Eilen Korkeasaaressa nähtyä...

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Poika, n. 8-10v. juoksi riikinkukon perässä ja potkaisi sitä... Isä katsoo vieressä, ei sano mtn, ei toru, kiellä... Katsottiin miehen kanssa järkyttyneenä. Tämän jälkeen houkutteli sitten sisarensa mukaan lintuparkaa jahtaamaan kun ei kukaan kieltänyt. Molemmat vanhemmat katselivat vaan vierestä. Onneks meidän likka ei nähnyt. Alkoi ihan kuvottamaan :/

Juuh.
Viime kesänä kyseisessä paikassa näin vastaavaa. Minua ärsytti myös lapset jotka juoksivat kuin tuli hännän alla ja tönivät muita lasien luota pois että itse näkisivät.

vieras
Mekin käytiin Korkeasaaressa ja ensin kattelin kauhulla kun eräs äiti antoi lastensa härnätä riikinkukkoa ja sen jälkeen kun mentiin katselemaan tiikereitä ja näytin omalle lapselleni tiikeriä, joka köllötteli maassa niin kaksi aikuista ihmistä tuli viereen, vilkaisi meitä ja tunkivat vaunujen ja lasin väliin sillai, että lapsi ei varmastikkaan näe enää mitään :( Kyllä välillä ottaa aivoon nämä ihmiset. Onkohan Korkeasaari joku urpojen ja ajattelemattomien kokoontumispaikka?

eijaksakirjautua
Me ollaan menossa kans korkeasaareen ja mä oon kyllä niin kauhee akka että uskallan komentaa vieraiden lapsia jos eläimiä väärin kohtelevat!! Mua kans suututtaa pennut jotaka kiusaa eläimiä ja sit jos se eläin sattus puolustautumaan nii heti on vanhemmat vaatimassa piikkiä eläimelle!

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Poika, n. 8-10v. juoksi riikinkukon perässä ja potkaisi sitä... Isä katsoo vieressä, ei sano mtn, ei toru, kiellä... Katsottiin miehen kanssa järkyttyneenä. Tämän jälkeen houkutteli sitten sisarensa mukaan lintuparkaa jahtaamaan kun ei kukaan kieltänyt. Molemmat vanhemmat katselivat vaan vierestä. Onneks meidän likka ei nähnyt. Alkoi ihan kuvottamaan :/
olen muutaman kerran puuttunut joidenkin lasten käytökseen juuri näiden riikinkukkojen kiusaamisessa. Aivan käsittämätöntä! Miten voi olla, että vanhemmat antavat lastensa käyttäytyä noin ja eläimiä kohtaan!!!!!

hmp
minäkin näin Korkeasaaressa kun (eri)lapset jahtasivat lokinpoikasta ja valkoposkihanhien poikasia. Oikein toivoin, että olisi äiti/isälintu tulleet ja nokkasseet mokomia!

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja hmp:
minäkin näin Korkeasaaressa kun (eri)lapset jahtasivat lokinpoikasta ja valkoposkihanhien poikasia. Oikein toivoin, että olisi äiti/isälintu tulleet ja nokkasseet mokomia!
mikä näitä lapsia oikein vaivaa???

!
Alkuperäinen kirjoittaja eijaksakirjautua:
Me ollaan menossa kans korkeasaareen ja mä oon kyllä niin kauhee akka että uskallan komentaa vieraiden lapsia jos eläimiä väärin kohtelevat!! Mua kans suututtaa pennut jotaka kiusaa eläimiä ja sit jos se eläin sattus puolustautumaan nii heti on vanhemmat vaatimassa piikkiä eläimelle!
Voi, täydellinen peesi tälle!!!

plörö
Mekin kävimme Korkeasaaressa:) Meidän 4v alkoi kiukkuamaan koska en päästänyt pikkusisaruksen rattaisiin sillä olihan siellä monella vieläkin isompia lapsia kuin minun 4v jotka istua nökötti rattaissa,kunhan laiskuuttaan eivät halunneet kävellä ja näin oli vuokrattu rattaat eläinsaaresta.
Hitto se olisi näille laiskoille lapsille että vanhemmille oikein kun nuo vuokrarattaat tulisi maksamaan yli 3v vaikka 5e ja alle 3v olisi sen 1e

Mä olisin kyllä käynyt sanomassa niille lapsille, että lopettakaa ja heti. Ja ehkä sen jälkeen mukaissut vihaisesti vanhempia. Ei ne eläimet ole siellä potkittavana... Tota lintujen kiusaamista näkee tosi usein. Eikö ne lapset, tai edes vanhemmat(!) tajua, että niitä lintujakin sattuu ja pelottaa. Ihmisiä ei saa potkia, miksi eläimiä saisi??

Aikuinen saa ja pitää puuttua. Miksi ette puutu, jos eläintä kiusataan tai joku tunkee vaunujen kanssa eteen (turhaan). Suu on sitä varten ja kauniistikin voi sanoa (ilman sitä tunnelatausta, mikä ensiksi mieleen tulee).

"Anteeksi, voisitteko siirtää hieman vaunujanne, kun täällä ei pikkuiset oikein näe." . "Hei lapset, nyt loppuu heti sen linnun kiusaaminen!"

Mä olen tuollaiseen pari kertaa puuttunut, en tosin Korkeasaaressa mutta torilla ja järven rannassa, jossa alle kouluikäiset kersat kiusasivat siipirikkoa lokkia ja sorsapoikuetta. Sorsaemo poikasineen pakeni hädissään ja pojat napsivat poikasia kiinni ja heittelivät ilmaan. Mä suutuin niin että vähällä oli, etten tempaissut korville |O Vanhemmat istuivat jonkin matkan päässä ja silmät selällään tuijottivat kohtausta, olivat kyllä täysin tietoisia oman jälkikasvunsa touhuista mutta eipä näyttänyt olevan paskankaan väliä :kieh:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
Mekin kävimme Korkeasaaressa:) Meidän 4v alkoi kiukkuamaan koska en päästänyt pikkusisaruksen rattaisiin sillä olihan siellä monella vieläkin isompia lapsia kuin minun 4v jotka istua nökötti rattaissa,kunhan laiskuuttaan eivät halunneet kävellä ja näin oli vuokrattu rattaat eläinsaaresta.
Hitto se olisi näille laiskoille lapsille että vanhemmille oikein kun nuo vuokrarattaat tulisi maksamaan yli 3v vaikka 5e ja alle 3v olisi sen 1e
Oisit keskittynyt niiden eläinten katseluun etkä kyylännyt kuinka isoja lapsia työnnetään rattaissa. Voi kauhia sentään, pienet on murheet sullakin.

Yhteistyössä