40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)




Odottaja......monesko lapsi.........la


äitiys ja onni (40)...........3..............19.09.13 / TAYS
hupiaelämään (43)....... 10.............22.10.13
Odottaja 70 (42)............1yht..........29.10.13
tuulias (40)...................3..............05.11.13
Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............9.12.13 / KÄTTÄRI
Maisa72 (41)...............4...............11.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)............1...............03.04.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)


 
HillaKat sä oot jo pessytkin äitiyspakkauksen vaatteet! :O No sulla on tosiaan sit energiaa. Mä kävin ne läpi ja pakkasin takaisin laatikkoon ja mies vei laatikon autotalliin... :D Pitäisi vielä ostaa esikolle uusia huonekaluja, että saadaan sieltä lipasto uuden tulokkaan käyttöön. Sit kun tää on saatu tehtyä (tai asialle ylipäänsä tehtyä mitään, no ollaan me Ikeasta vähän katseltu), niin sit voiskin pestä ja laittaa tavarat laatikoihin valmiiksi. Sit tää vauvahomma tuntuiskin tosi todelliselta kun tavaratkin jo odottaisi valmiina. :)

Talvi lisäsin sut listalle. Saa tuota listaa muutkin käpistellä - ei tarvii pelätä. :)

Sirppuliini 28+3
 
Tere

Täälä jo kaikki laitettu ja ostettu typyä varten :) ainoostaan sänkyä en ole pedannut ja muutama purkki korviketta olis tarkotus ostaa..mitähän teen äippälomalla joka ens viikolla alkaa :LOL:
mahtaa tulla aika pitkäksi jos se on jo nyt..niin malttamaton olen, "tahtoo vaavin syliin jo!!!!"

Mihkäs meitin ketjun mammat on oikein kadonnut ku tuntuu nykyään aikas hiljaselta ketjulta..:|

Minkäslaisia hb arvoja teillä on ollut..
mulla viime viikolla oli 116, eikä lisä rautaa vielä suositeltu, aikas väsy olen eilen ja tänään ollut ni aattelin josko olis lisää laskenu vai oisko vaan hapen puutetta:whistle:

Odottaja 34+2
 
Hei kaikille!

Ensin PAAAALJON onnea kaikille odottajille!

Minulla on seuraava neuvolakäynti ensi viikolla ja äitiysloma alkaa puolentoista viikon päästä. Vaavi myllää kovasti mahassa. Itse olen voinut hyvin, hb 121, rautaa syön kuitenkin edelleen, yhden päivässä. Minulla maha on aikalailla "sisäänpäin" ja ruokaa voin syödä kerralla vain vähän, muuten on "ähkyolo" ja närästää. Yöt nukun vain kyljellään ja heräilen aika usein.. Liikkua voin hyvin, kävelylenkkeilen lähes päivittäin tunteroisen. Nyt olen käynyt joogassa pari kertaa, olettekos muut jooganneet? Vaaville on hankinnat lähestulkoon tehty, vielä ois lipaston osto, johon viikkailen jo pestyt pikkuvaatteet :)
Ai niin.. viime yönä näin unta, että menin sairaalaan, kun alkoi supistella. Tulee jo välillä siis mietittyä synnytystäkin.. :)

tuulias 33+2
 
Enpä tiedä onko varaa ostaa edes mitään uusia vaatteita ym. Menee taas yllättäin koiran leikkaukseen rahaa. Juuri kun ajattelin, ettei ihan tiukilla olla. Nyt ollaankin tuplasti tiukilla.
Äitiyslomakin jo alkoi tiistaina, mutta missä se tuntuu, kun mikään ei muutu. Kunpa olisi mahdollista jäädä kotiin ja olla vaan. Nytkin pitäisi alkaa tekemään yhtä koulutehtävää, jotta saan palautettua sen maanantaina. Väsyttää eikä oikein jaksaisi. Aamulla kuitenkin herättävä kuuden jälkeen.
Äitiyspoliaikakin tuli vasta 15.10. Silloin tasan rv39. Toivottavasti vauva ei päätä syntyä ennen käynnistystä, koska silloin syntyy varmaan kotiin tai tien poskessa. Toikin aika on vasta ns keskusteluaika. Ennen ollut aikaisemmin. Kyllä sekin lisää taas stressiä ja pelkoa. Ja pitää sitäkin aikaa siirtää päivällä, kun kyseisenä päivänä ei oikein sovi. Äitiyslomallako? Kalenteri on aivan täynnä menoja.

