Hakutulokset

  1. A

    kauan kestää

    \ juu .
  2. A

    8kk paino/pituus

    Uteliaisuudesta kävin mittoja lueskelemassa. Mikähän meidän vauvasta oikein tulee. Vasta oli 6kk neuvola ja mitat olivat 74cm 10,9kg =)
  3. A

    2- öinen itkeskely, vinkkejä!

    Hei, Onko kellään vinkkejä/kokemusta miten sais rauhoiettua yöt? meillä on viikon päästä 2 v täyttävä tyttö ja yöunet on viimeisien kuukausien aikana ollut ihan hirveitä. Illalla menee nukkumaan kasin aikoihin ja heräâ usein ekan kerran noin 23 itkemään, silloin vielä saadaan rauhoittumaan...
  4. A

    Espoolaisia

    Heippa! Olen 22v tuleva kahden lapsen äiti Kilosta. Tyttö on nyt 1v4kk ja toisen LA on elokuussa. Olisi mukava saada kavereita muista äideistä/odottajista puistoon/kahville yms. Laita meiliosote niin meilaan sitten =)
  5. A

    Pinoon hauskat tositapahtumat ;D

    Ja mun pappa on oikeesti tosi paha! Sillä ei nimittäin toimi enään peräreiän sulkijalihas eli sillä pääsee pieru tahtomattaan joka paikassa! Pappa oli poikansa kanssa kaupassa ja kaupan eteisessä istui nuoria tyttöjä ja pappa alkoi jututtaa niitä "Mitäpä ne tyttöset täällä mietii" yms.. Ja...
  6. A

    Pinoon hauskat tositapahtumat ;D

    No kerran mun sisko ja sen kamu olivat eräillä festareilla ja olivat syöneet koko päivän karkkeja ja kaikkea hyvää. Sitte tytöt lähtivät iloisina ja hienoina kävelemään muiden ihmisten joukkoon niin eiköhän sisko kultani kompastunut johonkin ja samalla pääsi AIVAN VALTAVA PIERU!! :laugh...
  7. A

    Vauvan flunssa

    Miten hoidetaan alle 3kk vauvan flunssaa? Tytöllämme on yskä ja kuulee kuinka limaa on nielussa. Välillä selällään maatessa tuntuu että tukehtuu limaan. Ruumiinlämpö oli kainalosta mitattuna 36,9 eli ei vielä ainakaan lämpöä ole. Saako kipeän lapsen viedä vaunuissa ulos?
  8. A

    tuttiopettelua

    \ En näe järkevänä pitää lasta kokoajan rinnalla, kun ei sieltä maitoa ime vaan lutskuttelee rinnan päätä. Saisin istua lapsen leluna kokopäivän.
  9. A

    tuttiopettelua

    Miten olette saaneet lapsenne imemään tuttia? Tytöllä on kova imemisen tarve ja kokoajan tahtoisi olla tissillä. Tuttia ollaan yritetty opettaa, mutta tyttö sylkee sen parin minuutin päästä pois ja alkaa huuto. Olisiko vinkkejä tähän pulmaan?
  10. A

    omat alushousut mukana??

    Ne verkkopöksyt oli musta aika mukavat päällä kun eivät kiristäneet eikä puristaneet mistään ja sai heittää sairaalan pyykkikoriin tarvittaessa ja ottaa puhtaat tilalle. Itse käytän niitä jos toistekin synnärillä vierailen.
  11. A

    vastasyntynyt ei nuku...

    Onko muilla vastasyntyneitä, jotka ei nuku päivällä juuri ollenkaan vaan pääosin yöllä? Päivällä tyttö nukahtaa vain autoon tai vaunuihin, ei muuten. Ikää 2 vko.
  12. A

    4- vuotiaan puheesta

    onpa aivan iihanaa kuulla ettemme ole ainoita!!!! itselle tulee välillä vain aivan hirvee ahdistus, juuri kun poika ei ole tuota ihailtua "sosiaalista luokkaa". Siis siitä syystä, kun muut pitävät heti jotenkin epänormaalina. Minua ei asia todellakaan haittaa, eikä lähipiiriä. Itsekin olen...
  13. A

    4- vuotiaan puheesta

    pakko kanssa vastata vaikka lähtee vähän vierestä....eli kohta 3-vuotias poikani on kanssa varsin arka ja hitaasti lämpenevää tyyppiä. Puhe on alkanut tulemaan hitaasti eli 2 vuotiaana n. 10 sanaa, 2.9 v. noin 30 sanaa ja sitten sanavarasto lähti laajenemaan hurjasti. En edes enää ole laskenut...
  14. A

    Ei jaksa enää

    Viikkoja 41+2 ja olen käynyt jo kolmeen kertaan synnytyssairaalassa kipeiden supistuksien kanssa ja aina ne vaan loppuvat eikä synnytys käynnisty! Alkaa puuduttaa. Kohdunsuulla nämä supistukset eivät ole saaneet aikaan vielä yhtään mitään. Onko muita joilla ongelmia synnytyksen käynnistymisen...
  15. A

    suolen tyhjennys synnärillä

    Kun käytiin synnärillä tutustumassa, niin jo silloin kätilö pyysi meitä lupaamaan ettei kukaan kieltaydy peräruiskeesta kun sitä tarjotaan. Helpottaa kuulemma synnytystä kun ei ole suoli täynnä tavaraa. On vauvan sekä äidin etu. Näin meille kerrottiin.
  16. A

    Menkat synnytyksen jälkeen..

    Mites teillä on menkat alkanu synnytyksen jälkeen? Mulla siis oli 5kk synnytyksen jälkeen ku ensimmäiset menkat tuli. Ennen synnytystä olevan kierron mukaan toiset menkat olisi pitänyt tulla noin viikko sitten. Onkohan normaalia että kierto heittelee ja menkat tulee "miten sattuu"?
  17. A

    Pikkuparvesta/monitoimisängystä kokemuksia

    ostettiin pojalle kolmevuotiaana sellanen "monitoimisänky".alkuun sovittiin lapsen kanssa,että yöllä ei saa tulla yksin sieltä pois, vaikka hirmu varman oloisesti osasikin kiivetä ja tulla pois sängystä, mutta tuo yöllä kiipeily kielto iahn sen takia,ettei unisena lipsahtaisi jalka. laitoimme...
  18. A

    onko tullut jokin uusi kivunlievitys?

    Pudendaalipuudutukselta kuulostaa... Tehdään emättimen kautta, puuduttaa ilmeisesti synnytyselimistön ja jalat siinä samalla. Googlettamalla 'pudendaalipuudutus' löytyy lisätiettoa.
  19. A

    1v mittoja

    Meiän poika 1v neuvolassa 13,7 kg ja 85cm... =)
  20. A

    Ystäviä Lahdesta

    mulleki saa kirjottaa :wave: alisea@luukku.com =)

Yhteistyössä