Sirppuliini
Mulla (myös himoshoppaaja) poitsujen kans (vähän reilu vuosi ikäeroa) hurjan helpoksi ja hyväks havaittu kauppareissuilla oli Gracon travel system tuplana eli peräkkäinistuttavat matkikset. Mulla oli vauvalle Gracon telakoitava kaukalo, mikä siis iskettiin vaan autoon ilman sen kummempi vyökiemuroita ja samasen kaukalon sai nostettua/telakoitua rattaiden ekaan paikkaan. Kuomu ylettyi kaukalon yli, eli vaavi tosiaan oli rauhassa ja tuulelta suojassa. Rattaat oli superhyvät kauppojen pienillä reitiellä, sillä kääntyivät yllättäen hyvin. Ja mahtuivat myös bussin kapealle käytävälle. Isompi vesseli istui niin topakkana etummaisessa yksikössä ja viihtyi, sillä siitä tosiaan näkee joka suuntaan. Kannattaa käydä koeajamassa jossain liikkeessä
Varsinaisia kävelylenkkejä ajatellen meillä oli Emmaljungan kaksosten kuomurattaat ja niihin vauvalle pehmeä koppa/kantokassi. Kunnon renkailla pääsi hyvin sohjossakin. Kävelen paljon, joten tosiaan kannatti olla ns. lenkkeilyrattaat erikseen. Peräkkäin istuttavissa matkiksissa oli sekin hyvä puoli, ettei taapero päässyt vauvaan käsiksi. Kaksosten rattaissa se oli ongelma, sillä kovin innokas vauvanhoitajataaperoinen olisi kovasti mielellään silitellyt vauvaa vähän enemmänkin
Ostin matkikset käytettynä ja sain kaukalon myös käytettynä, joten niihin rattaisiin ei uponnut satasata enempää. Kaksoten rattaat ostin uutena, sillä halusin kerrasta kestävät juurikin tuota kävelyintoa ajatellen.
ON: Neuvola tänään. Hemppa oli noussut ja nyt siis 118, jee! Painoa olikin tullut n. 600g per viikko, eli tähän asti kun ei juuri ole tullut niin tuntui kamalan kovalta lukemalta. Nyt siis koko raskauden aikana tullut reilut 3kg. SF-mitta 29. Sykkeet oli 150 (tyttösykkeet
) ja typsykkä on tällä hetkellä pää alaspäin. Kaikki siis hyvin niiltä osin. Sairauslomahan mulla on äippäloman alkuun kirjoitettu jo pari viikkoa sitten ja käsky ottaa rauhassa supistelujen takia. Nooh, on tuo lonkkaseutu ollut niin kipeänä ettei onneks tarvitse paljoa tuntia pidempään edes olla ylhäällä, joten tuskin supistelut ainakaan liiasta rasituksesta johtuvat.
Mulla on yhä voimakkaita pelkotiloja siitä, että saanko tämän vauvan itselläni pitää. Ahdistus on välillä tosi kova. Suurimmat hankinnat odottavat osaksi siksi. Kaikki on siis laittamatta vauvaa varten koska mietin väkisin joka välissä, että mitä jos vauva kuolee ja joudun kaikki antamaan pois... Tämä pelko on peräisin siitä sydämen rakenneultrasta ja siitä, mitä eivät löytäneet ja mitä sitten taas jossain vaiheessa ultraavat viikolla 32. Yritän kovasti asiaa järjellä ajatella ja sitä, että jos joku olisi tosiaan ollut pahasti pielessä, niin olisivat kyllä laittaneet lisätutkimuksiin jne. Mutta, kuten kanssasisareni ymmärrätte, järjen ääni ei aina voita
Maisa72 / rv 28+6 (vau, 30 viikkoa lähestyy)