TUULIAS! Minulla ollut aikaisemmissa raskauksissa samaa, ettei ole voinut syödä kuin pieniä määriä kerrallaan. Tosin lisäksi jos vahingossa söi hiemankin liikaa, ne lensi yrjönä ulos. Koko ajan myös kauhea närästys. Nyt ei onneksi ole ollut sitä ongelmaa. Siinä menee niin heikkoon kuntoon ja synnytyksen jälkeen on pitkään ollut tärinä päällä. Nyt närästystä tässä raskaudessa aika vähän. Oikeastaan vain jos erehdyn syömään karkkia, juomaan tuoremehua, tai syön kurkkua... Eli helposti vältettävissä, kun tietää, mitkä tekevät närästystä. Aikaisemmissa raskauksissa jopa veden juominen närästi.:)
 
Odottaja hb:sta ei hajuakaan kun neuvolassa käydään niin harvoin. Edellisellä käynnillä (oliko se joskus viikolla 22?) se oli 122, joka on mulle ihan hirveen huono ja siksi kai väsyttääkin sairaasti. Mun normaali on siellä 145 - 155. Ensi maanantaina olis taas neuvola ja sithän tuon kuulee.

ON: olen nyt mittaillut aamusokereja useasti vaikka ei olis tarvinnutkaan ja on tuntunut aamun eka paastoarvo olevan kohollaan. :( Aamupalan jälkeinen on kohonnut molempina käyräpäivinä, mutta näinä ylimääräisinä mittauksina en ole saanut sitä kohoamaan millään. Kai mun pitää vielä enemmän tiukentaa ruokavaliota. Höh.

Paino on ihan vähän laskenut ja yhteensä mulle on tullut 8 kg, joka on tosi paljon vähemmän kuin edellisessä raskaudessa, mutta silti aika reippaasti. Mun tavoite - kokonaispainon nousu 12 kg - taitaa jäädä haaveeksi. Edelliskerran 25 kg on silti vielä aika kaukana. :D Viimeksi olin tosin ihan törkeen turvonnut päästä varpaisiin ja nyt mulla on vain lievää turvotusta käsissä ja jaloissa. Ihanaa, koska en usko nyt saavani rannekanavaoireyhtymääkään.

Reilu 5 viikkoa äitiyslomaan, cannot wait. Woohoo!

Muuten ei uutta auringon alla. Tätähän tää nyt vaan on, odottelua ja ihmettelyä. Reippaasti liikkuu poika edelleen, kiva homma.

Kovasti on täällä juttelu tyrehtynyt, mutta kaipa kaikki höyryy siinä alussa ja sitten ajan kuluessa alkaa jutut olemaan vähissä. ;) Me tarvitaan uusia odottajia tänne!

Sirppuliini 29+0
 
Heipat kaikille.
Maanantai alkakoon, rohkeasti taas viikon kimppuun. Kyllä sitä ohjelmaa piisaa joka päivälle täälläkin. Kalenteri on jo ihan täynnä.

Hupiaelämään, minkäalan koulutehtäviä pakerrat? Mua kiinnostaa jossain elämänvaiheessa opiskella vielä, kannattais varmaan alotella, kun vielä vois oppiakin. Mulla terv.huollon koulutus ja miettinyt oon koulumaailman juttuja, sivistää itteeni erityislapsen elämästä.... jotain.

