Hakutulokset

1. M

40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Hei kaikille odottajille, Mainiota, että olette saaneet tänne vilinää :) Käyn välillä lueskelemassa juttuja ja muistelen omia kokemuksiani alkuraskaudesta jne. Tyydeli: Luulen minäkin, että jos lääkäri olisi ollut huolissaan olisi kyllä suositellut uutta ultraa piakkoin. Muista, että olet...
  2. M

Hei, Pakko kommentoida nopsaan tuohon pelkotilaan ja huoliin punktion suhteen... Muistan omat pelkoni erittäin tarkasti. Mulla oli valtava ahdistus jo ennen niskaturvoitusultraa ja pelkäsin sinne menoa. Samaan aikaan myös odottava, erittäin rakas ystäväni teki päätöksen, ettei edes halua...
  3. M

Hei kaikille vanhoille ja uusille Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, tyttönen täytti tänään jo 3 kuukautta! Meillä on ollut kaikenlaista härdelliä... Olen itse toipumassa leikkauksesta, multa poistettiin sappirakko pahojen kohtausten vuoksi ja samalla leikattiin myös raskausaikana tullut...
  4. M

Heippa hei, Ja onnea vauvautuneille. Me saamme tänään tytön kotiin lomalle. Tässä on ollut vastoinkäymisiä ihan liian kanssa, mm. mulla epäiltiin veritulppaa jalassa (onneksi osoittaustui vain pinnalliseksi tukokseksi), sektio haava tulehtui ja aukesi reunasta, lapset sairastu kotona...
  5. M

Heippa hei, Meille syntyi tyttönen 16.11. Painoa pikkuisella oli 3960g ja pituutta 51cm. Syntyi kiireellisellä sektiolla sillä mulla meni lapsivedet yöllä. Viikkoja syntyessä 36+3 ja teholle joutui tarkkailtavaksi. Ensin sokereiden takia ja seuraavana päivänä keltaisuutta. Kotiuduin itse...
  6. M

Alexa: Mulla on käytössä tablettina metforem maximiannoksella, pitkävaikutteinen inska illalla (12 yksikköä)ja ateriainska aamuisin (4 yksikköä). Tällä yhdistelmällä olen saanut paastoarvon pidettyä aisoissa (aamuisin oli yli kuutta) ja aamupalan jälkeisen raja-arvoissa. Ennen lääkityksiä oli...
  7. M

Hellou masulaiset! ONNEA odottajalle pienestä prinsessasta!! Kauhea kertomus mutta enkelit olivat mukana ja pikkuista suojeltiin! ON: Eilen äippäpolilla kylmää vettä niskaan :( Lady mahassani alkaa ylittää missinmittoja, painoarvio 4,2kg! Tämän katsoi kaksi eri lääkäriä monelle eri...
  8. M

Heippa hei kaikki masulaiset Paljon onnea jo synnyttäneille!!!!!! Pitkästä aikaa jaksan tänne kirjoittaa. Meillä on ollut koko perhe todella kovassa yskänuhakuumeessa. Itselläni oli niin paha tilanne, että yöllä pari tuntia yskittyäni revähti vatsan oikealta puolen lihas ja tuntui...
  9. M

Sirppuliini Mulla (myös himoshoppaaja) poitsujen kans (vähän reilu vuosi ikäeroa) hurjan helpoksi ja hyväks havaittu kauppareissuilla oli Gracon travel system tuplana eli peräkkäinistuttavat matkikset. Mulla oli vauvalle Gracon telakoitava kaukalo, mikä siis iskettiin vaan autoon ilman sen...
  10. M

Sirppuliini No voi harmitus, että ultra oli suuri pettymys :( Voin vaan kuvitella kuin sua ottaa päähän! ON: Kävin tänään ottamassa vauvavakuutuksen ja sehän onkin melkein ilmainen (iästä sakoitetaan, hmph).Vaikka meillä on kaikki vakuutukset IF:ssä niin silitikin hinnaksi tuli 260 euroa...
  11. M

