Hakutulokset

1. S

Mitä ihmettä mä teen väärin?

Neuvokaa mua kokeneet ja viisaammat mitä minä teen väärin kun noi ipanat: 5v tyttö ja 3 v poika ei tottele mua yhtään? Se pitää sanoa heti, että en ole lepsuillut siinä suhteessa lasten kanssa että eivät kyllä IKINÄ ole saaneet tahtoaan läpi kiukuttelulla. Meillä ei tarkoittaa ei. Joskus voidaan...
  2. S

Hyytelökakun pakastoiminen?

Lapsen synttärit lähestyy ja keliakiaa sairastavalle kummille ajattelin leipoa taas hyytelökakun vai millä nimellä se menee..? Pohja piparimurskaa ja täyte tulee kermasta, rahkasta ja liivatteesta. Päälle hyydytetty persikkasose. Voikos tollaisen tehdä jo etukäteen ja pakastaa? Olisi vähemmän...
  3. S

Extremeä - uusi tv-formaatti?

Kävinpä taas lasten (3 ja 5) kanssa kaupassa. Vanhempi ei totellut poislähtiessä vaan roikkui kärryssä mitä kummallisimmissa asennoissa. Esikoista komentaessa nuorempi ränkläsi kaupan valoja ja juoksi sitten parkkipaikalla toisen auton eteen. Edellisellä kerralla nuorempi sai raivarin...
  4. S

Yölliset ramppaamiset - apua!

Meidän 5-vuotias neidillä on alkanut olla vaikeuksia nukkumaanmenossa ja nukkumisessa. Viime yönä touhu huipentui siihen, että neiti herätti kolmen aikaan ja sitten valvottiin puoli kuuteen. Tyttö tuli monta kertaa sängyn viereen. Milloin koski silmää (itse asiassa kutitti kun mäkäräinen oli...
  5. S

Onko kukaan ollut nazarin matkalla Turkissa?

Nazarilla kahviautomaateissa kahvi oli kyllä myrkkyä! Siitä tuli suht koht siedettävää kun pisti puolet kahvia ja puolet vettä ja reilusti sokeria. Aurinkomatkojen Atlantiksessa automaateissa oli Nescafeta ja se oli hyvää!
  6. S

Tulistuva lapsi

Sorry, oli vähän ylimalkaisesti kirjoitettu mutta tarkoitus oli herättää keskustelua kirjan lukeneiden kesken. Siinä kirjassa tarkoitettiin nimenomaa tuolla väittämällä sitä, että lapsi käyttäytyy hyvin turhauttavassa tilanteessa jos lapsi osaa. Eli kun tulee tilanne joka ei mene niinkuin lapsi...
  7. S

Tulistuva lapsi

Onko muita kirjan lukeneita/kohtalotovereita? Luin kesällä tuon kirjan ja tunnistin sieltä kyllä tyttäreni. Neiti on kohta 5 v ja "uhmaa" ollut viimeiset kolme vuotta. Paitsi kyseessä ei ole normaali uhma. Kirjan luettuani tajusin, että lapsellani on "kehityshäiriö" jos niin voi sanoa...
  8. S

aurinkomatkojen hotelli atlantis belekissä vai nazarin pegasos world?

Meitä oli yhdeksän hengen sakki ja kaikki tykkäs. Lapset 2,4,6 ja 8. Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Kuten myös juotavaa.. Minibaari täytettiin päivittäin ja kuului hintaan (meillä Aurinkomatkojen reissu). Pikkasen kyllä Nazarin Planet Pegasoksen safkat oli parempia buffet-pöydässä ja...
  9. S

Onko kukaan ollut nazarin matkalla Turkissa?

Minkälaisen hinnan antaa resort tai club?
  10. S

aurinkomatkojen hotelli atlantis belekissä vai nazarin pegasos world?

Sunnuntaina tultiin Atlantiksesta ja vuosi sitten oltiin Pegasos Resortissa, ei siis Worldissa vaan siinä kolmen hotellin kompleksissa. Minkäikäisiä lapsia?
  11. S

Vinkkejä vanhan hajuveden käytölle

Mulla on pari melkein täysinäistä pulloa hajuvettä jota en voi töiden puolesta käyttää (asiakaspalvelutyö). On sitten jäänyt muutenkin tuo käyttö. Ajattelin että hajuveden voisi käyttää wc-tuoksuna. Miten onnistuisi käytännössä?
  12. S

Välillä ottaa päähän kun pitää koko ajan olla lapsia varten...

Kuule varmaan ihan samasta syystä kuin sinäkin? Ja eiköhän tämä palsta ole tarkoitettu ainakin siihen, että täällä voi purkaa höyryjä? Kyllä kai jokainen äiti joskus hermostuu lapsiinsa ja väsyy joskus. Kyllä kai sinäkin? Anna meidän purkaa täällä kiukkua ilman arvostelujasi. Kyllä...
  13. S

Välillä ottaa päähän kun pitää koko ajan olla lapsia varten...

Voi miten tuttua! Mä kerran laskin, kuinka monta kertaa päivässä tuo meidän nuorimmainen (2 v 9 kk) sanoo sanan äiti. En jaksanut pitää tukkimiehen kirjanpitoa kuin tunnin kun tuona aikana sana "äiti" tuli sata kertaa. Valehtelematta. Esikoinenkin kerkesi sanoa sanan äiti siinä ajassa 14 kertaa.
  14. S

G:Lempituote ruuanlaitossa

Laitetaan tähän vaikka jonoa ja vinkiksi muille. Mikä on lempituotteenne ruuanlaitossa? Mä olen "löytänyt" keväällä tuon turkkilaisen jugurtin. Myydään puolen kilon ja kilon purkeissa. Se käy ihan kaikkeen esim. kermaviilin, ranskankerman ja smetanan asemesta. Nyt tuolla muhii...
  15. S

Miten antaa pakit loukkaamatta?

Miten voisi antaa pakit vanhalle ystävälle pahasti loukkaamatta? Paras ystäväni yläasteajoilta on ottanut vuosien jälkeen minuun yhteyttä Facebookin kautta. Lukioaikoina ystävä tapasi miehensä ja sen jälkeen muuttui täysin: mies oli KAIKKI, ystävät sai jäädä. Sitten kun perheenlisäystä vielä...
  16. S

Nukkekoti

Minkäikäiselle voisi antaa nukkekodin lahjaksi, ettei heti riko. Mulla on englantilaistyyppinen kolmikerroksinen nukkekoti "jemmassa" ollut pari vuotta, tyttö täyttää syksyllä viisi. Kannattaisiko odottaa vielä vuosi...?

Yhteistyössä