Raha ei puussa kasva ja meillä mennään edellisten lasten kamppeilla pitkälle. Tiedän, naapurinrouvan,päivähoidon ja opettajan painajainen- äiti kierrättää vaatteet. Mutta, en hanni hyväkuntoisia vaatteita pistää keräykseen. Kirppiksellä käyn joskus, vaatteet ostan uutena ja saamme mummuloista lahjaksi. Teinien vaatteisiin menee nykyään aika paljon rahaa, kasvavat mokomat.

Neuvolassa pitäis käydä ens kuussa ja täs välillä hakemassa saikkua äippäloman alkuun asti. Hb on mitattu joskus ekakäynnillä ja sen jälkeen en oo halunnu, fiilis on hyvä, joten miksi otattaisin. Mä muutenkin inhoan, että kopeloidaan, pistetään, mittaillaan. Toki ovat hyväksi, mutta onneks on näin vähän näitä nlakäyntejä. Lastenneuvoloista tykkään, pääsee tuulettumaan. Saatoin istua kauankin ja lukea lehtiä aulassa ja isommat lapset leikkivät. Sitä ootellessa.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille mammoille!
HillaKat 28+1
 
Hiljaista on. Yritänpä minäkin provosoida keskustelua.
Viikkoja 15, sokerimittailut menossa, ei rajan ylityksiä, vaikka syön mitä sattuu. Eilen meni lettuja, sipsejä, heikosti oikeaa ruokaa.. kun oli kaappi tyhjä.

MInkälaisia vaunuja, sänkyjä, turvakaukaloita olette muut hankkineet? Itsellä nyt jo pyörii ostokset mielessä.. tukevia ilmakumipyörillä varustettuja yhdistelmävaunuja ainakin olen nyt katselemassa. Lähinnä mietin seuraavaa talvea, jolloin tenava olisi 9 - 15kk ja toivottavasti nukkuisi ulkona hyvin ja pitkään ja kävisi kansssani lenkillä. Vaunuilla pitäisi päästä huonossa kelissä kulkemaan, pohjoisen lumimassat voi olla tosi hurjia.

Kääntöaisa? Onko se ihan älyttömän hyvä keksintö (ratasvaiheessa) vai jääkö käyttämättä? Jos kääntöaisan tahtoo, ei ole monia vaihtoehtoja yhdistelmävaunuissa. Emmaljunga, tonnin paketti (vs. esim. Ora 450e ilman kääntöaisaa..)

Onkos teillä turvakaukalo+matkaratas -yhdistelmiä hankittuna tai harkinnassa? Olen käsittänyt, että se on tosi kätevä kauppareissuilla ja reissuissa ylipäätään (kesävauvat ainakin). Kokemuksia, ajatuksia olisi mukava kuulla.

Ja sänky. Ajattelin, että irtolaitainen pinnasänky mun sängyn kylkeen kiinni. Tästä on monia mielipiteitä, millaisia teillä muilla on? Kuvittelisin, että se olisi paras ratkaisu yöheräämisiä varten.. vähän niinkuin perhepeti mutta ei kuitenkaan, oma tila äidille ja vauvalle.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Johanna Sulla menee sit sokerijutut hyvin toisin kuin mulla, onneksi! :)

Meillä on Englannista ostettu moses basket vauvalle alkuun. Se tulee sängyn viereen. Esikko nukkuu tällä hetkellä pinniksestä muunnetussa junnusängyssä ja varmaan jatkaakin siinä, niin ostetaan tälle uudelle tulokkaalle Ikeasta pinnis. Se on pieni ja edullinen ja kun jää pieneksi, niin ostaa sit jonkun sängyn. Toi esikon pinnis on ihan sairaan iso kun siinä on tarkoitus nukkua vielä pikkukoululaisenakin - en tosin tiedä miten pitkään tuo siihen mahtuu kun on niin pitkä. :p En muista minkä ikäisenä esikko siirtyi moseksesta pinnikseen, mutta ennen 6 kk ikää kuitenkin - näin muistelisin. Meillä vauva nukkuu myös minun vieressäni, koska helpottaa öitä aika paljon. Tilanteen ja vauvan tarpeiden mukaan mennään.

