Koska ne vauvan liikkeet voikaan tuntea? ja miltä ne tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olen ensisynnyttäjä, eli ilmeisesti vähän myöhemmin. Rv 18. Lisäksi mulla on istukka etuseinässä, joka kai vaimentaa?

Mutta mietin jo mistä ne liikkeet sitten tunnistaa, erottaako ne selvästi esim suolen mahan tm. liikkeistä? :p

Kyllä,
se ensin oli vähän sellaista arvailua,rv. 14 paikkeilla,kuin pikkuisen kalan pyrstön heilauksia... rv.18 tunsin jo ihan selkeästi. Toiset tuntee aiemmin,toiset myöhemmin. :)

Ihan aluksi ne tuntuu niinku menis ihan pienen pieni ilmakupla mahan sisäpinnalla, tai pieninä hipaisuina. Voi olla vaikea tunnistaa kyllä ekassa raskaudessa. Mut olet jo semmosilla viikoilla että varmaan tuntuu jos oikein kuulostelet. Toi istukan paikka tosiaan kyllä voi vaikuttaa, kai ne liikkeet etuseinässä parhaiten tuntuis.

"vieras"
Mulla ei ole kokemusta istukasta etuseinässä,joten en tiedä miten paljon se vaimentaa liikkeitä. Jos sulla on siis rv18 nyt menossa niin kyllä varmaan aika pian tunnet liikkeitä. Ainakin mulla molemmissa raskauksissa liikkeet on erottanu suolen ym liikkeistä. Aluks tuntunu sellaselta "kuplimiselta",viikko viikolta muuttunu rytmikkäämmäks. Varsinkin alussa oon tuntenu liikkeet parhaiten selällään maatessa,kädet kevyesti vatsan päällä.

"eräs"
Mä tiiän, että tätä ei kukaan usko, en ehkä edes minä itse.. mutta oon nyt tuntenu monena iltana samanlaista pientä sätkintää ja hipaisuja alavatsalla ja viikkoja vasta 11+4. Tiiän, että tosi epätodennäköistä, mutta.. odotan toista lasta ja muistan kyllä miltä ne ekat liikkeet tuntu..

"vieras"
Kyllä minulla ne vauvan liikkeet tuntui alussa ihan ilman liikkumiselta suolessa. Tämä taas aikaan sen, että vauvan synnyttyä ilmavaivat tuntui ihan vauvan liikkeiltä. Tuli varmuuden vuoksi ostettua aika monta raskaustestiä.

Istukka etuseinässä käsittääkseni vaimentaa liikkeitten tuntemista. Itellä alkuun tuntu siltä, kun joku olis rystysellä tölväissy sisäpuolelta. Kun viikkoja tuli enemmän, on liikkeet tuntunu siltä, kun suolisto kääntyilis ja kiertyis. :D

aloittaja.
Jos menen makaamaan selälleni ja olen ihan hiljaa, niin voin tuntea jotain pieniä kuplia tms sivuvatsalla, mutta vieressä myös suoli mouruaa joten en ole varma :D ehkä muutaman viikon päästä sitten tuntuu selvemmin jo...

Yhteistyössä