Hakutulokset

1. E

onko lapsillanne jo talvikengät käytössä

Aamulla oli kahdella nuorimmaisella päällä,kun oli pikkuruinen pakkanen, mutta iltapäivällä syyslenkkarit.
  2. E

Minkä ikäinen oli esikoinen, kun toinen syntyi JA HOMMASITTE TUPLARATTAAT?

Meillä esikoisen ja kakkosen ikäero 2v3kk ja ei hankittu tuplia. Kakkosen ja kolmosen ikäero 1,5v ja hankittiin tuplat. Meillä käveltiin (ja kävellään edelleen) paljon ja pitkiä matkoja, joten tuplat oli ehdottomat.
  3. E

Raskaus -> korkea verenpaine -> lääkärin vastaanotto

Ok, kiitos. Mulla on joka raskaudessa heitelleet nuo paineet, mutta vasta tässä neljännessä sain nyt tuon lähetteen Jorviin.
  4. E

Silmötulehdus, oireet eivät vaan helpota. Apuva!

Soitto lääkäriin. Mulla oli kerran tosi sitkeä silmätulehdus, joka meni ohi vasta toisella kuurilla. Kerran mulla oli myös iriitti (värikalvontulehdus), joka onkin sitten tavallista silmätulehdusta vakavampi juttu.
  5. E

mitä tänään illalliseksi?

Lapset toivoi mannapuuroa ja mansikkasoppaa, joten sitä tänään meillä. Vaihtoehtona kuhaa, perunoita,kastketta ja salaattia.
  6. E

ÄP vai ei tässä tilanteessa?Esikoisen jäljiltä on joka kokoa melkein 20 bodya,

Mä en ottaisi, enkä ole esikoisen jälkeen ottanutkaan. Just viime viikolla pamahti neljännestä 140€ avustus tilille.
  7. E

Raskaus -> korkea verenpaine -> lääkärin vastaanotto

Mulla huitelee tässä neljännessa raskaudessa verenpaine aika korkealla, viikkoja 28+. Äsken tuli kirje lääkärin vastaanotolle tuon verenpaineen vuoksi ja uteliaisuuttani kyselisin niiltä,joilla sama ongelma ollut, että mitä tutkimuksia vastaanotolla on tehty? Kiitos.
  8. E

Paskamaisin temppu, mitä "ystäväsi" on sulle tehnyt

Ystävä (tosin entinen sellainen) suuteli kerran mun silloisen poikakaverin kanssa (hänestä tuli entinen poikakaveri) ja toisella kertaa onki mun puhelimesta silloisen poikakaverini puhelinnumeron ja laitti viestiä hänelle, että miten pyöritän miehiä ja petän poikaystävääni. Kyseessä oli...
  9. E

Te joil vaan vähän ystävii tai kavereita, niin mistä se johtuu?

Mulla on yksi ystävä, :heart:sydänystäväni:heart:, jonka olen tuntenut 26 vuotta (tutustuttiin 2-vuotiaina päiväkodissa). En tarvitse enempää ystäviä enkä edes kavereita.
  10. E

Haluan tämä talo:'(

En tykkää yhtään. Vanhat talot on:heart:
  11. E

Surumamma

Pamol F on meillä ollut ihan paras kuumelääke. Ei tuossa hermostua vielä tarvitse. Voithan soittaa terveysneuvontaan, jos huolettaa. He sieltä kyllä ohjeistavat sinua kunnolla. I tse soittelin juuri pari viikkoa sitten, kun kolmosella oli kuumetta 39.8 (kuumeili viikon) ja sieltä sanoivat...
  12. E

Meillä kukaan ei nukkunut viime yönä kun taaperolla kauhea nuha ja yskä, mitä voin tehdä?

Meillä on pienillä tukkoisuuteen auttanut sängynpäädyn nosto ja apteekin suolaliuos. Sen laittaminen voi tuntua kurjalta, jos/kun lapsi rimpuilee, muttei se satuta lasta. Josks olen myös pitänyt lasta sylissä koko yön, jos muuten on ollut kovin vaikeaa.
  13. E

Kovaäänisen lapsen vanhempana oleminen voi olla toisinaan rankkaa....

Meillä ei ole enää niin kovin pienikään tuo kovaäänisin lapsi (poika 6v). Mahtaako aueta ura armeijassa :whistle: vaikkei sielläkään varmaan kovin kovasti enää saa huudella.
  14. E

Mahtaako suomalainen rasisti ymmärtää ettei "mamu" ole synonyymi "nekrulle" ?

Täällä nyt menee muutenkin puurot ja vellit aika usein monilta sekaisin.
  15. E

Lastenvaatteista

Ulkovaatteissa ja kengissä panostan laatuun, joka tarkoittaa sitä, että yleensä ne on sitten niitä merkkivaatteita. Tykkään pukea lapset kauniisti sävy sävyyn, siisteihin ja mukaviin vaatteisiin, mutta sisävaatteissa mua ei merkit kiinnosta. Olen ostanut ihan Tarjoustalon ja halpahallien...
  16. E

gallup: Mitä avainnippusi kertoo sinusta?

Hmmm...varmaan,että tykkään Muumeista (Nuuskamuikkunen ja Haisuli avaimenperinä) ja että mulla on koti (vain kotiavain killuu nipussa).
  17. E

Joko toppavaatteet?

Tooooosi kylmä tuuli täällä Espoossa ainakin. Meillä oli äsken päällä välikausipuvut, alla fleecea/villaa, sisävaatteet ja kerrasto,paksummat hanskat ja pipot. Kylmää eivät valittaneet, mutta eivät myöskää nkuumuutta.
  18. E

Alkaako palstalaisten joulu jo lokakuussa?

Raskauden takia =) Mulla on neljännen laskettu aika 9.1.11. Viime vuonna (ennen kuin olin edes raskaana) vannotin itselleni, että alan hankkia lahjoja hyvissä ajoin. Viime vuonna jäi liiann viime tippaan ja inhoan sitä ryysistä kaupoissa joulun alla.
  19. E

Mistä johtuu että Suomessa on niin paljon ihmisiä joilta puuttuu käytöstavat?

Olen itsekin miettinyt tätä asiaa. Kaikista eniten ihmetyttää, ettei ihmiset osaa kiittää tai pyytää anteeksi. Tänäänkin pidin useammalle ihmiselle ovia auki, eikä yksikään sanonut kiitos. Toinen asia, mikä mua ihmetyttää on se, kun tullaan naapurin tms kanssa porraskäytävässä vastakkain...

Yhteistyössä