Englannissa meillä oli iCandy Strawberry, jossa sekä koppa että ratasosa. Myytiin ne tänne tullessa, koska ei niillä tee lumessa mitään. Yhdellä Suomen reissulla oli ne mukana ja jouduin ostamaan käytetyt Emmaljungat, että päästiin mihinkään. Mutta mitä siis piti sanomani, niin tykkäsin hirveästi iCandyssa siitä, että saatiin kaukalo napsautettua kiinni runkoon ja esim. ostoskeskuksissa tai kartsalla pyöriessä se oli kätevä ominaisuus.

Nyt meillä ei sit ole kuin nuo Emmaljungat, joissa juurikin tuo kääntöaisa. Rattaiden kanssa tykkäsin niistä kun esikko oli pienempi, mutta nykyäänhän se kulkee aina naama menosuuntaan ja sit taas kun vaunukoppa laitetaan siihen, niin on aina samoten päin. Eli aika lyhyt on se aika kun kääntelyä haluat harrastaa, mutta kyllä se kätevä on jos se toiminnallisuus siinä on. En kyllä ole varma haluaisinko itse maksaa tuplahintaa vain kääntöaisan takia.

Nyt mietin että pitäisikö kuitenkin ostaa sisarusrattaat, jotta esikkokin pääsisi välillä istumaan. Plus että kiva olis jos kaukalon saisi kiinni siihen runkoon. En ole kuitenkaan asialle mitään tehnyt kun yhdet vaunut nurkissa pyörii ja saatiin silloin kaupan päälle se seisontalautakin siihen. En kyllä tiedä miten toi meidän vilpertti siinä pysyy ja onko se mistään kotoisin talvisaikaan enivei - tuskin. Kokemuksia kellään siitä? Tai ylipäänsä noista sisarusrattaista. Esikko on aika tarkkaan 2 vee kun tää toinen syntyy ja tällä hetkellä istuu rattaissa suht mielellään mutta mielellään myös kävelee. Se on tosin sellaista sinkoilua että sit kun siinä on se toinenkin, niin olis ehkä syytä hänen olla rattaissa. Mutta eikö isompi lapsi niissä ole siellä takana ja ei näe mitään? Voi olla vähän ongelmia saada hänet pysymään siellä tyytyväisenä...
 
Tere

Me ostettiin Hartan-yhdistelmävaunut kaikilla herkuilla (n.800e) haluan just kans kokea mm.heittoaisan jota ei aikoinaan ollut, vaikka olis turhakin..
matkarattaat ostettiin kans uutena ja niihin adapteri johon voi turvaistuimen laittaa (brixaksin)
Pinnasänky on ikean mammutti sarjaa ja en laita itseni viereen vaikka laidan saakin pois, en yöllä halua syöttää sängyllä maaten. keinutuoli sitä varten;)
Ollaan varmasti ostettu kauheesti turhaa kamaa (varsinkin mitä aikoinani itsekkin pidin turhana)
ja vaatteita karseet määrät¨..mutta mutta tahdon kyllä nauttia tästä meidän iltatähdestä aivan kybällä..
juu, tiedän kyllä...voishan nauttia ilman kaikkia hömpötyksiä mut tää on mun tapa ja tykkään shoppailla!

