Hakutulokset

1. E

G: miten meikkaat?

Arkena ilman meikkiä suihkunraikkaana ja hyväntuoksuisena tai sipaus ripsiväria ja huulikiiltoa. Juhlaan peitevoide, puuteri, luomiväri,rajaus, ripsiväri, poskipuna, huulikiilto.
  2. E

Nyt tulossa vuosisadan ehkä tyhmin kysymys koskien omenoita!

Meillä ei kyllä ole säilynyt. Ei ole tarpeeksi kylmää kellaria/paikkaa, joten kyllä käymään alkavat. Säilöntäaineet taas antavat mehulle järkyttävän maun.
  3. E

Ohjeita leipäkoneella tehtyyn leipään, kiitos :)

Olen onnistuneesti hävittänyt ohjeet ja mulla ei ole mittasuhteista/aineista hajuakaan, joten jos joku ystävällinen laittaisi hyväksi todetun ohjeen kiertoon:)
  4. E

Nyt tulossa vuosisadan ehkä tyhmin kysymys koskien omenoita!

Voi tehdä ja kuorineen maijaan vaan. Mä olen suurimpia omenoita laitellut puoliksi. Hyvää mehua tulee, melko mietoa kylläkin (siis ettei tarvitse lantrata vedellä paljon). Mä pakastan kaikki mehut (marja ja omena), joten niihin ei tarvitse tällöin kamalasti sokeria ja säilyvät "tuoreina" hyvin.
  5. E

G: Millä rv:llä esikoisesi syntyi?

Tasan rv 41.
  6. E

Syöttekö te joka päivä yhdessä koko perhe?

Ei. Mies tulee kotiin töistä sen verran myöhään, että minä ja lapset olemme silloin jo syöneet. Viikonloppusin syömme yhdessä.
  7. E

5 henkinen perhe, oletteko asuneet kolmioosa ja kuinka mahduitte?

Meitä tulee olemaan tammikuussa 6 ja meidän asunto on 67 neliötä:) Hyvin mahdumme nyt ja aiomme mahtua tammikuussakin. Täsä on hyvä ja avoin pohjaratkaisu, eikä meidän ole tarvinnut siirrellä sänkyjämme muualle. Nukumme kaikki sikeästi samassa huoneessa, mikä on ihanaa:heart:
  8. E

olenkos minä nyt sitten inhottava ja epärehellinen ihminen...

En lähtisi selvittelemään. Mulle kävi pari vuotta sitten niin, että ruokaostosten yhteydessä ostin pojalle Vikingin talvikengät ja niistä ei veloitettu mitään. Kassalla en asiaa huomannut, oli paljon ostoksia ja vahdin lapsia siinä samalla. Kotona sitten kävin kuitin läpi, kuten aina teen ja...
  9. E

No, joko ruokakysely on ollut tälle päivälle?

Lämmitellään vähän ajan päästä eilistä kanakeittoa ja päivälliseksi kalaa,kananmunakastiketta ja perunoita + höyrytettyjä kasviksia.
  10. E

mitä mieltä nimestä Esra?

Ei kolahda. Kuulin kaupassa nimen Emru pojalla (pellavapäinen suomalainen...tai voihan olla, että sukujuuret muualta).
  11. E

poika löi nenän,sanokaas vienkö dsuoraan lääkäriin

Mun 6v esikoinen sain mielestään hyvän idean sunnuntaina ja pomppi silmät kiinni tyynyn päällä polvillaan ja osui sitten sohvan käsinojaan, joka on melko kova. Itki kovasti ja nenä turposi (oli pari päivää turvoksissa), oli mustasininen ja nirhaumalla. En vienyt lääkäriin, mutta tarkkailin...
  12. E

Lasillinen viiniä ja raskaana?

Mulle lääkäri totesi, että lasi viiniä ruoan kanssa nautittuna ei ole vaaraksi vauvalle. Itse olen kyllä suosinut alkoholittomia juomia raskaana ollessani.
  13. E

Käytätkö rannekelloa?

En ole käyttänyt vuosiin.
  14. E

Onko lapsillanne alkanut heti kerhoon (ei päivähoito) tms. mennessä sairastelukierre?

Ei. Meidän lapset on tosi harvoin kipeinä *koputtaa puuta*. Meillä on kolme lasta, joista vanhin 6v (aloitti eskarin) ja nuorin reilu 2,5v ja ehkä 4 krtaa olen yhteensä käyttänyt lääkärissä. Flunssatkin meillä on sellaisia max. 2 päivää kestäviä. Meillä esikoinen on ollut puolipäiviksessä...
  15. E

Te keillä herätään aikasin.. siis 6-7 aikoihin..

Ei ärsytä. Meillä herättää herätyskello 6.30, jos ei olla ennen herätty. Esikoisen eskari alkaa 8.15. Mä olen aamuihminen ja lapset myös. Aamu on ihan parasta aikaa ulkoiluun, lenkkeilyyn ja kaupassa käyntiin. Mua ihmetyttää (ei ärsytä) se, että jotkut kertovat, että heräävät klo 10 ja...
  16. E

Miten synnytyksesi alkoi?

Eka supistuksilla Alkoivat klo 6 aamulla, klo 11 lähdettiin sairaalaan ja klo 21.42 syntyi poika. Kakkonen käynnistettiin tipalla, 4h kesti. Kolmosesta alkoi supistuksetklo 4 aamulla ja klo 13.28 tyttö syntyi. Sairaalaassa olin jälkeen 9 aamulla.
  17. E

Käynnistetystä synnytyksestä mietteitä

Mulla käynnistettiin toinen raskaus tipalla lievän raskausmyrkytyksen takia rv 41+6. Tippa laitettiin klo 12 ja pikkuhiljaa sitä lisättiin (kalvot puhkaistiin myös) ja poika oli maailmassa klo 16 eli 4h ja kaikki oli ohi. Esikoisen synnytys kesti 13h ja kolmosen vajaa 8h ja ei mun...
  18. E

Jos vauva syntyy talvella, niin

Meidän kolmonen syntyi tammikuun 10s päivä vuonna 2008 ja 56cm ostin (tyttö oli 51cm ja 4120g). Se oli oikein passeli ja meni sen kylmimmän talven. Myöh.vaihdoin veljiltä jääneeseen toppapukuun, joka taisi olla 62cm. Nyt pitäisi taas ostaa, kun mulla on laskettu aika 9.1.11 ja olen ehtinyt...
  19. E

4 haalaria lapsille

Kuopukselle menee viime talven haalari ja jos kauppaan tms mennään, niin farkut ja toppatakki. Esikoiselle löysin Reiman Kankaanpään tehtaanmyymälästä Reimatecin toppatakin ja keskimmäislle Reimatecin toppatakin + toppahousut. Esikoiselle on tilauksessa Reimatecin toppahousut. Ihan tuntuva...
  20. E

Kaveri kävi keräämässä meidä pihalta tänään n. 150kg omenoita ja tuolla niitä on vielä varmaan tuplasti lisää

Hyvä, kun on joku. jolle kelpaa, ettei tarvitse hukkaan kaikkia heittää :) Mun vanhemmilla on 70-80 omenapuuta, mutta ne omenat menevät kaikki myyntiin pk-seudulle (toki omaan käyttöön otetaan myös). Kova homma kuitenkin poimimisssa, plokkaamisessa ja etenkin puiden hoitamisessa.

Yhteistyössä