Hakutulokset

1. A

Kelan toiminta on epäreilua, ainakin mun mielestä!

Sama täällä ja mun kokemus on se, ettei ne siellä kelassa tiedä yhtään mitään, jos toimistosta kysyy tai puhelimitse. Sama koskee niin opintotukia, kuin kotihoidontukia ja asumistukia. En ikinä, koskaan ole saanut vastausta simppeleihin kysymyksiin asioidessani kelassa. Aina on pitänyt jättää...
  2. A

Eilen Korkeasaaressa nähtyä...

Mä olisin kyllä käynyt sanomassa niille lapsille, että lopettakaa ja heti. Ja ehkä sen jälkeen mukaissut vihaisesti vanhempia. Ei ne eläimet ole siellä potkittavana... Tota lintujen kiusaamista näkee tosi usein. Eikö ne lapset, tai edes vanhemmat(!) tajua, että niitä lintujakin sattuu ja...
  3. A

Saako perhepäivähoitaja omista lapsistaan kotihoidontukea?

Miten moni ryhtyy perhepäivähoitajaksi vain sen takia, että haluaa itse olla kotona? Olen kuullut niin omituisia juttuja joistain pph:sta, että en laittaisi lastani täysin tuntemattomalle pph:lle. Vähän ihmettelen sitäkin, että tänne kirjoittelee perhepäivähoitajia arkisin päivällä, eikö...
  4. A

Eikö teitä nolota kutsua vieraita sotkuiseen ja likaiseen kotiin?

No nolottaa, siksi siivoan ennen vieraiden tuloa. Yllätysvieraista en kovin tykkää juuri siksi, että koti saattaa olla kamalan sotkuinen, vaikka siivoankin vähän joka päivä. Tuntuu vaan ettei aika riitä kaikkeen, kun lapsen kanssa olo on se ykkösjuttu. Lisäksi meillä oli mun lapsuuden kodissa...
  5. A

Miksi lapsen saaneet maaseudulla on niin plösöjä/räjähtäneitä?

:laugh: montako pääkaupunkiseutulaista tunnet? Millä tavalla pinnallisia? Sama loru aina, mutta ikinä en ole saanut perusteluja. t.ex-helsinkiläinen ...enkä muuten allekirjoita ap:n tekstiä
  6. A

Miten lopettaa tissittely?

Lapsissa on niin hurjasti eroja, että mitään yleispätevää neuvoa tissittely lopetukseen ei voi antaa. Meillä oli todellinen tissitakiainen, joka sen lisäksi vielä söi kiinteitä todella huonosti ja kasvu oli pysähdyksissä. Täysimetin lastani käytännössä katsottuna 11 kk. Yritin vähentää imetystä...
  7. A

Sanokaa nyt oikeesti mitä alan tekemään

Kempeleellä on se koulu Oulun lähellä... Jos matka sinne ei ole mahdoton, niin Kelahan maksaa sen koulumatka-avustuksen. Ei mulla ollu minkään näköistä kokemusta puutarhahommista. Kouluunhan mennään oppimaan :) Ja itse opiskelusta tykkäsin hirveesti. Varsinkin perusopinnot oli tosi...
  8. A

Vauva (6 kk) ei jää kenenkään (muun) kans

Rupesi joo helpottamaan jo ennen imetyksen lopetusta, kun kiinteitä meni sen verran kai, että nälkä meni. Mutta vasta imettyksen loputtua lapsen pystyi jättämään yli kahdeksi tunniksi isänsä tai mummonsa kanssa. Mä en oikein osaa sanoa miten se tapahtui. Itsestään kai, kun lapsi rupesi siinä...
  9. A

Vauva (6 kk) ei jää kenenkään (muun) kans

En osaa sanoa miten saatte tilanteeseen helpotusta, mutta melko varmasti johtuu tissin kaipuusta tuo itku. Vauva vaistoaa ja tajuaa, että se yksi-iso-tissi on häipynyt ja luulee kai ettei saa enää ruokaa... Meillä oli täsmälleen samanlainen tilanne tytön kanssa. Vuoden ikäisenä rupesi...

Yhteistyössä