Sirppuliini mä käytin seisontalautaa aikoinani ja musta se oli kiva, en kokenu hankalaks vaikka lapsi välillä sieltä pyrähtikin pois. Ikäeroa oli 3v ja toisella kerralla 2v. ja suht hyvin se kulki talvellakin jos tiet aurattu!
Kiva kun sun paino on pysynyt kurissa nyt=) olen kans kokenut ton yli 20kg nousun raskaudessa, nyt tullu 10kg, välillä tressaan painosta, vaikka musta ei edes nää mihin ne on tullut..olen normisti suht pieni ja siro..

se ois ÄIPPÄLOMA NYT:D

Odottaja 34+6
 
Odottaja No sulle ei paljoa ole painoa tullut, hyvä niin. Ja koska olet pieni ja siro lähtötilanteessa, niin ei varmaan mene kuin hetki synnytyksen jälkeen kun kaikki ylimääräinen on sulanut pois.

Ja onnea äippäloman alkamisesta!


Mä kanssa tykkään shoppailla eli ymmärrän sua täysin. Meillä vaan esikon vauva-ajasta on vielä niin vähän aikaa, että aika pitkälle samoilla tavaroilla ja vaatteilla mennään. Muutaman vaatekerran olen ostanut ja bränikän Sophien, niin ei tarvitse esikon likaista kirahvia pureskella (ihan kuin sekin olisi jo pitänyt ostaa - eihän tää vauva tule sitä vielä pitkään aikaan tarvitsemaan :D), mutta muuten ei ole juurikaan hankintoja tarvinnut tehdä. Jotain pientä tietty vielä, mutta aika halvalla päästään. Mä onneksi pääsin toteuttamaan sitä raivoshoppailua muutama vuosi sitten, niin nyt on saanut pidettyä itsensä kurissa. Ja saanhan mä esikolle ostaa uusia vaatteita säännöllisin väliajoin. ;)

Täytyy varmaan kokeilla vaunut/seisontalautayhdistelmää, koska teilläkin se on toiminut ihan ok. Jos sit tuntuu, että ei tuu mitään, niin katsotaan sit homma uusiksi. Matkarattaina meillä on Baby Jogger City mini - unohtui mainita tossa aiemmin. Ne on tosi kivat, kevyet ja taittuu kasaan todella helposti, mutta kaukaloa niihin ei saa kiinni ja paikka vaan yhdelle. Täytyypi katsoa miten meidän ratas-/vaunukuviot menevät tulevaisuudessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Odottaja 70
Moi

No toivottavasti kilot lähtis imettämällä niin ku ennenkin, mut saattaa tuo ikäkin jo tehdä tepposia..no katsotaan sit.

Äippäloman kunniaks kävin 5kilsan lenkillä, karsee tuuli ja sika kylmä..syksy on tosiaan saapunut!!
 
Sirppuliini
Mulla (myös himoshoppaaja) poitsujen kans (vähän reilu vuosi ikäeroa) hurjan helpoksi ja hyväks havaittu kauppareissuilla oli Gracon travel system tuplana eli peräkkäinistuttavat matkikset. Mulla oli vauvalle Gracon telakoitava kaukalo, mikä siis iskettiin vaan autoon ilman sen kummempi vyökiemuroita ja samasen kaukalon sai nostettua/telakoitua rattaiden ekaan paikkaan. Kuomu ylettyi kaukalon yli, eli vaavi tosiaan oli rauhassa ja tuulelta suojassa. Rattaat oli superhyvät kauppojen pienillä reitiellä, sillä kääntyivät yllättäen hyvin. Ja mahtuivat myös bussin kapealle käytävälle. Isompi vesseli istui niin topakkana etummaisessa yksikössä ja viihtyi, sillä siitä tosiaan näkee joka suuntaan. Kannattaa käydä koeajamassa jossain liikkeessä :) Varsinaisia kävelylenkkejä ajatellen meillä oli Emmaljungan kaksosten kuomurattaat ja niihin vauvalle pehmeä koppa/kantokassi. Kunnon renkailla pääsi hyvin sohjossakin. Kävelen paljon, joten tosiaan kannatti olla ns. lenkkeilyrattaat erikseen. Peräkkäin istuttavissa matkiksissa oli sekin hyvä puoli, ettei taapero päässyt vauvaan käsiksi. Kaksosten rattaissa se oli ongelma, sillä kovin innokas vauvanhoitajataaperoinen olisi kovasti mielellään silitellyt vauvaa vähän enemmänkin;) Ostin matkikset käytettynä ja sain kaukalon myös käytettynä, joten niihin rattaisiin ei uponnut satasata enempää. Kaksoten rattaat ostin uutena, sillä halusin kerrasta kestävät juurikin tuota kävelyintoa ajatellen.

