kuka haluaa koulun yhteystiedot??? Vai onko eriasia kun pakotettavana onkin poika?
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27408781:
Kokeilimme mustia "kaapuja", voit lukea edelliseltä sivulta.
Olisin kokeillut burhaakin, jos olisi ollut. Miksi en? Kokeilisin myös erilaisia kansallispukuja, jos saisi.
Burkhat ovat seuraava kansallispuku suomalaisille naisille. Ala jo totuttelemaan ajatukseen...
 
"Jep"
[QUOTE="vieras";27408767]Persu alkaa olla jo epätoivoinen. Hyvää mainosta taas persuille. Hyvin te hakkaraiset vedätte, valheita, vääristelyä ja populismia. Aate vissiin velvoittaa.[/QUOTE]

Taitaa olla seonnut. :(
 
"vieras"
Tuli noista synagoga jutuista mieleen, että omassa lukiossani oli uskonnon kurssilla vierailut 3 eri uskontokunnan juttuun (minun kurssilla katolilaiseenja ortodoksi kirkkoon sekä synagogaan) ja pojat joutuivat laittamaan kipan päähänsä. Tästä on aikaa 5 vuotta, mutta samaa "kamala" meno hatkuu samassa lukiossa vieläkin. Laittakaapa tuohtunutta palautetta koululle, siitä että pojat pakotetaan piilottamaan päänsä! Kuka haluaa koulun yhteystiedot??? Vai onko eriasia kun pakotettavana onkin poika?
Pakotetaanko muslimit vierailemaan kirkoissa, vai onko se liikaa pyydetty?
 
"Sheddon"
Kyllä minä voisin pukea huovin luennolle jos opettaja sitä pyytäisi. Voisin antaa lapsenikin tehdä niin. Aivan kuten pukeudun peittävämmin arabimaissa, otan kengät pois vieraillessani kyläpaikassa ja kiitän kohteliaasti ruoasta.

Se on vain huivi. En ymmärrä miksi samasta asiasta jaksetaan hermota jatkuvasti.
 
[QUOTE="vieras";27408827]Pakotetaanko muslimit vierailemaan kirkoissa, vai onko se liikaa pyydetty?[/QUOTE]

Jos kurssilla olisi muslimi niin kyllä hänkin olisi joutunut vierailulle tai tekemään korvaavan tehätvän. Kyseessä oli ev.lut uskonnon kurssi, joten jos muslimi nuori olisi tällä kurssilla, niin tuskin olisi kirkossa vierailu ongelma. Yleensä ortodoksit, muslimit, jehovantodistajat tai muut käyvät kuitenkin uskontonsa omissa ryhmissään ja siitä mitä heidän opetukseensa kuuluu en valitettavasti tedä.
 
"kipi"
Nyt on uskonnonopettajana ihan pakko kommentoida tätä. Kuva ei ole koululta vaan moskeijasta.
Kyseessä on luultavasti valinnaisena ollut maailman uskontojen kurssi, jonka opetukseen useissa kouluissa kuuluu vierailut eriuskontojen pyhiin paikkoihin.

Jos moskeijaan mennään käymään on siellä pukeuduttava uskontoa ja pyhää tilaa kunnioittaen. Samoin on myös juutalaisessa synagogassa. Siellä pitää poikien puolestaan peittää päälaki. Myös kirkkovierailuilla on opmat pukeutumissääntönsä. Olkapäät peitetään jne.

Sama koskee myös hare krishnoja ja buddhalaista temppeliä.

Vierailut perustuvat vapaaehtoisuuteen ja kaikki ovat mukana omasta kiinnostuksesta.

Paljon kohua tyhjästä tässä.
 
