Pettäminen ja toisen naisen vastuu

"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25828404:
Vastuu on pääsääntöisesti pettäjällä, vaikka ei minunkaan moraalikäsitykset antaisi myöten maata varatun kanssa, jos vain siitä olen tietoinen. Oma mieheni (ex-mieheni) oli suhteessa parhaan ystäväni kanssa ja kyllä, tässä tapauksessa olen syyttänyt myös entistä ystävääni. Hällä oli ensikäden tietoa siitä, mitä milloinkin meillä tapahtuu ja ison osan ajasta oli jopa kattomme alla.
Tämän minäkin ajattelisin eri tavalla - sun ystävä on sulle samalla tavalla vastuussa teoistaan kuin sun mies, mutta joku vieras toinen nainen taas ei. Sulla oli siis erillinen ihmissuhde molempiin luottamuksenpettäjiin. Sympatiat, on varmasti ollut ihan hirveä tilanne.

Voihan sitä syyllisyyttä sälyttää kaikkien osapuolten niskaan. Minä en näe syyllistämistä rakentavana tässäkään tapauksessa. Ajattelen ehkä poikkeavasti, mutta nämä tilanteet ovat niin monikerroksisia ja niissä niin paljon eri näkökulmia ja erilaisia kohtaloita, että syyllisen etsimisessä ei ole mitään mieltä.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
"rrr"
Vastuu on täysin pettäjällä.

En tiedä lähtisinkö itse "toiseksi naiseksi", riippuu varmaan täysin tilanteesta, mutta niin kauan kuin kukaan ei pakota ketään pettämään (jolloin kyse on tietysti jostain ihan muusta) on päätös ja vastuu 100% pettäjän.

En ole ollut moisissa kuvioissa mukana. Mutta kukin vastaa omista tekosistaan ja omasta perheestään. Sinänsä siis vaimoaan pettävä mies vastaa teostaan koko perheelleen, ukkomiehen kanssa suhteeseen lähtevä sinkkunainen vain itselleen ja omalle moraalilleen. Toki hänkin varmaan ymmärtää että tuo on yleisesti niin moraslisesti epäilyttävää että siinä saa paitsi petetyn vaimon, myös helposti ulkopuolistenkin vihat niskaansa.

Miehiä en kuitenkaan osaa pitää niin tyhminä ja mukaan vietävinä etteikö he kykenisi vieraita naisia vastustamaan - jos sitä haluavat. Jokainen on itse vastuussa siitä omasta parisuhteestaan.

[QUOTE="vieras";25828386]Se on moraalisesti väärin siltä naiselta, mutta kyllä se vastuu miehelle kuuluu. Jos nainen on sinkku, niin hän on vapaa tekemään mitä haluaa, mutta silloin minä väkisinkin ajattelen, että nainen on todella moraaliton. Mitäs sitten kun sattuu omalle kohdalle? Ajatteleeko ne toiset naiset silloinkin, että kyllä minulla oli oikeus sekaantua varattuun mieheen silloin, vai astuuko silloin kuvaan ymmärrys siitä moraalittomuudesta?[/QUOTE]

Tätä peesailen.

Mielestäni vastuu on paitsi pettäjällä mutta myös hänen puolisollaan. Mikä ajaa pettäjän pettämään? Kannattaisi tutkia sitä suhdetta tarkemmin.

Itse petän tällä hetkellä siksi etten saa omalta puolisoltani seksiä. Tai saisin jos maanittelisin ja siltikin se olisi sitä että toinen vain on vastaanottavana osapuolena. Ei mitään kiihkoa tai halua.

Tämä toinen osapuoli taas on kiihkeä ja selkeästi haluaa mua. Ja seksi on ollut parasta mitä ikinä voin muistaa.

Jotain vikaa mussakin on, tottakai. Pettihän oma puolisoni mua useiden vuosien ajan saman henkilön kanssa. Kuulemma ei tuntenut itseään halutuksi. No miksi voi kutsua sitä kiihkoa mitä hänelle osoitin? Halusin aina mutten saanut vastakaikua.

Ja nämä sessiot mitä hänellä oli pettäessään olivat useimmiten puolen tunnin pikapanoja jossa tuskin mitään syvempää tunnetta oli mukana (läheisyyttä, haleja, pusuttelua pitkin päivää). Se oli vain seksiä. Samaa mitä multakin olisi saanut.