ON: Neuvola tänään. Hemppa oli noussut ja nyt siis 118, jee! Painoa olikin tullut n. 600g per viikko, eli tähän asti kun ei juuri ole tullut niin tuntui kamalan kovalta lukemalta. Nyt siis koko raskauden aikana tullut reilut 3kg. SF-mitta 29. Sykkeet oli 150 (tyttösykkeet ;)) ja typsykkä on tällä hetkellä pää alaspäin. Kaikki siis hyvin niiltä osin. Sairauslomahan mulla on äippäloman alkuun kirjoitettu jo pari viikkoa sitten ja käsky ottaa rauhassa supistelujen takia. Nooh, on tuo lonkkaseutu ollut niin kipeänä ettei onneks tarvitse paljoa tuntia pidempään edes olla ylhäällä, joten tuskin supistelut ainakaan liiasta rasituksesta johtuvat.
Mulla on yhä voimakkaita pelkotiloja siitä, että saanko tämän vauvan itselläni pitää. Ahdistus on välillä tosi kova. Suurimmat hankinnat odottavat osaksi siksi. Kaikki on siis laittamatta vauvaa varten koska mietin väkisin joka välissä, että mitä jos vauva kuolee ja joudun kaikki antamaan pois... Tämä pelko on peräisin siitä sydämen rakenneultrasta ja siitä, mitä eivät löytäneet ja mitä sitten taas jossain vaiheessa ultraavat viikolla 32. Yritän kovasti asiaa järjellä ajatella ja sitä, että jos joku olisi tosiaan ollut pahasti pielessä, niin olisivat kyllä laittaneet lisätutkimuksiin jne. Mutta, kuten kanssasisareni ymmärrätte, järjen ääni ei aina voita :(

Maisa72 / rv 28+6 (vau, 30 viikkoa lähestyy)
 
Maisa sulla oli esikko toisen syntyessä niin pieni, että tarvitsit selkeästi rattaat vielä esikollekin. Meillä ikäeroa 2 vuotta ja esikko periaatteessa kykenevä kävelemään - on ollut koko ajan kova liikkumaan ja jaksaa kävellä tosi reippaasti vähän pidempiäkin matkoja ja tekee sen mielellään. Päiväkodissakin yrittivät retkillä laittaa sen alkukesästä rattaisiin, niin se ei hänelle käynyt vaan piti päästä isompien kanssa kävelemään ja pitämään nauhasta kiinni. Eli siksi mä tässä nyt pähkin ja mietin että mitä teen. Kaukalo on vauvalle jo olemassa ja se on Maxi-Cosi eli rattaiden rungon pitäisi olla sellainen, johon sen adapterilla saisi kiinni. Uutta kaukaloa en lähde ostamaan. Eipä tässä kait muu auta kuin odotella ja katsoa että miten se elo alkaa sujumaan ja käydä vaikka sit isyysloman aikana uudet tuplayhdistelmät ostamassa jos sit tuntuu että tarvetta on. Tällä hetkellä tuntuu vaikealta kuvitella eloa kahden kanssa että mitä sit edes tekee ja missä liikkuu ja mitä tarvitsee. Vauva syntyy kylmimpään aikaan vuodesta ja en ole esikon kanssa viettänyt talvea Suomessa joten sekin on uutta ja en tiedä kuinka paljon sen vauvan kanssa kovissa pakkasissa edes saa olla ulkona jne. Olen osin siis aika kuutsilla. ;)

Kovin vähän on sullakin painoa tullut - kateeksi käy. Tyhmää verrata omia juttujaan muihin kun kaikki ollaan yksilöitä, mutta väkisin sitä vertailua vaan tekee.

