Hakutulokset

1. T

** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

Hauskaa vappua kaikille! Tai ohihan se jo alkaa olla tässä vaiheessa iltaa. :) Intoilija, katsastin neuvolakortista, että viikkoon 15+0 mennessä mulle oli tullut 2,5 kiloa lisää. Ihan ekalla neuvolakäynnillä (rv 7+4) ei ollut vielä lisäystä. Mutta täähän nyt on varmasti hyvin yksilöllistä...
  2. T

Hirmupaljon onnea Amanda ja perhe! :flower: =)
  3. T

Jännittäviä päiviä eletään! Saa nähdä kiilaako Tuittis mun ja/tai marjutanin ohi, ja toivotaan, ettei Sara kiilaa. Vaikka eiköhän kaikki hyvin suju jo, jos niin käviskin! Mutta antaa ny niitten pienten keuhkojen silti kypsyä vielä. Marjutan, kenties tosiaan nähdään Haikaranpesässä! Ois kiva...
  4. T

Amandan H-hetki lähestyy, hurjasti tsemppiä! :) Ja onnea iloisista ultrauutisista varhaisemman vaiheen odottelijoille. :flower: Hienosti kasvaa Lallaan vaavi! :) Siihen voi siis varautua, että alle kahessa kuukaudessa saattaa noi vastasyntyneen kestovaipat jäädä pieneksi. Vaikka nää on...
  5. T

Lallaa, kymmeneltä aamulla olin vaippakirpparilla minäkin. Harmi, kun en nähnyt sua ja ehdin sitten jonnekin näköpiiristäsi livahtaa - pari tuntia tosin vietettiin siellä Amandan kans kestovaippa- ja kantoliinayhdistysten edustajien vinkkejä kuunnellessa! Hyviä ostoksia tuli myös tehtyä. :)...
  6. T

Kiva, että löytyi muita menkkamaisia kipuja kokeneita marjutanin mieltä rauhoittamaan - ja mun, jos moisia kipuja vastaisuudessa ilmaantuu! :) Ihana kotilököilypäivä, kun ulkona sataa ja sataa vaan... Ostin Yösyöttö-kirjan, ja ahmin sitä. Aamulla tuli käytyä neuvolassa, ja sen jälkeen menin...
  7. T

Tunafish-78, tervetuloa vaan meidän mammatapaamisiin jo aiemmin, ei oo kriteerinä, että masu näkyy. :D Ja joo, vielä kävin alkuviikosta bodypumpissa, ja tässä just pohdin, voinko ens viikollakin mennä... Koitin just etsiä netistä jotain tietoa, missä kiellettäisiin moinen urheilu, mutta kun ei...
  8. T

GK30, näin olen ymmärtänyt minäkin, että kudotut kantoliinat kestää painavammankin lapsen. Erilaisiin sidontoihin täytyy vielä muistaa tässä perehtyä ajan kanssa; miten nää päivät meneekin niin hurjaa vauhtia! Lallaa, kiitos kestoilukokemusten jakamisesta! Coolmax-liina kuulostikin kätevältä...
  9. T

Lallaa, kiva kun kerroit nimiäisistä, kivoilta kuulosti juhlat, ja ihana runo! =) Hieman mietityttää toi tilanpuute täälläkin; vaikka kutsuttujen joukossa ei olis kuin meidän vanhemmat, sisarukset puolisoineen ja isovanhemmat, niin kaikille ei kyllä riitä tuolia ja ahdasta tulee... Toisaalta...
  10. T

Samirja, täällä ylittyi kans 3 kiloa. :D Paitsi että mun vauva on vielä masussa, luultavasti 4 viikkoa, toivottavasti ei paljon pidempään - muuten siitä tulee aikamoinen möhkäle. :heart: Kävin siis aamulla neuvolalääkärillä, kone laski painoarvioksi 3,1 kg. Keskikokoiseksi lääkäri kyllä vauvaa...
  11. T

