Hakutulokset

1. S

lekmer.fi lelukauppa netissä?Outoa..

"Viesti palautuu aina takaisin" Tarkistappa mihin osoitteeseen yrität viestiä laittaa. Monet osoitteet ovat sellaisia, mihin ei voi suoraan vastata.
  2. S

Anopinpitäviä perusteluja? Lasten käytöstavat

Tarkennan vielä omaa kantaani sillä, että jos vanhemmalla on selkeä käsitys siitä, mikä on ihmiseltä hyvää käytöstä, hän voi lasta ohjata siihen myös mummolassa silloin, kun on itse paikalla. Minun mielestäni hyvään käytökseen kuuluu, että noudatetaan kulloinkin voimassa olevia sääntöjä. Joka...
  3. S

Anopinpitäviä perusteluja? Lasten käytöstavat

Meillä on ihan samanlainen mummola (anoppila) Olen tullut siihen tulokseen, että mummolassa on mummolan säännöt ja kotona kodin. Lapseni serkut (5-8v) ovat hyväkäytöksisiä siitä huolimatta, että ovat saaneet mummolassa tehdä juurikin mitä ovat halunneet. Kotona heillä ihan eri säännöt. Oma...
  4. S

nyt mielipiteitä parisuhde ongelmaan

Jos olet jo parisuhteenne suhteen päätöksen tehnyt, jää vaihtoehdot: Mukava joulu vanhempiesi luona ilman lasten isää tai sitten joulu kotona ja mies juo ja joudutte joka tapauksessa lähtemään. Jos tilastoja ja tuttua poliisia uskominen on, niin jouluna nimenomaan kotiväkivalta ja muu kärjistyy...
  5. S

Vauva joka nukkuu hyvin yöt (ei välttämättä herää kertaakaan ennen aamua) - onko pidempi imetys silti mahdollinen?

Meillä ainakin riitti maito vaikka vauva lopetti yösyönnit myös n.3kk iässä.
  6. S

Onko se tällaista? Kääk...

Etpä sinä oikeastaan voi muuta, kuin auttaa lasta pikkuhiljaa oppimaan itse pääsemään yli pettymyksistä. Itse olen kokenut tärkeimmäksi sen, että pysyn itse rauhallisena ja ettei itseäni haittaa lapsen harmi, vaikka joskus lapsen se tahtoo tarttua ja herättää itsessä negatiivisia tunteita...
  7. S

Kiddy vs. Cybex? Kumpi ja ennenkaikkea, MIKSI?

Meillä Kiddyn Infinity Pro, mutta joudun myöntämään, että en tähän hätään enää muista miksi valitsin sen, enkä Cybexiä, enkä jaksa alkaa vertailemaan uudestaan ;) Sen verran voin sanoa, että viikkoja taisi mennä pohtiessa, pää turvoksissa miettimisestä :) Saattaa olla, että olemme valinneet...
  8. S

Miksi väittää faktaa vastaan? Täällä nähtyä

Ounou.. miksi edes avasin tämän ketjun :headwall: "Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole, ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole" ~Aristoteles~
  9. S

Taaperon raivostuttavat talviulkoilut

Meillä ihan sama juttu ja aika tarkalleen sama ikä :) Kantoi varastoon vietyjä hiekkaleluja ja traktoreita itkien takaisin ulos. Yritän ajatella, miten suuri muutos on hänen näkökulmastaan. Eihän se lumi ole oikeastaan kovin kivaa (kylmää ja tylsää), ennen kuin keksii mitä kaikkea sillä voi...
  10. S

koiranomistajat

Meillä on viimeksi 7 vuotta sitten ollut pentu ja viimeksi 12 vuotta sitten ollut pentu ja pieni lapsi, joten jätän suosiolla ne vinkit muille ;) Ainoa mitä tulee tässä nyt mieleen on se, että koiran hankinta kannattaa ajoittaa loma-ajalle, sillä pennun olisi hyvä opetella yksinoloa pikkuhiljaa.
  11. S

koiranomistajat

Koko perheen täytyy sitoutua koiran hoitoon. Täytyy ottaa lasten kohdalla huomioon, että he saattavat kyllästyä koiraan muutaman vuoden päästä tai vaikka viikon päästä :D Koira voi olla näennäisesti lapsille lahja, mutta todellisuudessa vanhempien täytyy ottaa koko vastuu. Koira myös todellakin...
  12. S

Lapsi haluaa k-18 pelin lahjaksi, vaikka on vasta 12. ostaisitko tätä ja JOS joku tietää näistä peleistä niin kertokoon.

Minä en osta omalle 13-vuotiaalleni. Voi kuinka hän niitä haluaisikaan, koska kavereillakin on! Olen vain pahoillani siitä, että kavereiden vanhemmat eivät jaksa suojella lapsiaan. Sitä varten on olemassa tahot, jotka ikärajat laittaa, ettei vanhempien tarvitse joka peliä kahlata läpi. VET -...
  13. S

Hyvän tuulen kuvaketju marraskuulle

Ihania kuvia! Tässä meidän reppana joutunu yläkertaan vieraiden vuoksi. Julmaa... :snotty:
  14. S

Mitä lahjaksi 2-v pojalle, jolla on kaikkea? Ihan kaikkea.

Voi kunpa rakkautta, suukkoja ja haleja voisi laittaa pakettiin. Niitä ei ainakaan koskaan ole liikaa :) Valokuvapalapeli kuvasta, jossa olette yhdessä?
  15. S

madonnalla ihan kiva pehko

Onneksi viime vuosikymmenten aikana miehistä on vihdoin viimein tullut normaaleja.
  16. S

ulkomailla asuminen ja suomenkielen sanojen unohtaminen

Mun yks kaveri on asunut vuosia ulkomailla eikä ihan kaikista uusista sanonnoista ole aina tietoinen. Viime talvena kotosalla käydessään esitteli innoissaan hauskaa pipoa, jonka oli ostanut poikaystävälleen torilta. Pipossa teksti "B-rapun talkkari" :D
  17. S

Täydellisen maailman suunnittelua

Paradoksi :popcorn: (kai)
  18. S

Joo, aika kaukana täydellisestä maailmasta vielä ollaan :D Ajatukseni lähti liikkeelle juuri siitä ongelmasta, että perheiden ongelmat pysyvät liian pitkälle piilossa. Jos oikeasti vanhemmat saisivat luvan kanssa jättää lapsensa heitteille, uskoisin että sitä tapahtuisi paljon. Tämä...
  19. S

Totta kai kaikki nykyiset tukitoimet olisivat olemassa niitä vanhempia varten, jotka haluavat olla lapsilleen vanhempia. Ei tämä tietenkään olisi ainoa vaihtoehto. Lähinnä mietin vaikkapa tämmöistä tilannetta, jossa äiti käyttää päihteitä, mutta haluaa silti pitää lapsensa itsellään ja...
  20. S

aiheettomia huostaanottja ei tehdä ikinä!eihän?tehdäänpä!!

Mutta ajattelepa tilannetta, jossa sossu ei reagoisi mitenkään tilanteeseen, missä perhen lapsista on tehty pahoinpitelyilmoituksia ja yksi lapsi on selkeästi kehitykseltään jäljessä ja perheen elinoloissa selkeitä puutteita. Ajateltaisi vain, että tuskin tässä nyt mitään hätää on. Äärettömän...

Yhteistyössä