"huhhuh"
Haet heti sairaslomaa, ei sinusta ole nyt tän lapsen kohdalla apua, päinvastoin. Joskus henkilökemiat ei kohtaa, mahdollisesti ammatin vaihtoa suosittelen.
Mä taas ymmärrän hyvin, että joskus sitä turhautumista ja pahaa oloa pitää oksentaa ulos. Ja mikäpä sen parempi, kuin anonyymisti, ketään tunnistamatta. Ei se ammattietiikkaa vastaan sodi. Sulla on sen verran hyvin noita työvuosia takana, että varmasti on sullekin joskus tullut vastaan niin toivoton tapaus, että on tehnyt mieli iskeä hanskat naulaan (ja välillä se lapsikin..). Jos ei ole, niin sulla on käynyt hyvä tuuri .Yli kymmenen vuotta peruskoulun opettjana työskennelleenä pidän tätä aloitusta hyvin kyseenalaisena. En sano, että ongelmat pitäisi lakasta maton alle, mutta kokeneen ja ammattitaitoisen työntekijän ammattietiikan luulisi sotivan tällaisia aloituksia vastan.
On tehty lastensuojeluilmoituksia, kutsuttu poliisia, olen tuntenut itseni voimattomaksi lapsen pahan olon ja vanhempien väsymyksen edessä. Keskivertovanhempi haluaa nähdä usein ongelmien syyn muualla kuin omassa lapsessaan, ja vanhemmat tarvitsevat aikaa hyväksyä se, että oma lapsi tarvitsee erityistä tukea. Silti purkukanavana tämä palsta on arveluttava.Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30575857:Mä taas ymmärrän hyvin, että joskus sitä turhautumista ja pahaa oloa pitää oksentaa ulos. Ja mikäpä sen parempi, kuin anonyymisti, ketään tunnistamatta. Ei se ammattietiikkaa vastaan sodi. Sulla on sen verran hyvin noita työvuosia takana, että varmasti on sullekin joskus tullut vastaan niin toivoton tapaus, että on tehnyt mieli iskeä hanskat naulaan (ja välillä se lapsikin..). Jos ei ole, niin sulla on käynyt hyvä tuuri .
Mun tytön luokalla oli tällainen tapaus. Nähtiin jo eskarissa, ettei sovi vielä kouluun, mutta kun vanhemmat päättivät, että meidän lapsihan aloittaa koulun nyt, niin niin se vaan aloitti. Eikä siitä mitään tullut. Opettajan koko aika meni sen yhden rauhoittamiseksi. Tää lapsi terrisoi tunteja niin, ettei kukaan voinut keskittyä. Kiusasi kaikkia tasapuolisesti, oli väkivaltainen.... vaikka mitä. Mutta kun vanhemmat olivat sitä mieltä, että lapsella on vaan vilkas mielikuvitus eivätkä suostuneet esim. koulunvaihtoon, oli opettajakunta voimaton. Lopulta viesti tais mennä perille ja lapsi vaihtoi koulua. Luokkaan laskeutui rauha.