Surumamma

• Viestiketjun aloittaja Pronaxen ja vaikutus!!??
  • Ensimmäinen viesti
Pronaxen ja vaikutus!!??
kertokaas, annoin pojalle 38.6 pronaxenia, ennen kello 12, ei taida tehota kun nyt kuume taas 39,6 annoin samaa lääkettä mut tunnissa laskenu 0.3 astetta, oon ihna huolissani, poika vasta 18kk..

Kuin kauan menee kun alkaa vaikutu ja kuin kauan kun se loppuu??

3 lasta
Noin puolessa tunnissa on meillä vaikutus alkanut. Olen kyllä monesti antanut Pamol F Pronaxenin kanssa.
Ota yhteys lääkäriin, jollei kuumelääkkeellä laske!! Vaatetusta ole varmaankin jo vähentänyt minimiin ja tuulettanut huoneen viileäksi?

qwqqw
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;22272245:
pronaxenia ei saa antaa sit ku kahdesti päivässä, mielellään 12h välein. anna sekaan panadolia, ja jos ei vieläkään laske ni kannattanee kääntyä lääkärin puoleen.
panadoltkin annettu "täyteen" eli se 3 kertaa vrk

jiii
Ei pronaxenin kanssa saa antaa samanaikasesti muuta..esim panadolia..meilläkään ei se hirveesti kuumeen laskuun auttau, mutta ei se kova kuume kestänyt kun pari päivää ja levolla se lähti..ja kerran lapse4t olivat leikkisiä ja suht hyväntuulisia, niin en pronaxenia antanut kun yhtenä päivänä pari kertaa ja lapset 1 vuotiaita...

Juu siis pronaxenia ei saa antaa ku 12h välein ja panadol siihen lisäks 3x vrk, mutta ei sitäkään saa antaa ku aamulla, päivällä ja illalla eli oletko jo antanu kaikki tän päivän sallitut kuumelääkkeet eikä kello oo ku kohta 17?

Soita päivystykseen, jotain on kyllä vialla jos ei tolla yhdistelmälläkään kuume lähde laskuun.

Ei pronaxenin kanssa saa antaa samanaikasesti muuta..esim panadolia..meilläkään ei se hirveesti kuumeen laskuun auttau, mutta ei se kova kuume kestänyt kun pari päivää ja levolla se lähti..ja kerran lapse4t olivat leikkisiä ja suht hyväntuulisia, niin en pronaxenia antanut kun yhtenä päivänä pari kertaa ja lapset 1 vuotiaita...
Todellakin saa antaa parasetamolia lisäksi.

"vieras"
pronaxenia saa antaa 2xvrk eli 12 h välein,panadolin suositus on että 3 kertaa päivässä eli 8h välein,mutta meille lasten lääkäri sano et voi antaa 4kertaa päivässäkin eli 6h välein parin päivän ajan.

???
[QUOTE="vieras";22272345]pronaxenia saa antaa 2xvrk eli 12 h välein,panadolin suositus on että 3 kertaa päivässä eli 8h välein,mutta meille lasten lääkäri sano et voi antaa 4kertaa päivässäkin eli 6h välein parin päivän ajan.[/QUOTE]

Meille lastenlääkäri sanonut samoin PamolF:sta.

"hhh"
v**** mitä lääkäreitä päivystyksessa, PAKOTA SE LAPSI JUOMAAN :/

Eli olen antanut eilen illaala 20-21 1panadol, 00.00 1panadol ja yöllä 05.00 1panadol, aamulla kuume suht normeeli, ennen klo 12 annoin sen 2ml pronaxenia, kuume jatkui reippaasti yli 39 annoin nyt uudestaan eikä laskenut tunnissa kuin 0.3 astetta, soitin lääkärioin ja sanoi et anna nyt yks panadol vielä ja jos ei laske tunnissa puolessatoista niin soitto uudestaan.. kyllä tolla lapsella joiku muukin on kuuin kuume kun ei se kerta laske :(:(:(

sitä en tienny prionaxenista et saa antaa vaan 12 h välein mut lääkäri ei sanonut mitään..