"vieras"
[QUOTE="Jenis";25828360]Meinaat että miehen voi "viedä" niinkuin auton tai muun esineen?

Mä olen sitä mieltä, että parisuhteesta ovat vastuussa ne henkilöt, jotka siihen kuuluvat. Ulkopuoliset eivät voi suhteeseen vaikuttaa, se joka lähtee/pettää/jää on ihan itse vastuussa siitä mitä tekee. Parisuhteen onnistumista tai jatkumista ei kyllä myöskään voi vieraitten ihmisten harteille laittaa, ihan absurdi ajatuskin.[/QUOTE]

Mutta toista voi houkutella,yllyttää,vietellä,antaa lupauksia jnejnejne. Miksi rikokseen yllyttäminen sit ois tuomittava teko jos ei varsinaisesti kuitenkaan osallistu siihen itse tekoon?

Kyllä mun mielestä voi jokainen katsoa peiliin jos lähettelee varatulle ihmiselle jotain seksiviestejä joissa kehrätään että "oisitpa täällä mun kainalossa,sano sille muijalles että meet vaikka lenkille?" Ja sit silmät kirkkaina sönkötetään että emmä mitään yrittäny,ite se äijä halus tulla. Lapsellista paskaa,toivon että jokainen tollanen sais joskus omaan nilkkaan :) Henk.koht. en oo kokenut,mutta ihan tarpeeks läheltä seurannut. Veikkaan että aika moni ihastus tai pikkujoulupano jäis kokematta jos se toinen puoli ei antais vastakaikua :whistle:

Tönt
no se on syyllinen joka pettää jotakuta (mua). esim. jos se on oma mies ja tuntematon nainen niin mies on yksin syyllinen, jos on oma mies ja paras kaveri niin molemmat.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25828529]Mutta toista voi houkutella,yllyttää,vietellä,antaa lupauksia jnejnejne. Miksi rikokseen yllyttäminen sit ois tuomittava teko jos ei varsinaisesti kuitenkaan osallistu siihen itse tekoon?

Kyllä mun mielestä voi jokainen katsoa peiliin jos lähettelee varatulle ihmiselle jotain seksiviestejä joissa kehrätään että "oisitpa täällä mun kainalossa,sano sille muijalles että meet vaikka lenkille?" Ja sit silmät kirkkaina sönkötetään että emmä mitään yrittäny,ite se äijä halus tulla. Lapsellista paskaa,toivon että jokainen tollanen sais joskus omaan nilkkaan :) Henk.koht. en oo kokenut,mutta ihan tarpeeks läheltä seurannut. Veikkaan että aika moni ihastus tai pikkujoulupano jäis kokematta jos se toinen puoli ei antais vastakaikua :whistle:[/QUOTE]

Minusta on lapsellista kuvitella, että vain se toinen nainen tekee kaiken suostuttelun, viettelyn ja yllytyksen suhteessa. Ns. varattu ihminen voi ihan itse ilman yllytystä ihastua/rakastua/innostua toiseen ja sitten alkaa liehitellä tätä tunteidensa uutta kohdetta. En olisi kovin yllättynyt, jos suurin osa sivusuhteista alkaisi miehen aloitteesta ja vieläpä niin, että mies pitempään piirittänyt tätä toista naista. Ei kato kaikki ole vamppeja. Toisaalta eivät myöskään immuuneja lirkuttelulle pitemmällä aikavälillä.

Mun mielestä toimivassa parisuhteessa ei pitäisi olla tarvetta lähteä vieraisiin, ellei pettäjällä ole vikaa päässä. Ja on moraalitonta iskeä varattuja (tietysti eri asia, jos ei tiedä, että toinen on varattu). Kaikissa kolmessa on vikaa, useimmiten.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25828496:
Mielestäni vastuu on paitsi pettäjällä mutta myös hänen puolisollaan. Mikä ajaa pettäjän pettämään? Kannattaisi tutkia sitä suhdetta tarkemmin.

Itse petän tällä hetkellä siksi etten saa omalta puolisoltani seksiä. Tai saisin jos maanittelisin ja siltikin se olisi sitä että toinen vain on vastaanottavana osapuolena. Ei mitään kiihkoa tai halua.

Tämä toinen osapuoli taas on kiihkeä ja selkeästi haluaa mua. Ja seksi on ollut parasta mitä ikinä voin muistaa.

