Hakutulokset

1. LisaMarie

Voiko "slummissa" kasvattaa lapsista kunnon aikuisia?

Ei Suomesa ole slummeja ja moni päihderiippuvainen asuu hulppeasti hyvällä alueella. Ei se, että on varaton tarkoita että on tunnekylmä. Toisaala taas se, että asuu hyvällä alueella ja on rahaa ei takaa, että olisi läsnäolon kykenevä ja rakastava ihminen.
  2. LisaMarie

huolehtiiko teidän lasten isät lasten neuvola aikojen varauksesta, käynneistä, vaatteet ajan tasalle, lapsen huomiointi?

Eiks joku neuvola-ajan varaaminen ole ilman muuta asia, josta pitää sopia kumpi sen tekee. Jos mies tekis sen oma-aloitesisti, voisi olla, että sinä olisit tehnyt sen myös ja teillä olisikin kaksi neuvola-aikaa. Vaatekaapista pienet vaatteet otetaan pois sitämukaa, kun ne huomataan pieniksi...
  3. LisaMarie

Mikä siinä New Yorkissa niin viehättää?

New Yorkissa viehettää se että ihmiset tietää sen. Maailmassa on paljon tosi kivoja ja jänniä paikkoja, mutta kun niistä ei tiedetä mitään, nin niihin ei osata kaivata. Tosin mulle on lähes jokaisen suositun kohteen kanssa käyny niin, että odotukset on ollu jotain niin huikeeta, että itse kohde...
  4. LisaMarie

Nukutteko puolisosi kanssa alasti vai vaatteet päällä?

Mä muistan hyvin nuorena alkaneeni haaveilla parisuhteesta, puolisosta, nimenomaan sksi, etä saisi nukkua jonkun kanssa. Ja tämä oli jo ennen teini-ikää.
  5. LisaMarie

Mulla on aamutakki sängyn vieressä, jos yöllä pitäis poistua peiton alta. Sitä on jopa joutunu opettemaan käyttämän, kun vanhimman lapsen poikaystävä on noin 6 yötä viikossa meillä.
  6. LisaMarie

Alasti jokapaikassa, missä kahdestaan omassa huoneessa nukutaan.
  7. LisaMarie

Olenko ihan idiootti jos kävelen pankkiin verotuspäätösten kanssa kysymään paljonkon voitaisiin saada lainaa?

Ja idiootti on sellainen, joka ei yritä hoitaa asioita, ei sellainen, joka ottaa selvää vaihtoehtdoista! Omaan pankkin neuvottelemaan asiasta, niin he osaavat neuvoa mitä kannattaa tehdä.
  8. LisaMarie

Olenko ihan idiootti jos kävelen pankkiin verotuspäätösten kanssa kysymään paljonkon voitaisiin saada lainaa?

Joo, pankkia kiinnostaa onko vakituinen työ, mutta ihan samalla tavalla vaikka sulla olis 3 k:n palkkakuitit tilanteet muuttuu. Kyllä ne meiltä ainakin nimenomaan niitä verotuspäätöksiä ja yrittäjältä myös veroilmoituksia aina kyselee.
  9. LisaMarie

Lapsen syntymä, imetys ja ihmisen tuleva elämänlaatu

Mun mielestä tässä ei puhuttu mitään astronauttitason pääsykokeista äitiyteen vaan päinvastoin, tuotiin esiin sitä, että luonto osaa edelleen asiansa parhaiten, ei sitä tarvitse sorkia. Kehohan ei ole sopeutunut nykyiseen ravintoon, sitä meillä on muistutuksena esim. jatkuasti lisääntyvät...
  10. LisaMarie

Mistä varaton voi saada siivousapua?

