Eilen Korkeasaaressa nähtyä...

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Mä olen tuollaiseen pari kertaa puuttunut, en tosin Korkeasaaressa mutta torilla ja järven rannassa, jossa alle kouluikäiset kersat kiusasivat siipirikkoa lokkia ja sorsapoikuetta. Sorsaemo poikasineen pakeni hädissään ja pojat napsivat poikasia kiinni ja heittelivät ilmaan. Mä suutuin niin että vähällä oli, etten tempaissut korville |O Vanhemmat istuivat jonkin matkan päässä ja silmät selällään tuijottivat kohtausta, olivat kyllä täysin tietoisia oman jälkikasvunsa touhuista mutta eipä näyttänyt olevan paskankaan väliä :kieh:
:eek: :eek: :eek:

Kiitos sulle, niiden lintujen puolesta!! Onneksi sun kaltaisia ihmisiä on olemassa, jotka saa suun auki tarvittaessa!

ei voi ymmärtää
Itse puutun aina näihin, mutta kyllä pistää miettimään miks eläinten rääkkäämistä tuntuu näkevän nykyisin aina vaan enemmän ja enemmän. Näitä juttuja sattuu ihan jatkuvasti kun liikkuu ulkona, puistoissa, toreilla tms paikoissa, ei kyse mistään harvinaisesta, kun itsekin olen kymmenkunta kertaa vastaavaan ihan vaan tänä kesänäkin törmännyt :(

Mikä nykylapsia vaivaa kun niin monet kiusaavat eläimiä ja miksi heidän vanhempansa antavat touhun jatkua?

Eve
Kiitos Argh, se on linnuille varmasti iso helpotus, voin kuvitella millaisessa alituisessa stressissä ne elävät.. Itseltäni ei todellakaan heru sympatiaa eläinten kiusaamiselle, järki ohi äly älä jätä, mitä näiden vanhempien päässä oikein liikkuu???

asiakaspalvelu
Näin eläintarhan näkövinkkelistä ilkivalta, sotkeminen ja eläinten häiritseminen on hiljalleen lisääntynyt viime vuosina. Railakkainta meno on keväällä luokkaretkien aikaan, jolloin älyttömyys tiivistyy lapsijoukkojen mellastaessa vapauden huumassa. Ennakkoon ilmoittautuville kouluryhmille opettajineen lähetämmekin nykyisin 'käyttäytymisohjeet'.
Korkeasaaren työntekijät puuttuvat eläinten kiusaamiseen, mutta läheskään aina ei satu valvovaa silmää kohdalle. Huomautamme ensin lapsen vanhemmille. Jos asia ei tule selväksi tai vanhempia ei löydy, keskustelemme suoraan lapsen kanssa. Kokemukseni mukaan lapset yleensä uskovat vieraan kieltoa, mutta monet vanhemmat suhtautuvat vihamielisesti huomauttamiseen.
Riikinkukot nauttivat saadessaan kesäkaudella kuljeskella vapaasti. Se oikeus niillä on ollut jo yli sata vuotta, emmekä olisi ihan pian niitä sulkemassa aitojen taakse. Poikasiaan puolustava riikinkukko osaa kyllä tarvittaessa olla tuimakin. Yleensä ne kyllä ovat sellaisia 'toisen posken kääntäjiä' ja lehahtavat puihin tai hakeutuvat rauhallisemmille alueille, kun niiden mitta on täynnä.

Yhteistyössä