Jotain vikaa mussakin on, tottakai. Pettihän oma puolisoni mua useiden vuosien ajan saman henkilön kanssa. Kuulemma ei tuntenut itseään halutuksi. No miksi voi kutsua sitä kiihkoa mitä hänelle osoitin? Halusin aina mutten saanut vastakaikua.

Ja nämä sessiot mitä hänellä oli pettäessään olivat useimmiten puolen tunnin pikapanoja jossa tuskin mitään syvempää tunnetta oli mukana (läheisyyttä, haleja, pusuttelua pitkin päivää). Se oli vain seksiä. Samaa mitä multakin olisi saanut.
Yäk. Onneks oon sen verran itsenäinen että pärjäisin ilman tuollaista suhdetta. Aika surullista että pitää väkisin roikkua toisessa vaan jonkun ulkoisen seikan takia tai siksi että ei osaa olla yksin.

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
hohhoi
[QUOTE="vieras";25828529]Mutta toista voi houkutella,yllyttää,vietellä,antaa lupauksia jnejnejne. Miksi rikokseen yllyttäminen sit ois tuomittava teko jos ei varsinaisesti kuitenkaan osallistu siihen itse tekoon?

Kyllä mun mielestä voi jokainen katsoa peiliin jos lähettelee varatulle ihmiselle jotain seksiviestejä joissa kehrätään että "oisitpa täällä mun kainalossa,sano sille muijalles että meet vaikka lenkille?" Ja sit silmät kirkkaina sönkötetään että emmä mitään yrittäny,ite se äijä halus tulla. Lapsellista paskaa,toivon että jokainen tollanen sais joskus omaan nilkkaan :) Henk.koht. en oo kokenut,mutta ihan tarpeeks läheltä seurannut. Veikkaan että aika moni ihastus tai pikkujoulupano jäis kokematta jos se toinen puoli ei antais vastakaikua :whistle:[/QUOTE]

Nojoo, mutta sinisilmäinen ei kannata olla.

Usein ne ovat myös niitä varattuja miehiä jotka tuollaisia seksiviestejä laittelee. "vaimo on lenkillä, voi kun voisitkin olla tässä..".

"vieras"
Minusta on lapsellista kuvitella, että vain se toinen nainen tekee kaiken suostuttelun, viettelyn ja yllytyksen suhteessa. Ns. varattu ihminen voi ihan itse ilman yllytystä ihastua/rakastua/innostua toiseen ja sitten alkaa liehitellä tätä tunteidensa uutta kohdetta. En olisi kovin yllättynyt, jos suurin osa sivusuhteista alkaisi miehen aloitteesta ja vieläpä niin, että mies pitempään piirittänyt tätä toista naista. Ei kato kaikki ole vamppeja. Toisaalta eivät myöskään immuuneja lirkuttelulle pitemmällä aikavälillä.
Sanoinko mä jossain että aina se sinkku on se aloitteentekijä? Otin vaan kantaa siihen että peräänkuulutan myös sen ulkopuolisen vastuuta,en jaksa uskoa että hän passiivisena vaan roikkuu mukana antamatta mitään vastakaikua. Ja kato kyllä jotkut ihmiset osaa vetää rajan tekemisilleen ;) Mua piiritti vuosia eräs vanha luokkakaveri joka oli tahollaan naimisissa ja perheenisä,eipä kyllä hetkauttanut suuntaan eikä toiseen. Joten kai mä sit olen immuuni. Vai vaan normaali ihminen joka osaa vähän aatella järjelläkin..?

"vieras"

Hurjaa. Eli sua petettiin vedoten kiihkoon ja nyt sä petät vedoten kiihkoon?

hup
Olen ollut toinen nainen, en kokenut tehneeni mitään väärää.

Nyt olen naimisissa ja jos mies pettäisi syyttäisin miestä.

Jos itse pettäisin syyttäisin itseäni, en miestä, jonka kanssa pettäisin.

"vieras"
Nojoo, mutta sinisilmäinen ei kannata olla.

