10v poika ei kehtaa tehä mitään mikä liittyy kouluun!

• Viestiketjun aloittaja Hermo
  • Ensimmäinen viesti
Hermo
Nyt palo käämit, totaalisesti! Ei helvetti tuo jätkä voi olla tuollanen perseilijä, että koko ajan pitää patistaa ja patistaa ja patistaa tekemään. Mä en jaksa, en kertakaikkiaan enää jaksa huolehtia, että tekeekö vai ei!
Yhden oppiaineen läksyissä meni tänään 3 tuntia!! En voi käsittää, eikö pojalla oikeesti kiinnosta vai eikö tosiaan kehtaa etsiä tietoa ITSE tekstikirjasta. Odottaa niin pitkään että joku menee viereen lukemaan hänen puolestaan ja etsimään vastauksia muka apuna, odottaa siis valmiita vastauksia.
Vielä pitäis harjotella tulevaan eriaineen kokeeseen ja enkun sanakokeeseen, tänäiltana.
En jaksa, tsempannu olen ties miten monta tuhatta kertaa syksyn aikana, yrittäny selittää et itse pitää oppia ne läksyt tekeen ja vastaukset ettiin. Oma-alotteinen pitää olla, siten kerkeää tehdä paljon muutakin illan aikana kuin vain läksyjä.
Ei uppoa puhe, ei mitkään keinot ja kannustukset.
Lopulta poika ne läksyt aina sit tekee, kuten nyt teki, JA osasi lopulta ihan itse kunhan sai aikaiseksi etsiä vastaukset.
Mitä mä teen, nyt on tammikuu ja koko helvetin kevätkausi pitäs tuota jaksaa?

Jotkut lapset ovat luonnostaan hidastempoisia. Älä vedä hernettä nekkuun, pyri astumaan tilanteen yläpuolelle. Ajattele, että lapsi tekee ne kotitehtävät ja lukee niihin kokeisiin, mutta tekee sen omaan hitaaseen tempoonsa. Älä hiilly, anna lapsen vastata omista töistään. Ainoa asia mitä sinä teet on se, että varmistat niiden töiden tulleen tehdyksi. Sitten lopulta, kun lapsi saa ne tehdyksi. Älä siis stressaa, ota iisisti, keskity omiin töihisi.

jökl
Jotkut lapset ovat luonnostaan hidastempoisia. Älä vedä hernettä nekkuun, pyri astumaan tilanteen yläpuolelle. Ajattele, että lapsi tekee ne kotitehtävät ja lukee niihin kokeisiin, mutta tekee sen omaan hitaaseen tempoonsa. Älä hiilly, anna lapsen vastata omista töistään. Ainoa asia mitä sinä teet on se, että varmistat niiden töiden tulleen tehdyksi. Sitten lopulta, kun lapsi saa ne tehdyksi. Älä siis stressaa, ota iisisti, keskity omiin töihisi.
Ei toimi kyllä meillä. Ei vaan onnistu ilman patistuksia ja vahtimista. Jos keskityn vain omiin hommiin niin jää kyllä meidän viikarilta läksyt tekemättä kokonaan..

Pelikiellot ja patistus vieressä istuen on meidän lääke, muuten koko illan kestäviin (tai vaikka seuraavaan päiväänkin) läksyjen tekoon. Kiva kuulla että muillakin on tälläista, onko kymmenenvuotiaana joku kausi?

Yhteistyössä