Johanna Mulla on kans ollut istukka syynissä. Rakenneultrassa oli alhaalla ja hieman kohdun suulle tulossa. Nyt (viikko 26) on yhä samassa paikassa, mutta yhä sanoivat, että todennäköisesti nousee kohdun kasvun mukana ylöspäin. Seuraavan kerran sitten sitä ultrataan viikolla 32. Jos istukka on...
  12. M

Talvi Älä vielä vaivu epätoivoon:hug:, mulla kuunneltiin neuvolas ekan kerran sydänääniä viikolla 12 (eli oli lääkärineuvola) ja lääkäri (todella ammattitaitoinen ja kokenut) sai kun saikin kuulumaan ne, MUTTA sanoi, ettei läheskään kaikilla kuulu (edes siis noilla viikoilla)! Mulla on kuulunut...
  13. M

Sirppuliini Voi kökkö, mun on pitänyt täyttää joka kerta lomake ja nyt viimeksikin labratätsy vielä kysyi, että onko paasto kestänyt yli/tai alle 12 h:a. Hmm, tuo sun vähän yli 12 tuntia kyl viittais siihen, ettei noihin arvoihin ole vielä maksa kovasti vaikuttanut. Mut lopputulemahan on...
  14. M

Sokerirasituksesta vielä; Sokerirasitukseen pitää paastota 12 tuntia (lomakkeessahan kysytään onko paasto ollut juuri sen 12 tuntia vai enemmän) juuri sen takia, että paaston kestäessä yli tuon ajan alkaa maksa tuottamaan insuliinia ja saa aikaan valheellisen tuloksen. Mutta, jos paasto on...
  15. M

Sirppuliini Hmm, mulla oli edellisessä raskaudessa cociksen makuista ja ihan jääkylmää, joten se meni "heittämällä" alas mut nyt tässä raskaudessa (kävin jo viikolla 14 aiemman raskausajandiabeteksen vuoksi) oli vadelman makuista ja tosi imelää... pahaa siis. Mutta tässä raskaudessa olo oli...
  16. M

Heippa hei masulliset :) Johanna: Täälläpäin suomea mennään myös vasta ultran jälkeen verikokeisiin (muistaakseni syynä oli se, ettei täällä maalla kai käydä useinkaan varhaisultrassa ja siksi on katsottu ensin masuasukin olemassaolo ja sen jälkeen vasta verikokeisiin, ettei turhaa haaskata...
  17. M

Voi Memmu tuota odotuksen tuskaa:( Toivotaan, että odotus palkitaan ihanasti sitten parin viikon päästä. Mitenköhän Esterillä? Peukkuja, peukkuja sinne!!! Voi Sirppuliini, arvaa että mua nauratti tuo sun työmotivaation katoaminen...itsellä nimittäin neljättä viikkoa sairasloma päällä ja...
  18. M

Kas, kas, saitkin uuden nimen itsellesi Sirppuliini, sorry :ashamed: Pitänee yrittää tsempata tässä kirjottamisessa.... Maisa72
  19. M

Memmu ja Esteri; kiva, että asiat selviää! Voimia odotteluun. Sirppiliini; mulla vanhin syntyi kans viikolla 39, keskimmäinen viikolla 36 ja nuorimmainen viikolla 38 eli uskon tämänkin tulevan ennen LA:ta. Pojat (8v ja 7v) olivat molemmat yli nelikiloisia ja tyttökin oli 10grammaa vaille 4kg...
  20. M

Heippa hei kaikille! Päätinpä minäkin nyt kirjautua tänne, tovin olen jo juttujanne lukenutkin. Olen 41v, neljäs muksukainen olisi tuloillaan ja laskettu aika 11.12.2013. Heti alkuun kommentoin tuota epävarmuuden piinallista oloa ja juurikin sitä lähinnä, että uskon sen olevan kovinkin...

Yhteistyössä