Puhu asiasta lääkärissä, niin saat neuvoja. Jos kyse on masenuksesta, saa kyllä apua ihan kaikenlaiseen arjen pyörittämiseen -esim. paperien täyttämiseen saa apua sosiaalityöntekijältä jne. Mutta pitää sanoa, ettei oikesti pysty. Ei saa sanoa "no kai tää taas tästä..."
  11. LisaMarie

Poliisi vaaransi tarpeettomasti lasten hengen

Takaa-ajo syntyy, kun joku jättää nodattamatta polisin ysäytys merkkiä. Jos siitä ei tarttis välittää, niin aika pian olis seurauksena anarkia -anakin mä viis veisaisin nopeusrajoituksista, paikoissa joissa niissä ei ole mitään järkeä, jos ei olis pelkoa sakoista. Vois vaan tyynesti jatkaa...
  12. LisaMarie

Milloin salitreeni alkaa näkyä?

Et viitsii oikeesti mennä sinne salille (tai tedä edes jotain, lenkille tms) edes 2-3 kertaa viikossa ja ei syö ihan kaikkea, minkä kiini saa. Mulle se siis ei tarkota mitään kovin tukkaa treeniä tai ruokavaliota, lähinnä järkevyyttä).
  13. LisaMarie

Milloin salitreeni alkaa näkyä?

Parikymppisenä riitti 3-4 käyntiä, nyt 4-kymppisenä tuntu että tuloksia ei tuu millään... Ainakin kuukausi pitää olla ruodussa ennen kuin tuloksia tulee.
  14. LisaMarie

Lapsi joka saa tahtonsa läpi.

Mä en kyllä saanu tuosta yhtään semmoista käsitystä, että lapsi saa AINA tahtosa läpi. Jos ei muta tekemistä ole, niin miksi ei voisi tarttua lapsen ehdotukseen?
  15. LisaMarie

Miten viskikola tehdään?

Viskin ja colan voi valita mielen mukaan. Tosin mulle kerran väitettiin, et Busmils on liian kallista tuhlattavaks kolan kanssa. Mut jos mä kerran 10 vuodessa juon paukun, ni en suost uomaan mitään kitkerää paska, joten kyllä baarimikolta se Bushmillskola lopulta irtos.
  16. LisaMarie

Miten selvitä lapsen parhaaksi erittäin tulehtuneessa tilanteessa?

Mä tekisin kaikkeni, jotta saisin yksinhuoltajuuden ja isän kokonaan pois lapsen elämästä. Mutta vaikeaa se on -jos isä ei kajoa lapseen. On aika hassua, että tapaamisia selitetään lapsen oikeudella vanhempiin, mutta silti kun alkoholistien laseten tarinoita kuulee, kyseessä on kyllä ollu...
  17. LisaMarie

Kun päiväkodissa tarjotaan sitä puuroa...

Yllättävän usein lapset syö kaikkea sitä, mitä äitinsä mukan ehdottomasti ei syö, jos äiti ei ole paikalla...
  18. LisaMarie

Kauanko avattu jauheliha säilyy jääkaapissa?

Koska jauheliha säilyy paemmin paistettuna, kannattaa aina paistaa koko rasia kerallaan, vaikka ei kaikkea heti käyttäisikään. Moni paistaa irtomyynnistä ostetun jauhelihan heti, vaikka ei olisi tarkoitus käytää heti. Lihapulliin ja murekkeisiin tietenkään ei voi paistaa etukäteen, mutta jos...
  19. LisaMarie

Ateistit ovat pahasti hukassa

UskoNTO valitaan järkiperustein, otetaan se, joka parhaiten vastaa omia tarpeita. Usko taas on asia erikseen, eikä liity uskontoon mitenkään, eihän uskonnollisella voi olla henkilökohtaista uskoa, koska hänellä on uskonnolliset johtajat, jotka kertovat mikä on oikein, mikä väärin.
  20. LisaMarie

Eihän ruotsin risteilylle tarvii passia?

Silta joka hakee liput luukulta kysytään yleensä sekä Siljalla että Vikingillä henkilöllisyystodistus, ajokortti kelpaa. Tämävuonna olen ollu ainakin 5 risteilyllä ja mukana on molempien yhtiöiden risteilyjä ja erilaisia kokoonpanoja, lapsia mukana, teinejä mukana, vain aikuisia mukana jne, aina...

Yhteistyössä