ei hätää
[QUOTE="hhh";22272412]v**** mitä lääkäreitä päivystyksessa, PAKOTA SE LAPSI JUOMAAN :/

Eli olen antanut eilen illaala 20-21 1panadol, 00.00 1panadol ja yöllä 05.00 1panadol, aamulla kuume suht normeeli, ennen klo 12 annoin sen 2ml pronaxenia, kuume jatkui reippaasti yli 39 annoin nyt uudestaan eikä laskenut tunnissa kuin 0.3 astetta, soitin lääkärioin ja sanoi et anna nyt yks panadol vielä ja jos ei laske tunnissa puolessatoista niin soitto uudestaan.. kyllä tolla lapsella joiku muukin on kuuin kuume kun ei se kerta laske :(:(:(

sitä en tienny prionaxenista et saa antaa vaan 12 h välein mut lääkäri ei sanonut mitään..[/QUOTE]

No rauhoitu ensinäkin.

Viilennä huone. Juota lasta.

Pronaxenia tosiaan annetaan 12t välein ja sen vaikutus alkaa hitaasti noin 3-4t kohdalla. Et ole aiheuttanut harmia ylimääräisellä kerta-annoksella lapsellesi.

Kannattaa lukea pakkausselosteet tarkkaan kun lääkeitä annat. Mutta ei hätää nyt.

Panadolin annat nyt. Sen vaikutus näkyy 1-1,5 tunnin kuluttua.

Lapsilla kuumeet nousevat korkealle verrattuna aikuisiin. Ei hätää.

Sanoisitko vielä lapsen painon ja antamasi Panadol-annoksen niin lasketaan yhdesää onko annos riittävä.

"vieras"
[QUOTE="hhh";22272412]v**** mitä lääkäreitä päivystyksessa, PAKOTA SE LAPSI JUOMAAN :/

sitä en tienny prionaxenista et saa antaa vaan 12 h välein mut lääkäri ei sanonut mitään..[/QUOTE]

ei panadolia saisi antaa noin pienellä tunti välillä,pitää olla ainakin se 6h väliä..meidän pojalla kun oli korkee kuume niin vaikka minä sitä kuinka lääkitsin niin kuume ei välillä laskenu ollenkaan vaan nousi,virus oli kyseessä ja kesti 8 päivää.mutta kannattaa käyttää ehottomasti lääkärissä jos sinusta itsestäsi siltä tuntuu.ei ne voi sinua sieltä kotiinkaan laittaa ennen kun ovat lapsen tarkastaneet.

Pamol F on meillä ollut ihan paras kuumelääke.

Ei tuossa hermostua vielä tarvitse. Voithan soittaa terveysneuvontaan, jos huolettaa. He sieltä kyllä ohjeistavat sinua kunnolla. I
tse soittelin juuri pari viikkoa sitten, kun kolmosella oli kuumetta 39.8 (kuumeili viikon) ja sieltä sanoivat, että jos lapsi juo hyvin ja syö edes jotain, hengitys ei rohise tms,niin kaikki ok ja kuumelääkettä pakkauksen ohjeen mukaan (ei saa jäädä odottelemaan, että kuume nousee ja sitten vasta aina antaa uuden lääkkeen):

tytyty
[QUOTE="vieras";22272497]ei panadolia saisi antaa noin pienellä tunti välillä,pitää olla ainakin se 6h väliä..meidän pojalla kun oli korkee kuume niin vaikka minä sitä kuinka lääkitsin niin kuume ei välillä laskenu ollenkaan vaan nousi,virus oli kyseessä ja kesti 8 päivää.mutta kannattaa käyttää ehottomasti lääkärissä jos sinusta itsestäsi siltä tuntuu.ei ne voi sinua sieltä kotiinkaan laittaa ennen kun ovat lapsen tarkastaneet.[/QUOTE]

