Hakutulokset

1. Birgitte

Tympii tälläinen kun koko ajan on kyttäyksen kohteena

Meillä on osastolla sinullekin asuinsija. Sieltä on suora yhteys kotiplaneetallesi. Sinun tarvitsee vain niellä pilleri ja rauhoittua niin saat sinne häiriöttömän yhteyden.
  2. Birgitte

Häiritseekö sinua jos ystäväsi on todella pihi?

Se, että pyytää minut kahviseuraksi vain saadakseen nauttia herkkuja kahvilassa maksamatta niistä senttiäkään, on kieltämättä aika ärsyttävää. Minulla on tuttava, joka teki tämän pari kertaa ennen kun tajusin mistä oli kyse. Tein tyypille saman tempun kun hän teki minulle. Sen jälkeen ei enää...
  3. Birgitte

miksi psykologi/erikoislääkäri ei kerro kaikkea..?

Meillä osastolla useampikin potilas aina aika-ajoin joutuu siihen mielentilaan, että käy pitkin käytäviä jok'ikisen hihassa roikkumassa - oli tämä sitten laitoshuoltaja, mielenterveyshoitaja, lääkäri, ruuanjakaja... - ja selvittää kovaan ääneen, kuinka salaamme hänen omaan terveydentilaansa...
  4. Birgitte

Eri rytmit eri arki eri arvot?

Olet rakentamassa itsellesi kulissia. Kysy itseltäsi: mihin tarvitsen kulisseja, kun voisin olla onnellinen ihan aidosti omana itsenäni? On parempi olla onnellinen omien lasten kanssa ihan keskenään kuin onneton kauniiksi kirjailluissa kulisseissa. Tuota menoa sinusta ei muuta tule kuin onneton...
  5. Birgitte

Miehellä pitkät alushousut!!!!!

Ap olisi toivonut tällaisia:
  6. Birgitte

voi ny &%€%&!!! Muumimukivaroitus!! Mukeja tunkee väkisin joka tuutista..

I n h o a n muumeja joka muodossa, olivat sitten mukeissa, kirjoissa, televisiosarjoissa, missä tahansa - ja mitä enemmän tuo mukihysteria paisuu, sitä enemmän huomaan inhoavani noita hippomaisia, charmittomia ja yltiöällöttäviä olentoja.
  7. Birgitte

Kun etävanhemmasta muuttuu etäinen. Tapaamissopimukset, isyys...

Jaa'a... kumpi exällesi on ongelma: sinä vai lapset. Se pitäisi selvittää ihan ensimmäisenä. Kun saat vastauksen siihen, pitää selvittää miksi ja mitä asialle voi tehdä. Samoin kannattaa miettiä, onko exäsi niitä miehiä, jotka muuttuvat naisensa kaltaiseksi, eivätkä uskalla enää olla eri mieltä...
  8. Birgitte

Yhden vela-tuttavan jatkuva lapsivihamielinen puhe

Täällä niitä vaihtoehtoja on jo tullut. Kyllä se minustakin kuulostaa siltä, ettei ole sujut asian kanssa. Sitä vielä pahentaa jos muut tyrkyttävät hankkimaan lapsia. Minulla on tutuissa yksi ihminen, joka on räikeän lapsivastainen (avovaimoni sisko, lapseton 30 -vuotias nainen). Häneltä kysyin...
  9. Birgitte

haluan oman yrityksen!! löytyiskö mulle kaveria? ;)

Taisin minäkin tuolla aiemmin vastata vähän asian vierestä, mutta tuohon kumppanuuteen tahtoisin vielä sanoa sen verran, että voisit ehkä kysellä vastaavanlaisista jo toimivista yrityksistä itsellesi kumppania. Voisitte tehdä yhteistyötä ja kokeneesta kumppanista on hurjan paljon hyötyä jos ei...
  10. Birgitte

Pitääkö 1- ja 2-luokalla lapsen uskaltaa esiintyä yksin muiden edessä?