Mä ymmärrän täysin sun huolesi vauvan sydämen suhteen, koska kun se epäilys on kerran mieleen iskostunut, niin ei se sieltä mihinkään lähde ennen kuin varmasti vakuutellaan että kaikki hyvin tai toteaa syntyneestä lapsesta että sillähän on kaikki ihan ok. Mä uskon edelleen että jos siellä jotain todellista huolen aihetta olisi ollut, niin sut olisi passitettu jatkotutkimuksiin mutta pianhan asiaan tuleekin selvyyttä kun ei uuteen ultraan ole enää kuin muutama hassu viikko. Toivon mukaan siellä sanotaan että kaikki hyvin ja ei tarvitse sitä asiaa enää mietiskellä.

ON: Mulla on tänään tullut pyyhkimisvuotoa. Soittelin polille ja sieltä käskettiin seurailla tilannetta. Epäilen, että tulee limakalvoilta, mutta katsellaan nyt. Ainahan se vähän säikäyttää kun punaista näkyy alakerrassa.

Sirppuliini 29+1
 
Pelkoja täälläkin.. alkuraskauden vuodot mielessä joka päivä monta kertaa. Edelleenkin pimittelen raskaudesta kertomista, vaikka ei kai se koskaan ole varmaa, mikään. On niin avuton olo olla hippusen alle 40-v ja ensimmäistä kertaa tässä tilassa. Ei tiedä yhtään mitkä nipistelyt ja pakottelut ovat normaaleja ja mitkä ei. Sitten onneksi unohdan huolet puoleksi viikkoa ja hups yksi viikko taas lisää mittarissa.

Aloin katselemaan Crescent Classic -yhdistelmävaunuja. Niissä miellyttäisi matala istuinkorkeus taaperolle. Mutta onkohan niistä vaunuista mihinkään sitten tositalvella, joku väittää että liikaa hajoavia muoviosia. Jos joku osaa kertoa, olisi kiva kuulla.

Tämä raskaus kun on 20 vuotisen unelman täyttyminen, tekee mieli ostella uutena tarvikkeita.. onhan niissä sitten jälleenmyyntiarvoa, jos pitää huolta.
Kaukalo ja telakka + matkarattaat on varmaan hyvä investointi, minulla kun on toivottavasti sitten kevät ja kesä sitä vauvamaisinta aikaa.

15vk kasassa - sieltä se mahakin vaan jo näkyviin tulee ;) Luulin että voisin olla "kaapissa" viikolle 20 mutta ei ei.. ei toivoakaan.
 
Hei.
Voi meitä ja huolia.. Itsellä kaikki on mennyt hyvin, mutta eilen alkoi tiputella jotain punertavaa, vähän, mutta kumminkin :( Soitin terkalle ja hän käski seurata tilannetta. Hän varasi lääkärille torstaiksi ajan.. peruttiin huominen neuvola.Tänään mulla on ollut onneksi lähinnä vain pyyhkimisvuotoa. Saas nähdä.. Nyt sitten yritän relata.. mutta sitä miettii vain, mitähän tämä on.. Vaavi kuitenkin liikkuu ja välillä tökkii tosi kovasti alas. Supistuksia ei ole, muutamia silloin tällöin, ei kuitenkaan kipeitä. No, täytyy toivoa, et loppus tiputtelu, kaikki ois ok ja pikkunen viihtyisi vielä vähän aikaa yksiössään. Tsemppiä kaikille ja toivotaan parasta pienillemme.
Terkuin tuulias 34+0
 