Kolmas korppi harmaana
Mutta sinä sanoit viestissäsi, että nuoret näyttävät nuoremmille kuin lukioikäiset, johon puutuin :D
Niin minusta yhä näyttävät, mutta kuvissa olevien ikä saati minun näkemykseni siitä ei ollut eikä ole oleellista tässä keskustelussa. Oleellista on se, että tämän ketjun aloittaja valheellisesti väittää kuvan olevan otettu lukion tiloissa, vaikka niin ei ole. Jos et ymmärrä, miksi juuri tuo aspekti on se oleellinen seikka, älä vaivaudu kysymään minulta, sillä se on jo selitetty tässä ketjussa.
 
Omituiselta vaikuttaa. Mikähän lie peruste tuohon?

(vai onko se mennyt niin, kuten otsikossa lukee, sitäkään en tiedä)
Olisiko ajatuksena tovi kokeilla, miltä tuntuisi olla muslimi tms?
Meillä joskus koululla ollut vastaava juttu.
Kiihko-kristitytkin saivat käydä kodeissa, joissa naiset päättäneet pukeutua burhkaan ja kokeilla sitäkin. Kovia vääntöjä syntyi. Ilmeisesti "sääli" toisinajattelijoita kohtaan on yhtäläinen niin muslimien kuin kristittyjenkin kesken.

:)
 
[QUOTE="kipi";27408942]Nyt on uskonnonopettajana ihan pakko kommentoida tätä. Kuva ei ole koululta vaan moskeijasta.
Kyseessä on luultavasti valinnaisena ollut maailman uskontojen kurssi, jonka opetukseen useissa kouluissa kuuluu vierailut eriuskontojen pyhiin paikkoihin.

Jos moskeijaan mennään käymään on siellä pukeuduttava uskontoa ja pyhää tilaa kunnioittaen. Samoin on myös juutalaisessa synagogassa. Siellä pitää poikien puolestaan peittää päälaki. Myös kirkkovierailuilla on opmat pukeutumissääntönsä. Olkapäät peitetään jne.

Sama koskee myös hare krishnoja ja buddhalaista temppeliä.

Vierailut perustuvat vapaaehtoisuuteen ja kaikki ovat mukana omasta kiinnostuksesta.

Paljon kohua tyhjästä tässä.[/QUOTE]

No just joo taas...ärsyttää kun sitten annetaan ymmärtää muuta täysin provokatiivisessa mielessä.
 
"vieras"
[QUOTE="kipi";27408942]Nyt on uskonnonopettajana ihan pakko kommentoida tätä. Kuva ei ole koululta vaan moskeijasta.
Kyseessä on luultavasti valinnaisena ollut maailman uskontojen kurssi, jonka opetukseen useissa kouluissa kuuluu vierailut eriuskontojen pyhiin paikkoihin.

Jos moskeijaan mennään käymään on siellä pukeuduttava uskontoa ja pyhää tilaa kunnioittaen. Samoin on myös juutalaisessa synagogassa. Siellä pitää poikien puolestaan peittää päälaki. Myös kirkkovierailuilla on opmat pukeutumissääntönsä. Olkapäät peitetään jne.

Sama koskee myös hare krishnoja ja buddhalaista temppeliä.

Vierailut perustuvat vapaaehtoisuuteen ja kaikki ovat mukana omasta kiinnostuksesta.

Paljon kohua tyhjästä tässä.[/QUOTE]

Minä olen ihan samaa mieltä. Minä olen ateisti, mutta tutustun ihan mielelläni eri uskontoihin ja käyn joskus kirkoissakin jos joku pyytää. Mielelläni menisin myös vaikkapa moskeijaan tai synagogaan jos sellainen mahdollisuus tulisi. Mutta ei tulisi mieleenikään mennä vaikkapa moskeijaan ilman huivia, koska se kuuluu tähän uskontoon. Jos tarkoitukseni on vapaaehtoisesti tutustua johonkin uskontoon, se tuskin onnistuisi hyökkäämällä sitä vastaan. Uskontoon tutustuminen on sitten ihan eri asia kuin sen omaksuminen. Minä en ole tähän päivään mennessä omaksunut vielä yhtään, vaikka olen jo aika moneen törmännyt ja tutustunut tavalla tai toisella.
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana

Yhteistyössä