Vauva joka nukkuu hyvin yöt (ei välttämättä herää kertaakaan ennen aamua) - onko pidempi imetys silti mahdollinen?

• Viestiketjun aloittaja runttis
  • Ensimmäinen viesti
runttis
Meidän pian 3 kk ikäinen poika nukkuu hyvin, viime yönkin kokonaan. Klo 22-06 nukkui ja nyt tässä mietin, että miten mahtaa imetykselle pidemmän päälle käydä, jos paljon tulee noita imettämättömiä öitä? Niitä on nyt ollut muutamia, ei onneksi joka yö kuitenkaan. Kun joka paikassa tähdennetään sitä yöimetyksen tärkeyttä maidontulon kannalta... Poika on täysimetyksellä ja maitoa kyllä hyvin nyt riittää ja yöimetyksen puutteista huolimatta ehditään syömään joku kymmenisen kertaa, enemmänkin joskus, vuorokaudessa.
Millaisia kokemuksia, jos pieni on jo nukkunut yöt kokonaan, loppuuko imetys sen vuoksi vai huolehdinko turhia...
Vai pitäisikö vain nauttia kun nukkuu hyvin :D ?

hmm...hetkinen...sie oot huolissas koska saat nukkua koko yön rauhassa, eikä tartte herätä imettämään ? oot huolissas koska lapsi on helppo ? Kamalaa, tosiaan. Joskus te ihmiset ajttelette ihan liikaa...nauti hyvä ihminen yöunistasi, ja katso mitä aika tuo tullessaan !!!!!!

Eiköhän tässä ollu huoli siitä kun yleensä sanotaan että kun lapsi syö yöllä ei imetyksen suhteen ole hätää?

Meillä molemmat neidit yleensä nukkuneet yöt hyvin usein jopa kokonaan, mutta silti esikoista imetin 15kk ja tätä toista oon nyt lähes 6kk imettäny eikä loppua näy :)
ELI NAUTI HYVÄ NAINEN UNISTAS!

..
Juu, meilläkin nukkuva vauva 9kk ja imetykset hoituu päivisin, ei hätää! Tosin kannattaa henkisesti varautua myös siihen, että tuo yönukkuminenkin voi joskus loppua. Esim. meillä ollut useampien viikkojenkin ajan levottomia öitä, kun on tehty hampaita yms. Herätty parhaimmillaan joku 8 kertaa. Tosin ruokaa ei ole tarvinnut antaa silloinkaan.

"vieras"
Mun mielestä ihan asiallinen kysymys. Vitsit että mä en ymmärrä teitä!!

Ja tosiaan, voi olla mahdollista, että imetys vähenee, jos yösyöttöjä ei ole.

Mä imetin esikoista 1,5 vuotta. Söi öisin yksvuotiaaks joku 2-4 kertaa per yö.

Toka alkoi nukkuu aika pian vain yhdellä syötöllä yönsä ja kun 6 kk ikäisenä alkoi nukkuu heräämättä, niin 7 kk loppui imetys sit kokonaan. Tuli rintaraivareita.

"vieras"
Meillä nukkui jo pienempänä yöt läpeensä ja silti imetin ongelmitta yli vuoden vanhaksi.

Kun lopetat sen imetyksen, tulet varmaan vielä kyselemään, milloin se maidon tulo loppuu, kun olet lopettanut syöttämiset kuukausia aikaisemmin ;)

runttis
[QUOTE="vieras";22515260]Meillä nukkui jo pienempänä yöt läpeensä ja silti imetin ongelmitta yli vuoden vanhaksi.

Kun lopetat sen imetyksen, tulet varmaan vielä kyselemään, milloin se maidon tulo loppuu, kun olet lopettanut syöttämiset kuukausia aikaisemmin ;)[/QUOTE]

No juu, saattaa ollakin =) Esikoinen oli osittain pullolla ja imetys lakkasi kuin seinään, kun mulla alkoi kuukautiset. Ja pari kk tuli maitoa vielä, sit loppui. Saa nähdä miten nyt sitten käy, mielellään sinne lähemmäs yhtä vuotta imettäisin kyllä, kun nyt sujuu niin paljon paremmin kuin esikoisella =)

Kiitos vastauksista, en stressaile tällä asialla enempää :D

Imetin kuopusta 1v10kk ikäiseksi ja maitoa riitti, vaikka ei syönyt yöllä. Ja vauvan rytmi voi muuttua "miljoona kertaa", että melko varmasti hän vielä tulee syömään yölläkin, koska on vasta noin pikkunen. :)

Ei vaikuta
Rinnat tottuvat imetysrytmiin ilman öitäkin, ei se maito sen takia lopu että vauva öisin nukkuu. Itselläni tuli imetyksen lopettamisen jälkeen maitoa rinnoista vielä 1,5 vuotta imetyksen lopettamisen jälkeenkin :p

"viima"
asiasta en niin mitään oikeastaan tiedä mut eikös jossain sanota et pienen vauvan sokerit saattaa laskea niin matalaksi ettei edes herää imemään. eli pieni vauva tulee herättää syömään 4 tunnin välein. vai onko tähänkin joku ikäraja. viisaammat neuvokaa.

Yhteistyössä