Hakutulokset

1. felina

***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

Onnea Samirjalle vauvasta! :flower: Johan tässä alkaa kohta olemaan tosi kysymyksessä. Apua, meille tulee vauva! :O :heart:
  2. felina

Onnea äitälle vauvasta!!! :flower: Seksielämä ei oo kyllä kauheen vilkasta... Toisaalta se myös jurppii molempia, mutta toisaalta kumpaakaan ei oikeen nappaa sekstailu tän vatsan kanssa. Ja sitte vielä kerrotaan kauheita juttuja, että synnytyksen jälkeen seksielämä vasta ankeeta onkin. Miten...
  3. felina

Ööh... pesänrakennusvietti. Jos se tarkottaa sitä, että vuorataan koti lattiasta kattoon tavaralla, niin joo mulla on. Jos se tarkottaa, että pitäis siivota jotain, niin ei, mulla ei ole. Kämppä ei oo pitkään aikaan ollu niin karsea kuin nytte. :whistle: Vauvan lakanoita on nytte varmaan yli...
  4. felina

Yhtä läheistä kaveria oon pyytäny kummiksi. Todennäköisesti kummeihin vaikuttaa se, kumpaa sukupuolta lapsi on. Ihan sen takia, että on pari ihmistä mielessä, mutta nää haluaa olla mieluummin esim. tytölle kuin pojalle kummi. Tyhmää, ehkä. Heh, se lantion tilavuuden tutkiminen oli kyllä...
  5. felina

Oi, onnea Annamarialle! :) Rintojen valumisesta... Mitään suojia en oo pitäny kylläkään, mutta omissa liiveissä on tahroja, samoin niitä löytyy sängystä ja paidoista, jos käyttää ilman rintsikoita. Nyt on alkanu olee enemmän kyllä vuotelua, voi olla keskellä päivää useamman kerran rinnat ja...
  6. felina

Tulevan synnytyksen ilmoittaminen. En ajatellu ilmottaa kenellekään. Mieluiten lähdettäis miehen kanssa kahestaan taksilla sairaalaan ja oltais siellä ilman kummankaan puhelinta ihan synnytyksen loppuun asti. Vasta sitte ku alkuihmettelyistä on päästy, ni vois laitella viestiä tai soittaa...
  7. felina

Painoarviota ei täällä tehtäis normaalisti. Neuvolassa ei siis ole ultralaitteita. Vauvan kokoa arvioidaan välillisesti kohdunpohjan korkeudella ja äidin painonnousulla. Synnytystapa-arviohan on sitä käsikopelointia (?), joka tehdään tavallisesti viimeisen lääkärineuvolan yhteydessä. Jos tulee...
  8. felina

Pettäminen ja toisen naisen vastuu

Itsellä ei sinänsä ole vastaavasta tilanteesta kokemusta. Jos mies pettäis mua, niin ensisijaisesti se ois musta sen mun mieheni päätös. Ois se moraalitonta tietysti toisen naisen puolelta. Mutta ei kaikki miehet sitä ensimmäiseks kerro toiselle, että ovat varattuja. Tai sitte ollaan...
  9. felina

Miksi lämmität pakastevihannekset mikrossa?

Ite lämmitän useimmiten mikrossa. Ihan laiskuudesta johtuu. Yleensä siis tilanne on se, että edellispäivältä on kastiketta jääny jäljelle. Lämmitän sitte ekaks pussin pakastevihanneksia ja siihen päälle kastikkeen mikrossa. Helppoa ja nopeaa. Eipä tartte pestä kattilaa tai odotella kiehumista...
  10. felina

Tosta voivottelusta... En mä välttämättä käsitä kaikkia kommentteja "syntyispä se jo", että niitä oikeasti tarkoitetaan. Tuskin kukaan toivoo, että vatsa tyhjenee ennen aikojaan. Tai varmaan semmosia on, mutta omien kokemusten perusteella, mitä oon puhunu raskaana olevien kanssa, kyse on lähinnä...
  11. felina

Täälläkin tykätään kannatella vatsaa kävellessä. Oon melkein miettiny, olisko kantoliinasta apua jo nytte, vois vauvan asemasta kantaa tota vatsaa. :laugh: Vauvan tavaroille säilytyspaikkaa oon koittanu kauheesti miettiä. Joo, on noita kaappeja, mutta kun kaikki on niin täynnä. (Oon ikuinen...
  12. felina

kun rahat ovat yksinkertaisesti loppu, mitä tehdä?