me käytiin lääkärissä, katto korvat,imusolmukkeet ja kuunteli kuhkot, ne oli ok.. olis kai ne sanonut jos oon väärin lääkinny,, kai se pitää vaan kestää et tulee monen päivän kuume,toiv huomemnna jo parempoi

ei hätää
[QUOTE="vieras";22272497]ei panadolia saisi antaa noin pienellä tunti välillä,pitää olla ainakin se 6h väliä..meidän pojalla kun oli korkee kuume niin vaikka minä sitä kuinka lääkitsin niin kuume ei välillä laskenu ollenkaan vaan nousi,virus oli kyseessä ja kesti 8 päivää.mutta kannattaa käyttää ehottomasti lääkärissä jos sinusta itsestäsi siltä tuntuu.ei ne voi sinua sieltä kotiinkaan laittaa ennen kun ovat lapsen tarkastaneet.[/QUOTE]

Missään ei ap sano antaneensa Panadolia tunnin välein. Panadolia annetaan tarvittaessa sairaalassa isompia annoksia ja nopeammin esim jo 4t päästä. Eli ei ole aiheuttanut mitään peruuttamatonta lapselle nyt antamilla annoksilla.

Ap.n lapsi voisi saada 150mg neljästi vuorokaudessa ja Pronaxenia 50mg kahdesti vuorokaudessa.

Panadolinkin mielellään suun kautta, jolloin tehokkaampi.

kertokaas, annoin pojalle 38.6 pronaxenia, ennen kello 12, ei taida tehota kun nyt kuume taas 39,6 annoin samaa lääkettä mut tunnissa laskenu 0.3 astetta, oon ihna huolissani, poika vasta 18kk..

Kuin kauan menee kun alkaa vaikutu ja kuin kauan kun se loppuu??
Pronaxenin vaikutusaika alkaa n. tunnin, puolentoista päästä. Mikä verran annoit Pronaxenia? Sitä kun ei saa antaa kuin 2krt/vrk ja mielellään 12h:n välein. Panadolia lisäksi. Panadolin kipua vievä vaikutus alkaa noin puolessa tunnissa ja huipussaan se on 1-2h.

Onko lapsi missä kunnossa noin muuten?

Viimeksi muokattu:
fdgff
Pronaxenin vaikutusaika alkaa 30-60 min päästä. Mikä verran annoit Pronaxenia? Sitä kun ei saa antaa kuin 2krt/vrk ja mielellään 12h:n välein. Panadolia lisäksi.

Onko lapsi missä kunnossa noin muuten?
2ml annoin pronaxenia, tuo määrätty silloin kun painoi 9kiloa,nyt 10. tuo on ihan kohtuu hyväaaä kunnossa, sen verran levolline et huomaa kyllä et on kipee

"vvv"
Alkuperäinen kirjoittaja ei hätää;22272609:
Missään ei ap sano antaneensa Panadolia tunnin välein. Panadolia annetaan tarvittaessa sairaalassa isompia annoksia ja nopeammin esim jo 4t päästä. Eli ei ole aiheuttanut mitään peruuttamatonta lapselle nyt antamilla annoksilla.

Ap.n lapsi voisi saada 150mg neljästi vuorokaudessa ja Pronaxenia 50mg kahdesti vuorokaudessa.

0oon antanu 25mgrammasta 2ml

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ei hätää;22272609:

en minä tarkoittanutkaan että olisi antanut tunnin välein vaan tarkotin että noin pienillä tunti väleillä..ensimmäinen tais olla 3-4tuntia.enkä myöskään sanonut että olisi mitään haittaa tullut ,mutta kannattas suunnilleen noudattaa noita 6-8 tunnin suosituksia.

Yhteistyössä