Kun itse olin joskus silloin 80-luvulla alakoululainen, meidän ainakin tarvitsi esiintyä. Laulukoe oli meilläkin ja joissain juhlissa jouduin jo pienestä tytöstä alkaen esiintymään yksin, koska olin melko lahjakas esiintyjä ainakin opettajien mielestä. Mutta nykyään voi olla niin pehmeää tuo...
  11. Birgitte

haluan oman yrityksen!! löytyiskö mulle kaveria? ;)

Ap, kannattaa ensin kokeilla yrittäjämäistä toimintaa esimerkiksi Eezy.fi tai Ukko.fi laskutuspalvelun kautta. Esimerkiksi verkkokaupan pystyyn laittaminen vähän kuin harjoittelumielessä ei olisi pahitteeksi. Laskutuspalvelun avulla yrittäminen on riskitöntä, koska yritystä ei tarvitse olla...
  12. Birgitte

Väkivaltainen 3vuotias

Jätän tämän viestiketjun niille, joilla on omakohtaista kokemusta asiasta, mutta tahdon muistuttaa sinua, että kolmevuotiaana lapsi on väkivaltaisimmillaan. Omatkin lapseni kokivat sellaisen väkivaltaisen kauden juuri tuossa iässä, vaikka eivät ole millään tasolla väkivaltaisia muuten. Se kausi...
  13. Birgitte

10v poika ei kehtaa tehä mitään mikä liittyy kouluun!

Jotkut lapset ovat luonnostaan hidastempoisia. Älä vedä hernettä nekkuun, pyri astumaan tilanteen yläpuolelle. Ajattele, että lapsi tekee ne kotitehtävät ja lukee niihin kokeisiin, mutta tekee sen omaan hitaaseen tempoonsa. Älä hiilly, anna lapsen vastata omista töistään. Ainoa asia mitä sinä...
  14. Birgitte

Kenet palstalaisista ottaisit jos saisit?

Netissä jokainen on kaunotar, jumalaisen komea, tai ainakin isokyrpäinen tai luonteeltaan moitteeton. Netissä jokainen on astetta tai paria todellista täydellisempi, iskukykyisempi, ja kauttaaltaan muita kunnollisempi. Ei se haittaa, ollaan netissä mitä hyvänsä, mutta muistetaan olla...
  15. Birgitte

Jokainen musta palstalainen kaivaa.....

Olen todella, todella pahoillani. Tuntui, että minut kirottiin sillä hetkellä, kun poltin silmämunani noiden kuvien takia ja ajattelin, etten pääse kirouksesta ellen jaa sitä eteenpäin. Ei auttanut ei. Voin vakuuttaa, että ällöttävämpiäkin oli kuin tuo, mutta onnekseni en enää löytänyt niitä...
  16. Birgitte

Jokainen musta palstalainen kaivaa.....

Tämä on ihan sinulle omistettu, Majuri. On ihan oikea näyttely, ei mitään syytä poistaa ketjua tämän kuvan takia. Mitä asiatonta siinä voi olla, että linkitän tänne kuvan Asshole Exhibitionista. Noita kuvia porukka on käynyt ihailemassa ihan paikan päälläkin. Hyi helvetti.
  17. Birgitte

mitä tehdä, kun teini käy käsiksi omaan äitiinsä?

Hankkikaa apua perheneuvolasta. Sieltä osaavat ohjata oikeaan suuntaan. Tuossa ei vielä tarvita poliiseja tai lastensuojelua, koska mahdollisesti tulevaisuudessa uhkaavat vaarat voidaan välttää oikeanlaisella avulla. Perheneuvola on tismalleen oikea kohde. Siellä on psykologi ja lastenpsykiatri...
  18. Birgitte

tuli vaan mieleen kuka muuten

Synnytysvalmennukseen menin ensimmäistä lasta odottaessa. Siitä ei oikeastaan ollut hirveästi hyötyä, mutta vähän sai käsitystä miten synnytys etenee jne. Silloin olin aika ummikko. Neuvolassa tyrmäsivät kaikki pelkoni ja esimerkiksi esikoisen kanssa kun olin pahimmillaan aivan lamaantunut...

Yhteistyössä