Tänne päivitys myös Neiti syntyi 6.9. mitoin:3410g ja 48cm.:heart: Synnytys kesti 6h loppuvaihe raskain imukupilla paikalla kolme kätilöä,synnärilekuri ja lastenlääkäri.Neidin sydääänet heikkeni ja siksi alkoi olemaan kiire .Lastenosaastolle joutui kilpirauhassairauden ja sokerien takia .Viikkon oli osastolla ehdin olla vuorokauden kotona ,kun yhtäkkiä nousi kuume ja jouduin 6h.synnäripäivystys syynä hemppa tippunut 65 ja epäilys istukan pala kohdussa huh.Joudutiin neidin kaa osastolle ja kaavinta joudutiin lopulta tekee . Nyt viikko oltu kotona ja arkea jos VIHDOIN pääsis viettää

äitiys ja onni ja Pikku neiti 2,5vkoa :heart:
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


hupiaelämään (43)....... 10.............22.10.13
Odottaja 70 (42)............1yht..........29.10.13
tuulias (40)...................3..............05.11.13
Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............9.12.13 / KÄTTÄRI
Maisa72 (41)...............4...............11.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)............1...............03.04.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)
äitiys ja onni......6.9.13 (13 pvää ennen LA)....tyttö (3410g, 48cm)


 
Ihanaa kuulla vauvauutisia, onnittelut Ä&O! Hurjalta kuulostaa. Minua ei vielä ole pahemmin mietityttänyt synnytysasiat mutta pikkuhiljaa..
Ensin kuitenkin käyn ylimääräisessä omakustanteisessa ultrassa. Jännittää enemmän kuin varhaisultra. Nyt siellä pitäisi näkyä jo kaikenlaista, sormia ja kasvojakin, korvia ja mahdollisesti sukupuoli. Päätin mennä ylimääräiseen, koska seilaan vieläkin kahden maan väliä ja tulevan kotimaani systeemiin tutustun kuukauden päästä vasta. Tämä tuntuu vähän hajanaiselta tämä odotusaika, kun kontrollit ovat vähän miten sattuu. Tarvitsen vähän vahvistuksia yksityispuolelta. Rahan voisi käyttää muuhunkin mutta nyt se tuntuu tärkeältä, että mieli pysyy rauhallisena. Onko kukaan teistä käynyt rv16+ (17 vko) ultrassa?
 
Heissan kaikki mammat!

Onnea kovasti Äitiys ja onni ihanasta tyttö vauvasta :heart:
synnytys kuulosti hurjalta mutta onneksi lopputulos oli noin ihuna :heart:


Täällä ei nyt ihmeempiä kun odotusta ja lapsiperheen arjen pyörittämistä,
kovasti odottelen saapuvaksi ma 10.7 jotta päästään taas ultraan katselemaan kuinka pikkunen on masussa kasvanut :) Ehkä hitusen olen jo ruvennut noita vaatteita pikkuselle tihrustelemaan.

Mukavaa loppusyksyä ja alkutalvea kaikille

äiskä ja villahousu 19+2
 
Moi kaikille, hiljaista on ollut nettitoiminta, kun kotiudun tässä välillä ulkomailta Suomeen (ihanaa!!).

Onnittelut Äitys ja onni tyttävauvastasi!!!

Mä kävin alkuviikosta yksityisellä, kun halusin päästä ultrattavaksi. Siitä huolimatta että oma paino ei ole edelleen noussut, vauva kasvaa hyvin ja painoarvio oli suht korkea viikkoihin nähden, jo lähes 1.8kg (apua!). Menen uudestaan tsekkaamaan tilanteen 4 viikon kuluttua. Lääkäri ei ollut huolissaaan siitä ettei mun paino ole noussut, kun mulla oli omaan normaalipainooni verrattuna raskauden alkaessa ylipainoa.

Ihanaa viikonloppua kaikkille!

Nicola 30+2
 
  • Tykkää
Reactions: Talvi-74

Yhteistyössä