Hakutulokset

1. Tallu -

Miten joku voi pitää yli kolmevuotiasta täysin kotihoidossa?

Oletteko katsoneet Erilaiset perheet -sarjan jakson Furun perheestä, jossa lapset ovat yläasteelle saakka kotiopetuksessa? Siinä vähän vertailupohjaa ja toisenlaista näkemystä virikkeellisyydestä ja seurasta. Erilaiset perheet - MTV Katsomo - Ohjelmat - Jaksot
  2. Tallu -

Saako omalta pihalta kipata lunta ojaan mikä on kunnan

Meidän tiellä kaikki tekevät noin. Ja jos joku hoksais kuntaan tuollaista ilmoittaa, kunta siitä vetää herneen nenäänsä ja lähettää meille laskun, niin mä laskuttaisin kuntaa vastaavasti ojien nurtsin leikkaamisesta kesäisin.
  3. Tallu -

entinen narkkari, nykyinen äiti

Mun mielestä nykyhetki ja tulevaisuus ovat tärkeämpiä kuin menneisyys, joten sulla on kaikki avaimet kädessäsi hyvään elämään ja varsinkin äitiyteen. Tsemppiä elämään tätä kuluvaa hetkeä ja suunnittelemaan ihanaa tulevaisuutta teille! :)
  4. Tallu -

Kuinka usein voi laittaa otriviniä (nenäsuihke)??

Jaa-a, enpä osaa tuohon ottaa kantaa. Ohjeessa kuitenkin neuvotaan laittamaan suihkaus kumpaankin sieraimeen ja oikein erikseen sanotaan, ettei suositettuja annoksia saa ylittää.
  5. Tallu -

Mitä maksaa laivalla kartonki tupakkaa? L&M

Joulun ja uuden vuoden välillä oltiin Viking Gracella. Tarkemmin ei tupakkatuotteisiin tutustuttu, mutta mainoksia siellä oli, että tuotteet laivalla n. 25% edullisempia kuin maissa.
  6. Tallu -

lapset ärsyttää, mies ärsyttää, kaikki ärsyttää! Mikä avuksi?

Asenne. Ihan sama -asenne toimii monessa asiassa. Rennolla meiningilla eteenpäin, asialliset hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin ellun kanat. Näin olen itseäni kouluttanut ja pinna kyllä nykyisin kestää ja kestää ja kestää ja kestää.... :D
  7. Tallu -

Kuinka usein voi laittaa otriviniä (nenäsuihke)??

Lääkkeiden annostusohjetta kannattaa kyllä noudattaa, koska se on määritelty siten, että hyödyt ovat haittoja suuremmat. Jos annostusta nostaa, niin haitat alkavatkin olemaan hyötyjä isommat, jolloin koko hoidon tavoite mitätöityy, tai tulee uutta hoidettavaa.
  8. Tallu -

Omakotitalon sähkölasku?

Talo -80 -luvulla rakennettu reilu 100 neliötä, sähkölämmitys, joka toteutettu kattolämmityksenä. Sähkölaskut talvella aina alle 200€/kk ja kesällä alle 100€/kk. Vuosittaista kulutusta en nyt muista. Lämmitellään myös leivinuunia, mutta ei läheskään päivittäin.
  9. Tallu -

Sukupuolittunut koulukäsityö

Tytär valitsi puukässän, ja hyvin siihen suhtauduttiin sekä koulussa, että täällä kotona. Muihin kysymyksiin en osaa ottaa kantaa, koska en tarkemmin tiedä, mitä kaikkea käsityön opetukseen tänä päivänä liittyy ja miten oppilaat siihen valikoituvat yms. Sen osaan sanoa, että hienoja käsitöitä...
  10. Tallu -

Ajattelin hiukan ilostuttaa teitä

Juu, ovat varmasti kivan näköiset yhdessä :)
  11. Tallu -

Ajattelin hiukan ilostuttaa teitä

Ompa ihana! :)
  12. Tallu -

Ketkä "vanhat" vielä palstailee?

En, ei ainakaan tunnu tutulta :D
  13. Tallu -

Niin ja muistan mäkin sut Oluwana =) Itse käyn täällä enää harvakseltaan.
  14. Tallu -

En oo ollu, mutta Oulussa osallistuin moneen tapaamiseen. Lieköhän yhtään heistäkään täällä enää?
  15. Tallu -

Kuopusta odotin, kun tänne (tai siis silloiselle ihan erinäköiselle) palstalle löysin. Kuopus täyttää siis kohta 14v. Oikeastaan koko ajan olen ollut Tallu, ilman viivaa ja sen kanssa. Joskus taisi olla pari muuta nikkiä ihan hetken ajan, enkä edes muista noita nikkejä enää.
  16. Tallu -

Annettiinko tytöllenne HPV-rokote? Miksi/miksi ei?

Aihetta on käsitelty aiemminkin palstalla, joten tässä lainaus omasta vastauksestani reilun vuoden takaa. Yhteistyössä tyttären kanssa päätettiin, että hän ei ota tuota rokotetta. Rokotteesta saatava hyöty suhteessa riskiin on liian vähäinen mielestäni. Suomessa Nordcan-tilaston mukaan on...
  17. Tallu -

Oho aika paha tilanne menkat alkoi...

Kyllä se on nyt pytyllä istuttava koko yö...
  18. Tallu -

Yksi lapsi terrorisoi koko päivähoitoryhmää--> syy tietenkin henkilökunnassa!

Kommentoin, vaikka teen työtä vanhuspuolella kotihoidossa - haastavia ne on jotkut sielläkin, omaiset tai asiakkaat itse. Meillä sentään on se hyvä puoli, että voi pyytää hetkeksi taukoa jostain asiakkaasta, jolloin hänen luonaan käyvät muut hoitajat. Kävin koulutuksessa aiheena haastavien...
  19. Tallu -

Miten keskustella omien vanhempiensa kanssa kokemastaan ruumiillisesta kurituksesta?

Mä olen päättänyt jättää puhumatta aiheesta vanhempieni kanssa. Olen antanut heille myös anteeksi. Olen ajatellut asian niin, etteivät he ole osanneet toimia toisin. Olivat omalla tavallaan edistyksellisempiä vanhempia kuin heidän vanhempansa, joten kasvatustyyli on tavallaan mennyt...

Yhteistyössä