onko tullut jokin uusi kivunlievitys?

• Viestiketjun aloittaja Tuleva äiti kesä-06
  • Ensimmäinen viesti
Tuleva äiti kesä-06
eräs tuttavani mies kertoi että hänen vaimolleen oli annettu jokin uusi kivunlievitys synnytyksessä ilmeisesti jokin puudutus joka oli pistetty jalkoihin (muistaakseni). Puudutus ei ollut toiminut oikein koska tunto oli lähtenyt vain pohkeista/sääristä!? onko kenelläkään tietoa tällaisesta "uudesta puudutksesta" ? :/

enpäs ole kyllä kuullut moisesta yhtikäs mitään,tosin eipä olisi minulle niin tarpeenkaan koska olen luomusynnyttämisen kannattaja.

itse olen joskus saanut ennenaikaisiin suppareihin kankkuun peditiini piikin ja sillä kohtaa on edelleen tunnoton kohta vaikka tapahtuneesta on jo reilu 2v...nähtävästi on hyvä teho B)

olen kuullut saman ja kiinnostunut olen itsekin kun epiduraali ja spinaali eikä pumput oo tehonneet...hmmnn..kukahan osais kertoo meille????
Sen tiedän et nivusissa on isot hermot joilla saa esim.koko jalan puuduksiin pelkästään joten saa varmaan muutenkin kohdistettua oikeisiin hermoihin pistettynä ja teho on varma..luulisin/ toivoisin.. ;) :heart:

eikö kellään ole tietoa tästä puudutteesta??????
Kyseessä ei ole kohdunkaulan eikä muu sellainen vaan ihan jokin muu :whistle: tai niin ainakin olen kuulluut ja olettanut,jossain vilahtanut äkäseen..asia nimittäin ja nyt kun ajankohtainen niin kiinnostusta lisää tuli asiaan eikä tää dementia auta nyt yhtään... :kieh: :ashamed:
:wave:

tuleva äiti kesä-06
jaahas, ei ilmeisesti ole ihmiset kovin tietoisia tästä "uudesta puudutuksesta" Olisihan se tosin kiva saada hieman tietoa koska itselläkin tuo synnytys edessä toivon mukaan viiden viiko päästä viimeistään. Mutta täytynee sitten kysellä neuvola tädiltä lisää tai vaikkapa soittaa ihan äitipolille :p

nirppurotta harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 10:21 Jepulisko kirjoitti:
enpäs ole kyllä kuullut moisesta yhtikäs mitään,tosin eipä olisi minulle niin tarpeenkaan koska olen luomusynnyttämisen kannattaja.

itse olen joskus saanut ennenaikaisiin suppareihin kankkuun peditiini piikin ja sillä kohtaa on edelleen tunnoton kohta vaikka tapahtuneesta on jo reilu 2v...nähtävästi on hyvä teho B)
Mä sain kanssa petidin-piikin ja edelleen on kankku siitä kohtaa sukkelan tuntuinen ja kutiaa välillä hirmusesti :)

juup..olisihan se kiva tietää jos joku informoisi siitä uudemman puoleisesta kipulääkityksestä meille muillekin jotka ei tiedä kuin nämä vanhat.
petidiinistä jää se outo kohta jos jännittää juuri silloin pistettäessä lihasta ei muuten ja ihmettelen ettei sitä suoneen ole tuupattu..itsellä kun suoneen suoraan tehon nopeammin saavuttamiseksi sitä sinne suoneen laitettiin..kuten jo sanottu ei mikään ole tehonnut joten mielenkiinto en enmmän kuin kova tätä uutta kivun lievitystä kohtaan..!!!!!!!!! \|O \|O \|O

Yhteistyössä