Intoilija, kyllä mulla ainakin oli alkuraskaudessa semmonen olo, etten oikeen uskaltanut kovasti innostua. Tuntui, että ei saa nuolaista ennen kuin tipahtaa, itku pitkästä ilosta, jne... Kun mulla kaiken lisäksi oli tosi vähän mitään oireita ja muistaakseni tosiaan ne vähäisetkin oireet helpotti...
  12. T

Lallaa, hyvä että liivinsuojukset on hyödyksi -tilasin nimittäin tänään jo niitäkin. Hurahdin Omaman kestosuojiin, kun oli niin hauskoja kuoseja. Vaikka eihän niitä kukaan muu katsele. Mutta josko niistä sitten itse tulee iloiseksi. :D Ootteko Lallaa suunnitelleet nimiäisiin jotain erityistä...
  13. T

Osanotto sakaralle :hug: ja onnea Cilialle! :flower: Alan vähitellen ymmärtää olevani mammalomalla. Varsin mukavaa tämä. :) Tuntuu tosin, että pitäis tehdä kauheesti kaikkea. Tai lähinnä, että haluis tehdä kauheesti kaikkea. No, ehkä mulla on se 5 viikkoa aikaa vielä. (Ehkä ei.) Kävin...
  14. T

** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **

Lallaa ja Samirja, ihan innoissani luen noita teidän synnytys- ja imetyskertomuksia! Alkaa vähitellen konkretisoitua omassakin päässä, mitä tuleman pitää. 2 työpäivää enää, sitten voi keskittyä pelkästään vauvan odotukseen. :) Amanda, mua kiinnostaa myös nämä kantoliina- ja sitteriasiat. Ei...
  15. T

Sara, eipä oo vauvalle omaa huonetta suunnitelmissa, kun ei näistä kaksion huoneista oikeen riitä... ;) Eli nukkumisesta, ajatus on, että vaavi nukkuu meidän sängyn vieressä joko pinnasängyssä tai alkuun siinä pakkauksen pahvilaatikossa, jos ei saada hankittua pinnistä ajoissa. Välillä niitä...
  16. T

Hurjasti onnea Samirjalle! :) Jotenkin kuulostaa hyvältä tuo pikainen synnytys (vaikka taksimatka ei varmaan ollutkaan kovin miellyttävä) - oon varmaan kuullut liikaa noita uuvuttavia toista vuorokautta kestäviä kokemuksia... Tsemppiä Sakara! Me pidetään täällä kovasti peukkuja, että kaikki...
  17. T

Tervetuloa uudet, onnea ja tsemppiä alkutaipaleelle! :) Toivon kaikille yhtä vähäoireista alkuraskautta kuin mulla oli, ilman mitään pahoinvointeja sun muita. (Toisaalta niitä oireita alussa kyllä melkeinpä kärsimättömänä odotin, jotta raskaus tuntuis todellisemmalta...) Lallaa, ihanaa ettet...
  18. T

Onnea onnea Lallaa! :) Myymeli, multa kans tiedusteltiin lantion seudun kipuja neuvolassa, kuten Tuittikselta; palleron pää on niin syvällä ja alhaalla lantiossa, että voi kuulemma moista aiheuttaa. Tosin en oo itse tuntenut muuta kipua kuin häntäluussa sillointällöin, sekin ilmeisesti...
  19. T

Marjutan, näin tässä yks yö semmoisen unen, että masussa tuntui liikettä ja kun kurkkasin paitani alle niin huomasin, että siitä se vauva oli puskenut itsensä vatsan läpi ulos. Syntyi sit suoraan mahasta. :D Ei auttanu ku pitää siitä kiinni ja soittaa ambulanssi, vähän oli hätä. tiNpPa ja...
  20. T

Maanu, oli melko raskasta etenkin toi polkeminen, kun en sitä oo aktiivisesti harrastanut. Mutta onneks voi polkea sillä vastuksella kuin jaksaa. :) Sikäli kiva tää yhdistelmätunti, ettei tarvinnut puolta tuntia pitempään pyöräillä - spinning on musta jokseenkin tylsää, vaikka joskus harvoin...

Yhteistyössä