Hakutulokset

1. P

Saako lapsesi lomaa?

No tätä vähän tarkoitinkin mutta ilmaisin itseni ehkä huonosti. Päiväkotien sulkuajat ovat paljon pidemmät kuin normaalin työssäkäyvän lomat. Esim. minä olen vaihtanut useamman vuoden ajan kaikki mahdolliset ylityöt ja lomarahat vapaseen. En kuitenkaan voi työni luonteen vuoksi olla kesällä...
  2. P

Paljonko saatte viikossa myyntiä kirppiksillä?

Riippuu tosi paljon tavarasta mitä on viemässä myytäväksi. Parhaimmillaan olen saanut kahdesta viikosta noin 440euroa. Yleensä olen saanut kirpparijaksosta noin 100 euroa tai vähän enemmän.
  3. P

Saako lapsesi lomaa?

Minun mielestäni hoitajien työn ongelmia pitäisi ratkoa jollakin muulla tavalla kuin sillä keinoin että pikkulapsiperheet joutuvat venymään äärimmilleen vaikkapa juuri kesäloma-asioiden kanssa. Muutenkin ihan käsittämätön järjestelmä että päiväkodit ovat kiinni syysloman, joululoman...
  4. P

Saako lapsesi lomaa?

Minusta on hieno juttu että järjestätte näin jos haluatte niin tehdä. Mutta siinä kohdalla, kun joku lastenhoitaja päiväkodista alkaa sanella sen miten vanhempien pitäisi kesälomansa järjestää mun mielestä mennään vähän liian pitkälle. Päivähoito on järjestetty siksi että vanhemmat voisivat...
  5. P

Saako lapsesi lomaa?

Oletkohan ihan oikealla alalla jos olet tuota mieltä päiväkodissa annettavan hoidon tasosta? Onneksi omat lapseni ovat perhepäivähoidossa ja aivan ihanalla hoitajalla, joka ei syyllistä meitä siitä että käymme töissä.
  6. P

kannattaako raskautua jos on 43v ja lapseton?

Tarvitseeko lapsen olla oma, biologinen lapsi? Voisitteko harkita tukiperheeksi tai sijaisvanhemmiksi ryhtymistä sijoitetulle lapselle?
  7. P

Kerroin eilen miehelleni,että minun tunteeni on hälvenneet sitä kohtaan

MITÄ sä sitten ajattelit jos menit tuollaista sanomaan ajattelematta että se voisi johtaa eroon?
  8. P

On vanhempien velvollisuus hankkia tukiverkko lapselleen!

Good for you! Mun vanhin täyttää tuossa kesällä 5v, joten hänellä ei vielä ole ihan kamalasti niitä omia kavereita. Lähinnä sellaisia, joden vanhempia tunnen ennestään jo jostain muualta jne. Eiköhän se meilläkin tästä helpotu sit kun tulevat kouluiässä siihen omatoimisempaan yökyläilyikään...
  9. P

Minusta kyse ei ole pelkästään siitä että nyt oltaisiin lyhytjännitteisempiä vaan osaksi myös siitä että lapsia halutaan suojella ja varjella paremmin kuin aikaisemmin. Ekaluokkalaisille on iltapäiväkerhot, vasta kolmasluokkalaiset saavat mennä pyörällä kouluun. Lapsuus tavallaan on lyhentynyt...
  10. P

Mä en ymmärrä lapsettomia häitä

Pidän tuota kirjoitustasi aika loukkaavana, jos olet sitä mieltä ettei sellaiselle pariskunnalle joka lastenhoito-ongelmien takia ei pääse juhliinne olisi hääpari tärkeä. Joskus voi joutua jäämään kotiin, vaikka miten paljon juhliin haluaisi kun ei ole ketään lastenvahtia. Lapsettomat häät...
  11. P

Tuohon aikaan lapset kulkivat keskenään päivät. Naiset kävivät navetassa lypsyllä niin että lapset saivat silläaikaa pärjätä miten tahtoivat. Häihin ja vastaaviin isompiin tapahtumiin lähti koko suku. Usein omat tai appivanhemmat asuivat saman katon alla tai ainakin samalla kylällä. Myös omat...
  12. P

Tätä kommenttia pidän hieman erikoisena. Monihan on tähänkin ketjuun kirjoittanut että heillä on kyllä kavereita ja ystäviä, mutta ei niin hyviä ystäviä että välttämättä näiltä saisi lastenhoitoapua. Tai sitten elämäntilanne näissä perheissä on muuten haastava. Esim. minä tapaan kyllä...
  13. P

Vähän pitkä matka, minä olen Jyväskylässä. Kahden lapsen töissäkäyvä äiti.
  14. P

Auttakaa miettimään, mikä olisi sopiva korvaus lapsenhoidosta!

Mun mielestä sopiva summa tuosta olisi noin 50 euroa. Silti, vaikka lapsi nukkuu koko yön on toi aika iso palvelus teille vanhemmille.
  15. P

Kuinka arvokkaan lahjan olette antaneet kummilapselle 1. syntymäpäivänä?

En ole itse ostanut kummilapsillekaan yli 50 euron lahjoja. Jos lapsi menee yksin kaverisynttäreille lahja on noin 10e Jos kyse on lapsesta jonka luo menemme koko perheellä kylään lahja on 15-25e Kummilapsen lahja normaalisti mulla luokkaa 30-50e. Minusta ne kaikkein kalleimmat lahjat...
  16. P

Läskin Sulattajat, vko 4

Mamuska7, mun mielestä sun päivän ruokailut on melko niukat ottaen huomioon että liikutkin runsaasti. En tarkoita arvostella, mutta onkohan sulla vähän turhan kiire painonpudotuksen kanssa? Lähinnä kun paino ei ole hetkessä tullut, ei sen minusta tarvitse lähteäkään hetkessä, vaan tärkeintä on...
  17. P

Läskin Sulattajat, vko 4

Moikka! Pääseekö porukoihin? Aloitin laihdutuksen kaksi viikkoa sitten lukemasta 69,1. Tänä aamuna puntari näytti 67,3. Mamilu on hieno esimerkki meille kaikille siitä että tää voi onnistua, ja hienoja tuloksia saa aikaan kun on sitkeä. Millaisella metodilla Mamilu painosi putosi?
  18. P

Miten teillä on varaa tähän kaikkeen?! :O

Kyllähän tolla säästöön menevällä rahalla jo mökkilainaa lyhentäisi. Joku voi olla myös perinyt rahaa, jolloin kesämökki ei ehkä ole kokonaan itsetienatuilla rahoilla hankittu. Tai kuten mun ystäväpariskunta. 3v sisään rempanneet yhden omakotitalon, rakentaneet kesämökin ja omakotitalon. Jotkut...
  19. P

Miten teillä on varaa tähän kaikkeen?! :O

Ei olisi ollut tuohon kaikkeen rahaa kun lapset olivat ihan pieniä. Mutta noista asioista voi valita ne mitä pitää todella tärkeinä ja pihistellä muissa. Harvalla normaalituloisella ilmannperintöä on yhtäaikaa varaa kaikkiin noihin tai sitten lainaa on jäljellä paljon. Ei se että pankki anataisi...
  20. P

Mistä löydän ystävän?

Mä olen jyväskylästä ja ikää 35v. Tee itsellesi nimimerkki niin viestitellään :)

Yhteistyössä