Hakutulokset

1. M

G: Mitä teet tänä iltana?

Tulin Tampereelta työreissulta ja menin siitä suoraan miehen ja pojan kaa kauppakeskukseen syömään. Sit haettiin tyttäret treeneistään, käväisin lähikaupassa ja vähän raivasin kotona. Nyt röhnötän sohvalla umpiuuvuksissa. Huomenna pitää olla taas junassa klo 06.05. Onneksi ens viikolla on syysloma!
  2. M

Kävin vauvapalstalla..

Totta, että vauva on vähän turhankin vilkas. Olen ollut uskollinen mitäs nyt - muija vuodesta 2004, mutta tämän kevään jälkeen olen viihtynyt vauvallakin. Syynä tän palstan hiljaisuus - vakkareiden osuus kirjoittelusta liian suuri, provoilu jää esiin liian pitkäksi aikaa ja samoin rasistiset...
  3. M

Te jotka ETTE halua lisää lapsia

Kyl mäkin todennäköisesti keskeytykseen päätyisin. Ikää on kohta 43v enkä enää millään jaksaisi ryhtyä rumbaan uudestaan. Kolme kullannuppua on riittävästi!
  4. M

vit...lukudiplomit

Kyllä mäkin lukemista ja siihen pakotusta puolustan. Viime viikolla oli uutisissa, että Suomesta löytyy 15-vuotiaita poikia, jotka eivät osaa lukea. Varmasti hekin ovat jossain kohtaa jotain osanneet, mutta harjoituksen vuoksi on taito ruostunut/unohtunut. Sujuva lukutaito edesauttaa muutakin...
  5. M

Lapsuudenkaverin luona oli niin köyhää

Ei mekään varakkaita oltu. Asuttiin kaupungin vuokratalossa eikä saanut harrastaa mitään maksullista. Naapuritalon perhe kyl kävi sääliksi jo lapsena. Heillä oli useampi lapsi, työssäkäyvä äiti ja juoppo isä/isäpuoli. Muistan, että heillä ei ollut täkkejä peittoina vaan reikäisiä vilttejä ilman...
  6. M

Vapaaehtoistöitä

Olen toiminut vapaaehtoistyössä MLLn Lasten ja Nuorten Puhelimessa (yli 15 vuotta sitten). Lasten urheiluseurassa teen vapaaehtoistyötä joukkueenjohtajana ja eri tapahtumien vastaavana. Palkkatyössäni olen kouluttanut vapaaehtoisia sosiaalipuolelle ja tukenut heitä työssään. Vapaaehtoistyö on...
  7. M

Mikä ihmeen buumi päiväkodeilla on jakaa yhteystietoja ilman lupaa!

Vaikea ehkä mieltää, mutta joidenkin työssä kohdataan ei niin kivoissa merkeissä ihmisiä, jotka voivat tavalla tai toisella yrittää kaivaa yhteystietoja esiin. Esim. poliisit, sosiaalitytöntekijät, vankilan työntekijät jne. Edes lääkärinä en haluaisi omia tietoja kiertoon. Missään tapauksessa...
  8. M

Ehdottakaas kaksostytölle nimeä

Mäkin äänestän Herttaa. Martta ja Hertta ❤
  9. M

Miksi mamuilta ei oteta dna-näytettä?

Voidaanhan heistä toki dna-testit ottaa, mut jos maahantulon seulomiseen niitä ajatellaan, niin pitäis olla jotain, mihin verrata. Eipä esim. Syyriassa paljon dna-rekistereitä kerätä, siellä ammutaan kyselemättä. Oli syytä tai ei. Lisäksi dna-analyysi ei oikeassa elämässä mene niinkuin csi:ssa...
  10. M

Millainen koulumatka lapsillasi on?

Yläkoululaisilla n. 600 m, kävellen kulkevat. Tokaluokkalaisella reilu 5km. Ei oo lähikoulu, joten maksetaan matkat itse. Kulkee junalla ja bussilla.
  11. M

Oletko notkea - onnistuuko silta ja spagaati?

Sillan saan lattiasta, mutta en seisomasta. Spagaattia en ole saanut pohjille koskaan. Tyttäret vetelevät sillat ylipotkulla ja spagaatit pohjille puolapuun tokalta ja kolmannelta puolalta. Itse yritän päästä lenkille paristi viikossa. Arkiliikuntaa eli julkiset liikennevälineet, portaat jne.
  12. M

Lasten harrastusten määrä/niihin kuuva aika

Me ollaan ihan suossa, oltu näiden kanssa jo monta vuotta. Kaikilla kolmella on yksi erittäin paljon aikaa vievä harrastus. Tyttö 15v harrastaa omaa lajiaan 18h vkossa. Treenikertoja on viisi, lisäksi kotona vielä omatoimista harjoittelua. On ikäluokassaan Suomen huipulla. Aloitti harrastuksen...
  13. M

Lapsen käden murtumasta

Varmasti riippuu hyvin paljon siitä, minkälainen murtuma kyseessä. Meidän pikku-ukon nilkka murtui vuosi sitten. Kipsi oli 4 viikkoa. Sen poisoton jälkeen seuraavana päivänä veti luistimet jalassa parin tunnin jäätreenin ja samalla viikolla juoksi/käveli 7km Uniceff kävelyä. Eka viikko...
  14. M

Jos nyt saisit lapsen/ lapsia

Mandi Helmi Emilia Vinski Antti Johannes
  15. M

Tunnetko köyhää suvista?

Itse lukeudun varnastikin tähän "suvis"-porukkaan. Olen sosiaalialan ammattilainen, peruskoulutus opistopuolelta, mutta toki lisäkoulutusta olen monennoista hankkinut. Mieheni on DI. Lapsemme pärjäävät hyvin koulussa. Kuopus käy kaksikielistä luokkaa, jossa melko paljon maahanmuuttajataustaisia...
  16. M

Gallub: Koulumatkan pituus?

Yläkoululaisten koulumatka n. puoli kilometriä. Kävellen kulkevat. Kuopus käy kaksikielisessä opetuksessa ja siksi menee junalla ja bussilla. Matkaa kertyy n. 7km.
  17. M

Mitä suht perinteistä kotiruokaa et ole koskaan tehnyt?

Ei tuu mieleen mitään, mitä en olis tehnyt. Näistä mainituista kaikkea olen ainakin kerran kokeillut.
  18. M

Tarviiko yläasteikäinen välipalan?

Meidän lasten yläkoulussa on välipalamyyntiäkin eli koulukin on hyväksynyt sen, että välipalaa tarvitaan. Miksi ei nuori tarvitsisi, kun aikuinenkin mielellään päiväkahvin ja jotain nappaa?
  19. M

Miksi Suomessa annetaan paremmat etuudet maahanmuuttajalle?

Joopa. Toi juttu on kiertänyt netissä vuosia.
  20. M

Onko mielisairaaloissa kamerat ja mikit potilaan huoneissa?

Ei ole mitään valvontalaitteita. Laki kieltää. Ystäväsi sairaus nyt siellä puhuu.

Yhteistyössä