Miten lopettaa tissittely?

• Viestiketjun aloittaja kyssäri
  • Ensimmäinen viesti
Mä lopetin kerrasta. Jos oisin välil antanu ja välil en, eli vähentäny, niin tyttö ois varmasti menny reppana sekaisin ja esim olettanut et aha, nyt itkin ja sain, saan siis huutamalla.
Tyttö oli 1v1kk kun vain panin tuplapaidat päällekäin ettei rinnat pullahtele yöl sen naamalle, kerroin et tisusta ei tuu nyt maitoa ja että hänen on nyt nukuttava ja että vettä saa jos haluaa.
Tuohon asti oli tisulla 10-20kert/yö!
Huusi eka kovasti, toka yö melkolailla kovaa, kolmas aika vähän, neljäs tosi vähän ja se oli siinä :D . Ihmeen helpolla meni! Luulin et huutaa viikkoja.

vieras
Hiljaa hyvä tulee:) Meillä esikoisen vieroitus yli vuoden iässä kesti kuukausia, mutta kertaakaan ei itketty tisun perään. Lopuksi vaihdoin lämpimään maitoon nokkiksesta, joka sylissä juotiin.

vielä tämä kuu
Vähensin päivisin imetyskertoja ja nokkamukista vettä tai maitoa. Iltaimetys jätettiin pois ja isä nukutti pikkuisen.

Nyt on viimeinen vaihe menossa eli kerran päivässä toisesta rinnasta jossakin kohtaa päivää imetän. En palkintona itkeskelemisestä tai muustakaan, vaan janojuomaksi ja helpottaa itseäkin kun saa tuon rinnan tyhjäksi päivällä.

Tätä on viikko mennyt ja varmaan voisi kokonaankin jättää imetyksen pois, mutta toisaalta kesällä on kätevää kun voi imettää: kun lapsen nesteentarve kuitenkin on suuri ja automatkaillessa on kätevämpi pitää imetystauko kuin lähteä jonottamaan vessasta raikasta vettä =)

Lapsissa on niin hurjasti eroja, että mitään yleispätevää neuvoa tissittely lopetukseen ei voi antaa.
Meillä oli todellinen tissitakiainen, joka sen lisäksi vielä söi kiinteitä todella huonosti ja kasvu oli pysähdyksissä. Täysimetin lastani käytännössä katsottuna 11 kk. Yritin vähentää imetystä ja onnistuinkin siinä muutaman päivän, mutta lapsi huusi jatkuvasti niin kovasti tissinperään (nälkäänsä tietysti), että viikon kulutta oltiin taas palattu entiseen imetystahtiin. Ja vaikka lapsi oli kuinka nälkäinen hän ei suostunut syömään kiinteitä.
Lapsen ollessa 1v 4kk kyllästyin ja väsyin totaalisesti jatkuvaan imetykseen ja turhiin kiinteiden syöttöyrityksiin. Lopetin imetyksen kerrasta ja olin varautunut siihen, että lapsi protestoi viikon, koko ajan ja äänekkäästi.
Yllätyksekseni lopetus sujui todella hyvin! Mies nukutti lapsen iltaisin ja minä keksin kovasti muuta tekemistä päivisin, niin ettei tissin perään päässyt itkemään. koko vieroitus oli ohi kolmessa päivässä.

Olin välillä niin väsynyt siihen kaikkeen syöttörumbaan, että mietin miksei imetyksen lopetukseen saa kunnolla tukea mistään. Sain kyllä todella hyvät neuvot ja opastukset imetyksen aloitukseen, mutta lopetuksessa kaikki "vähennä pikkuhiljaa"-neuvot oli huonoja.

äimä
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Mä lopetin kerrasta. Jos oisin välil antanu ja välil en, eli vähentäny, niin tyttö ois varmasti menny reppana sekaisin ja esim olettanut et aha, nyt itkin ja sain, saan siis huutamalla.
Tyttö oli 1v1kk kun vain panin tuplapaidat päällekäin ettei rinnat pullahtele yöl sen naamalle, kerroin et tisusta ei tuu nyt maitoa ja että hänen on nyt nukuttava ja että vettä saa jos haluaa.
Tuohon asti oli tisulla 10-20kert/yö!
Huusi eka kovasti, toka yö melkolailla kovaa, kolmas aika vähän, neljäs tosi vähän ja se oli siinä :D . Ihmeen helpolla meni! Luulin et huutaa viikkoja.
just aivan samat sanat kuin meillä esikoisen kanssa. "äkkikuolema" eli imetyksen kertakaikkinen lopetus piti tehdä. jännä seurata miten imetys lopetellaan kuopuksen kanssa..

Yhteistyössä