omat alushousut mukana??

• Viestiketjun aloittaja noops
  • Ensimmäinen viesti
noops
niin.. olikos teikkä synnytyssairaalassa omat alusvaatteet koko ajan.. vai käytittekö niitä sairaalan ihania verkkohousuja??? mietin vaan.. kun tässä pakkailen sairaalakassia....

Esikoisen jälkeen olin hiukan ummikko ja pidin ihan mielelläni niitä "ihania" verkkohousuja, kun vuotoa oli runsaammin eikä iso "vaippa" olis mahtunut omiin alkkareihin... :D No sitten tokan ja kolmannen jälkeen olin jo "konkari" eikä vuotoakaan ollut niin kauheesti, joten kuljin omissa slogeissani (jotka kyllä kuuluvat muutoin ns. menkkahousuihini ;) ). Kuopuksen kanssa jouduin olemaan sairaalassa 6 vrk, joten omissa vaatteissa oleskelu oli aika luksusta. Kun en kerran itse ollut mitenkään "sairaalakunnossa". Lisäksi hyvät liivit ja liivinsuojia ja hyvin pärjäsin.

Ne verkkopöksyt oli musta aika mukavat päällä kun eivät kiristäneet eikä puristaneet mistään ja sai heittää sairaalan pyykkikoriin tarvittaessa ja ottaa puhtaat tilalle. Itse käytän niitä jos toistekin synnärillä vierailen.

housuton
Itseasiassa mulla oli kaikkea muuta omaa juttua mukana muttei pikkuhousuja, kunne likaantuu verestä koko ajan, niin pitäisi lähettää aina miehen mukana kotiinpestäväksi.
Verkkohousut on ihanehdottomat kun pitää olla niin iso sidekin jälkivuodon takia että mihin muihin housuihin se mahtuisikaan kun niihin verkkoihin.
Mulla oli OMIA vatteita mukana mm:
sukat, tyynyliinoja, imetysliivit.
Ei mulla muutatainnut olla...valokuvia, jotain tärkeitä tavaroita, onnenesine jne...

käytin sairaalan alusvaatteita ja yöpaitoja.. koska tuolla ei ollu edes mitään verkkoalkkareita vaan ihan semmosia puuvillasia pöksyjä ja vielä opa kolmea eri kokoa!! eli ihan hyvät oli jalassa ja tosiaan se että saa huoletta heittää pyykkikoriin ja ottaa puhtaat tilalle...

Verkkoalkkarit oli tosi kätevät kyllä heti synnytyksen jälkeen kun vuotoa tuli enempi. Se on kyllä tosi yksilöllistä, mulla se vuoto heikkeni nopeasti ja sairaalassa olisin pärjänny omilla pöksyilläkin joita tosin olikin mukana ja lähtöpäivänä kiskaisin ne jalkaan normaalin siteen kera. Varuilta olin verkkopöksyissä kun en tienny paljonko vuodan (tulva kertomuksia kuulleena!) Saihan niistä kääriä aika paljon sitä reunaa alas :D

Mutta ne sairaalan verkkoliivit vasta kauheet olikin, kun eivät mahtuneet päälle! Tosin kotona vasta pidin niitä yöllä, kun oli omat liivit pesussa. Nipinnapin ne meni ylle. Kuppikoko oli maidonnoustessa DD, sairaalassa lähtöpäivään asti selviskin ilman liivejä (imetysliivit tosin oli mukana) kun sitä maitoa alkoi tulla kunnolla vasta parin vrk päästä.

Käytin sairaalan housuja mutta seuraavalla kerralla otan omat mukaan.
Olen iso kokoinen mutta mahani ei kasva raskaana ollessa paljoa. Olisin tarvinut L-koon jotta olisi mahtunut reisistä. Mutta s-koko oli sopiva mahasta.

En näe kuin plussaa sairaalaan verkkohousujen pitämisessä.. haava (sektio tai väliliha) saa ilmakylpyjä paremmin, vaihda housut vaikka 10 kertaa päivässä -> vaatehuolto pelaa + suuri synnytysside mahtuu. Kätevää! Tätä palvelua kaipaa kotiuduttuaan.. =)

Minä kanssa pakkasin mukaan omat alkkarit, mutta kun sitten meni sektioon, oli paras pitää sairaalan suurinta (ja se oli suuri) kokoa :whistle: . Ne sai vedettyä kunnolla haavan yli ( meikäläisen haava kun on siis pystyssä) niin ei alkanut haava pullottelemaan mistään vaan pysyi siistinä kokoajan.

Yhteistyössä