Hakutulokset

1. A

mitä musiikkia soitettiin 90-luvulla?

New Kids On The Block!!!
  2. A

Kysymys suomenruotsalaisille

Joo, no mä en sanonutkaan, että kaikki pakkoruotsia vastustavat käyttäisi hurri-sanaa... Ja ne hurrittelijat näyttää häipyneen jo, joten se siitä aiheesta.
  3. A

Niin, sitkeässä näyttää olevan äitien ja isien kielet. Mua ei haittaa. Öitä :wave:
  4. A

Hävettävää tai ei, niin se joskus menee.. Tiesitkö, että Ruotsissa asuu sinne 70-luvulla muuttaneita suomalaisia, joista osa on pysytellyt niin tiiviisti omissa piireissään, etteivät osaa vieläkään ruotsia kunnolla, puhuvat siis erittäin heikkoa ruotsia. Eräs ystäväni asui ruotsissa ja joutui...
  5. A

No ei ole aitoa. En usko, että esim. mun miehen äiti rupeaisi puhumaan kassalle ruotsia Jumbon Prismassa :D Niin joo, koko Suomihan ei ole käytännössä kaksikielinen, vaikka sitä virallisesti toitotetaan..
  6. A

Onko joku käyttänyt luomushampoota nimeltä Urtekram?

minä käytän pitkiin hiuksiin, hyvin selviävät takut kun vaan harjaa tukan. Siinä voi tietysti olla näkemyseroja mm. siksi, etten ole moneen moneen vuoteen käyttänyt muuta kuin UrteKramia tai Frantsilan shampoita ja hoitoaineita, joten en tiedä paremmasta :D
  7. A

Mä en vaadi pakkoruotsia, en ollenkaan. Yritän vaan puolustaa ihmisten oikeutta puhua omaa äidinkieltään lapsilleen. Ja saada tietämättömät ymmärtämään, että Suomessa asuu ihan oikeita ruotsinkielisiä suomalaisia, jotka osaavat heikosti suomea. Nää ihmiset lähes poikkeuksetta asuu...
  8. A

Mun sisko on opiskellut venäjää 3. luokasta lähtien, englantia 5. luokasta ja ruotsia vasta 7.luokasta lähtien. Tää ei tietenkään ole mahdollista joka paikkakunnalla. Ei mulla ole periaatteessa mitään venäjänkielen opiskelua vastaan, olisinpahan osannut vastata niille kymmenille venäläisille...
  9. A

Peesi tohon kysymykseen! ...niiden ruotiskielisten vanhempien pitäisi tietysti puhua lapsilleen huonoa suomea :headwall: Mä tunnen monia todella huonosti suomea puhuvia ruotsinkielisiä ihmisiä. Ei he pystyis millään puhumaan lapsilleen suomea.
  10. A

Joo, mä en halua venäläistä puolisoa :D Suomessa on vielä liikaa traumoja Venäjästä, siitä vasta haloo nousisi, jos kaikkien pitäisi ruveta opiskelemaan venäjää. ...ja tätä boldia ei näköjään saa pois päältä.. :/
  11. A

ei pitänyt tulla boldina :ashamed:
  12. A

[/b] Niin, en epäile sun koulutusta ollenkaan. Tarkoitin näitä, jotka viljelee täällä jatkuvasti tuota 'hurri'-sanaa. Sen hokeminen tällaisissa keskusteluissa kertoo paljon ko. henkilön yleissivistyksestä. Mun mielestä mikään pakko ei ole hyväksi. Itse henk.koht. koin ruotsinkielentaidon...
  13. A

Aha. Mä puhuin 'hurri'-sanan käytöstä. Jokaisen pitäisi tietää, ettei ruotsinkielinen ihminen ole mikään hurri, eikä edes ruotsalainen. Eikä se ole valtaosan ruotsinkielisistä vika, että täällä on pakko kaikkien opiskella ruotsia. Toi hurrittelu tällaisten pakko-ruotsi-keskustelujen yhteydessä...
  14. A

Usa:ssa tavan kadun mies ei edes tiedä missä on Eurooppa, joten Usa:n opiskeluun ei kannata verrata.. Minulle henk.koht matematiikka oli koulussa todella vaikeaa, voinkohan vaatia sen poistamista opetettavien aineiden listalta? Erityisesti lukiossa mm. logaritmi ei meinannut mennä perille...
  15. A

"typerimmät" pelot pinoon

Suljettuja ja ahtaita paikkoja. En käytä hissiä ikinä.
  16. A

Romanikerjäläiset: Poliisin tehokampanja romahdutti tulot

Mä olen totaalisen hämmentynyt siitä vihasta ja katkeruudesta, joka näistä kerjäläisiä haukkuvista ihmisistä huokuu. Mä en puolusta rikollisuutta tai hyökkäävää käytöstä, ainoastaan ihmisarvoa, joka näillä kerjäläisilläkin on. Oon ite asunut ns. kehitysmaassa, jossa kerjäläisiä on satojatuhansia...
  17. A

.

Sinähän sen tiedät. Kokemusta piikittelystä? Mulla ei.
  18. A

.

Jos luit keskutelun kokonaan, niin huomasit, etten pidä itseäni ehdottoman suvaitsevaisena.
  19. A

Sä tajusit mistä puhun, jos et olet tyhmä
  20. A

Etkö sä parempaan pysty?

Yhteistyössä