Sossusta on mahdollista saada sosiaalista luottoa esim. taloudellisen tilanteen äkillisesti heikentyessä. Rohkeasti vain kysymään. Veikkaisin tulevan pankin lainaa halvemmaksi. Eikä sossuun menemistä kannata pelätä, jos oikeasti on rahat loppu. Parempihan heille on auttaa teitä hetkellisesti...
  13. felina

Lääkärineuvolassa ja ultrassa käyty, kaikki ok. Pitäisi mahtua hyvin syntymään. Ja raskausdiabeteksesta huolimatta on kasvanut mallikkaasti, ennemminki on käyrien alapuolella kuin yläpuolella. Kivi vierähti kyllä sydämeltä, pelotti että jos sieltä olisi joku kuusikiloinen ollut tulossa. Mutta...
  14. felina

Onnea Tiijonalle! :flower: Ehkäisy synnytyksen jälkeen menee varmaan kumilla aluks. Paluu suhteen alkuaikoihin ja kaikkiin teiniajan säätöihin, nostalgiaa. Pillerit on imetyksen takia pois suljettu, ja mitään minipillereitä en ala syömään. (Oon se ihminen, joka unohtelee pillereitä miten...
  15. felina

Kiitos vauvis uudesta pinosta! :) Kosimisen taidan jättää. Kihloissa ollaan, hääpäivä häämöttää jossain määrittämättömässä tulevaisuudessa. Nyt en häitä jaksa suunnitella yhtä aikaa vauvan kanssa. Ja tuskin mies osaisi kummoista hamekangasta ostaa. :D felina 35+0 (POKS!)
  16. felina

Koska ne vauvan liikkeet voikaan tuntea? ja miltä ne tuntuu?

Istukka etuseinässä käsittääkseni vaimentaa liikkeitten tuntemista. Itellä alkuun tuntu siltä, kun joku olis rystysellä tölväissy sisäpuolelta. Kun viikkoja tuli enemmän, on liikkeet tuntunu siltä, kun suolisto kääntyilis ja kiertyis. :D
  17. felina

oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Heh, mun on vaikea katsoa tupakoivia ihmisiä noin muutenkaan, etenkään raskausaikana. Ois tehny monta kertaa mieli avautua jolleki tupakoitsijalle, että tietääkö se, miten se altistaa tupakoimalla jossain väkijoukossa kaikki lähellä olevat sivulliset tupakansavulle. Heh, joo, mulla on ehkä ollu...
  18. felina

oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Eihän se sinänsä ole outoa, jos Oyssissa on jatkuvasti täyttä, kun lopettavat pienemmistä sairaaloista synnytysmahdollisuuden. Eli yhä useampi synnyttää Oulussa, mutta tiloja ei lisätä samassa suhteessa. Ois kyllä toooosi ihanaa joutua jollekin käytäväpaikalle, kun muutenkin jännitän sairaalassa...
  19. felina

mitä teidän mielestä tarkoittaa sanonta "syntynyt kultalusikka suussa"

Ite miellän ja käytän kyseistä sanontaa kuvaamaan, että jotku syntyy perheeseen, jossa on niin paljon varallisuutta, ettei tarvitse kohdata arkielämän ongelmia. Niitä, jotka aikuisena on sitä mieltä, että asuntolainan ottaminen on ihan turhaa, voihan sitä parikymppisenä ostaa oman käteiselläkin...
  20. felina

montako ajokertaa 25min takana ennen ekaa maantieajoa?

Suoraan aikanaan lähdin maantielle. Missä sitä nyt muualla ajelisi, kotipihalla ei paljoa mahdu peruuttelemaan. :)

Yhteistyössä