Usein ne ovat myös niitä varattuja miehiä jotka tuollaisia seksiviestejä laittelee. "vaimo on lenkillä, voi kun voisitkin olla tässä..".
Ja tohonkin on ihan oma vapaus valita että vastaako siihen "oih,ihanaa,mä niin haluisin tuntea sun kovan elimen mun kiimaista pillua vasten" vai sitten "aha,selvä,lopetetaanko tämä aihe tähän". Ihan omantunnon mukaan =)

"mmm"
[QUOTE="vieras";25828623]Ja tohonkin on ihan oma vapaus valita että vastaako siihen "oih,ihanaa,mä niin haluisin tuntea sun kovan elimen mun kiimaista pillua vasten" vai sitten "aha,selvä,lopetetaanko tämä aihe tähän". Ihan omantunnon mukaan =)[/QUOTE]

No tottakai on! Mutta eipä se sen toisen naisen syy ole siltikään jos toinen ryhtyy ehdottelemaan.:) Naisella on myös ihan oma vapaus harrastaa hyvää seksiä, molemmat suostuvaisia aikuisia ja siinä ei ole mitään laitonta.
moraali on aina erikseen, varattu ehdottelija pettäisi varmasti joka tapauksessa jonkun muun kanssa.

juuh
vain pettäjä on vastuussa. Toinen nainen ei välttämättä edes tiedä olevansa toinen nainen ja sinkku vastaa vain itsestään. Kukaan ei voi viedä toisen miestä, se vastuu on kyllä ihan sillä miehellä itsellään, vai millaisia toisen vietäviä tossuja teillä on puolisoina?

"heh"

Ja tää on taas niitä tapauksia, kun ei mitenkään voi ymmärtää, miksi kaksi ihmistä pysyy "yhdessä". Ei mitään järkeä. Pelkkää koston kierrettä koko "parisuhde". Kilpailetteko siitä, kumpi pystyy satuttamaan toista kovempaa? Vai tuntuuko enää edes missään?

Itsellä ei sinänsä ole vastaavasta tilanteesta kokemusta.

Jos mies pettäis mua, niin ensisijaisesti se ois musta sen mun mieheni päätös. Ois se moraalitonta tietysti toisen naisen puolelta. Mutta ei kaikki miehet sitä ensimmäiseks kerro toiselle, että ovat varattuja. Tai sitte ollaan eroamassa ihan justiinsa tms. Mutta ennemmin mä sen miehen repisin kappaleiks kuin sen toisen naisen. Miehellä ois musta ollu vastuu ees yrittää keskustella, mikä meiän suhteessa on vikana, ja miten sitä vois korjata. Lopettaa suhde ja aloittaa sitten vasta seuraava. Toki iteki ois voinu kiinnittää huomiota suhteen lopahtamiseen.

Ite en sinkkuna ollessa oo ollu varatuista kiinnostunu, jos se on jotenkin tullut esille. Mitä mä teen miehellä, joka ei saa ees yhtä suhdetta toimimaan, tuskin suhde monen naisen kanssa sen helpompaa ois. Ehkä oon myös sen verran mustasukkanen, etten mitään jaettua miestä haluais.

"vieras"
Aika harvoin baarissa mies tulee iskemään "Terve olen Seppo, kotona odottaa vaimo ja 5kk lapsi, panettaa ihan kauheesti, mitä jos...", tietty jos näin olisi, niin silloin voisin kuvitella myös kolmannen osapuolen olevan vastuussa, mutta pahoin pelkään että pettäjä syöttää pajun köyttä saadakseen mitä haluaa. Mun mielestä on muutoinkin naurettavaa, että vauva-ajasta tehdään parisuhteessa kriisi, koska läheisyyttä ei ole, eikös se silloin olisi myös vaimon vika (jos syyllisiä etsitään). Kannattaa muistaa pitää huoli myös siittä omasta parisuhteesta jos tahtoo suhteen voivan hyvin, ja tämähän ei tarkoita pelkkää seksiä, läheisyyttä on muunkinlaista...

"nii"
[QUOTE="mmm";25828637]
varattu ehdottelija pettäisi varmasti joka tapauksessa jonkun muun kanssa.[/QUOTE]

Tää on aina yhtä hauska veto toisilta naisilta/miehiltä. Samaa sarjaa kuin pettäjien hokema, että kun kaikki muutkin pettävät. Sinänsä mulle ihan sama, millä kukin omatuntoaan rauhoittelee tai tekojaan oikeuttaa, mutta joo...:D

en tajuu
jos sinkkujen mielestä on ihan vapaasti pantavissa kenet vain kiinni saa, niin pitäisikö sitten lopettaa ruikutus siitä, että heitä kohdellaan syrjien? kuka nyt sutta kotiinsa kutsuisi?

Yhteistyössä