Hakutulokset

1. kiukuttelija.

Marraskuun masuasukit <3 *lokakuussa*

Hei mikä ihmeen SAGA-testi??? En mä oo koskaan kuullukaan tollasesta, eli ei kai multa oo sitä otettukaan? Ja tervetuloa -Likka-! :)
  2. kiukuttelija.

Neonrozelle paljon onnnea :flower: Pampers-laatikon täällä saa kaikki neuvolasta (ite sain joskus sillon 20+ viikolla?) ja Libero-laukun sitten synnäriltä saa mukaansa. Neuvolakuulumiset rv 38+2 paino +600g turvotus + RR 108/70 hemoglobiini 129 Sf 32 raivotarjonta, sykkeet...
  3. kiukuttelija.

Kiitos kaikille tsempeistä! <3 Nyt on vauva onneksi liikkunut hiukan enemmän, joten ei niiiin kovasti tartte hätäillä. Vaikka tietty huolettaa että kasvaako vielä jne mutta kun ees liikkuu hyvin, nii kai siellä on kaikki ok. Ja keskiviikkona on jo seuraava neuvola, josko sitä sinne asti...
  4. kiukuttelija.

Otettasko rv-listaa? :)

37+3 ja toinen tulossa.
  5. kiukuttelija.

Tänään oli sitten se lääkärineuvola.. Paino +500g (kaikkiaan n.10kg) turvotus -/+ pissa ei saatu yläpaine vähän koholla, johtuu jännityksestä Kohdunkaula kiinni, hiukan pehmennyt ja lyhentynyt 3cm:stä 2,5:een. Esikoisen aikaan oli samoilla viikoilla sentään jo ulkosuu sormelle auki...
  6. kiukuttelija.

Menkkakivut niitä on melkeinpä päivittäin paljon, samoin muita alaselän/-mahan koskuja, paineen tunnetta mahassa ja alapäässä joka säteilee reisiin yms. Toivottavasti ne sitten tekisikin jotain tuolla alhaalla, ettei tarvi "turhaan" niistä kärsiä. Tiistaina olisi lääkärineuvola, missä sitten...
  7. kiukuttelija.

Tunafish-78 Minä synnytin esikoisen avotarjonnassa.. Se tarjonta tosin selvisi vasta synnytyssalissa, kun pää oli jo osittain ulkona. Jos olisi aijemmin ollut tiedossa, niin todennäkösesti ois sektio ollu kun ensisynnyttäjä olin (kaveri joutui/pääsi(?) sektioon avotarjonnan takia, kun...
  8. kiukuttelija.

Neuvolakuulumisia: rv 36+1 paino +700g/vko turvotus -/+ RR 112/66 pissa puhdas Hb 124 Sf-mitta 33 Vauva raivotarjonnassa, sykkeet +146, liikkeet ++ ja painoarvio käsikopelolla n.2800g. Terkka oli sitä mieltä, että seuraavaan kahteen viikkoon en ainakaan synnytä, että menee aika...
  9. kiukuttelija.

Marraskuun 2012 masuasukit <3 *syyskuussa*

Tervetuloa Charolina! :) kuume82 mulla ei ainakaan toi linkki toiminu? muoks. toimiikos tää http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2193345-marraskuun-masuasukit-3-lokakuussa/
  10. kiukuttelija.

Neuvolakuulumisia vain hyvin pikaisesti, ennenkuin ruetaan kattoo Ice Agea.. Hb oli vähän laskenu, mutta ihan ok kuitenkin. Painoa tasasesti +500g/vko Sf-mitta 31cm. Verenpaineet ja muut kunnossa. Vauva oli pysyny oikein päin!! =) Mutta heti jos kääntyy, niin yhteys neuvolaan ->...
  11. kiukuttelija.

Äitiyspakkaus tuli tänään, oli vielä se vanhempi versio. Vähän harmittaa kun uutta toivoin, mutta ei voi mitään.. Ihan kiva on tämäkin :) Neuvolan kotikäynti on sitten synnytyksen jälkeen kun kotiutuu, ei raskausaikana vielä semmosii oo. Vauvakutsut voi ku semmoset ois niiiiin kivat, mä...
  12. kiukuttelija.

Onnea Daizy06! :heart: Tänne ei mitään kummempaa uutta.. Menkkamaisia jomotuksia (lievempiä tosin) ja alaselkäkipuja on välillä ja sitä paineen tunnetta, mutta muuten ei mitään. En tiiä mitä noi sit on? Ei esikoisen aikaan ollu ollenkaan tämmösii.. Perjantaina olis taas neuvola ja...
  13. kiukuttelija.

Noniin, nyt se neitokainen sitten käänty takas perätilaan. Voi samperi soikoon! Tähän asti on tuntunu siltä että yrittää varpaitaan työntää kylkiluitten väliin (ja se muuten sattuu!) nyt taas ylhäällä on semmosii laimeita muljasuja ja rakko on kovilla. Mieskin taas kokeili vauvan asentoa, eikä...
  14. kiukuttelija.

Minkä ikäinen olet?

22v.
  15. kiukuttelija.

Tuosta lisämaidosta esikoiselle sitä kyllä annettiin synnärillä (ei multa ees kysytty mitään, enkä tienny et siihe voi ite vaikuttaa), mutta ei siitä mitään haittaakaan ollut imetyksen kannalta. Maito nousi hyvin, sitä ois riittäny vaikka naapurille asti ja poika handlas imuotteen alusta asti...
  16. kiukuttelija.

Influenssarokotteen täällä saa kaikki raskaana olevat, mutta itse aijon tälläkin kertaa siitä kieltäytyä. Mitään sen kummempia perusteita sille ei oo, en oo vaan koskaan sitä ottanu (työn puolesta sen oisin myös saanu), enkä koe tarpeelliseksi nytkään. Muutenkin raskausaikana pyrin välttämään...
  17. kiukuttelija.

Onko sinusta 23-vuotias liian nuori äidiksi?

Ei oo liian nuori. Itse olin 20v kun poika syntyi (täytin 21 muutama viikko myöhemmin) ja nyt 22v ja toinen tulossa.
  18. kiukuttelija.

Millainen valaistus on synnytyssalissa?

Meijän poika vähän vinkasi syntyessään ja sitten vaan katteli ihmeissään ympärilleen, ei huutanut tai mitään.. Ja oli ihan kunnossa ja terve yhdeksän pisteen vauva.
  19. kiukuttelija.

sisunen täällä ensisynnytäjillä on synnytystapa-arvio joskus rv 37 ä-polilla. Uudelleensynnyttäjillä on sitten lääkärineuvola rv 30 ja 37 ja jos jommassa kummassa huomataan jotain erikoista niin lähete ä-polille. Liikelaskenta tänään just sain neuvolasta ohjeet.. eli rv 34 lähtien 2x...
  20. kiukuttelija.

G: Kumpi vai kampi?

Kiikku vai keinu? - kiikku Vihta vai vasta? - vasta Kalja vai olut? - kalja Potta tai keija? - potta Rätti vai liina? - rätti on siivoukseen, liina pöydällä Amme vai vanna? - amme Itikka vai hyttynen? - itikka Peitto vai täkki? - peitto Sanko/sankko vai ämpäri? - sankko

Yhteistyössä