Hakutulokset

1. Helmiina79

Valitse malleista paras tai mieleisesi.....

Kiitos vaan Boogyman kannustuksesta :hug: Äiti mua on kannustanut ompelemaan, itse ompeli aina meille kaikki vaatteet kun oltiin lapsia. Minä ja sisko kuljettiin samanlaisissa, mutta eri värisissä itsetehdyissä vaatteissa. Ihan verkkaripuvuista juhlamekkoihin.
  2. Helmiina79

Mä kans itse opettelen ompelemaan. Käsityölehtiä lainailen kirjastoautolta ja siitä vaan sitten kaavojen ja ohjeiden mukaan. Ei se onneks mitään salatiedettä ole. Kyllä tuo kangas pitää käydä katsastamassa, voishan siitä topin vaikka väsätä. Ei taitaisi pituus riittää olkaimettomaan mekkoon...
  3. Helmiina79

Ai siin on nuo rypytykset valmiina?! Mä luulin että olet tehnyt itse smokkirypytyksen tavalliseen satiinikankaaseen. Sit tuo ei käy niihin mun suunnitelmiin. Kuvio ois ollut kiva.
  4. Helmiina79

Juu, kyllä täällä Eurokangas on ja aika hyvä onkin. Pitää vaan toivoa, että valikoimat olisi samat. Suunnittelen sellaista polvipituista, kellohelmaista hametta mihin tulisi tylliä/muuta hörsöä helman alle. Ja korsettimaista yläosaa.
  5. Helmiina79

Eurokankaasta.Oiskohan täällä Jyväskylässä tuota myös? Olihan tuo ihan pakalta, olihan? Tuota pinkkinä ja mulla on kohta häämekko :heart: :heart:
  6. Helmiina79

Onko tota muussakin värissä ja mistä tuo on? Mulla on kesällä hääkutsu tiedossa, tuo sopis siihen mekkomalliin, jota suunnittelen...
  7. Helmiina79

Ihana kangas!
  8. Helmiina79

Raskausmyrkytys

Nyt kuulostaa sterssinpoikaselta onnellinenäiskä! Ja sitä NIMENOMAAN pitää välttää, ja kaikkea ylimääräistä. Varmasti on paineet koholla jos alat stressaamaan ja miettimään. Eli rauhoitu ja koeta vaan hoidella niitä asioita sitä mukaa, että sinne osastolle voi joutua. Parempi olla seurannassa...
  9. Helmiina79

Mikä on hyvä tuntipalkka??

Jo on palkat! Mistä te noita revitte? Ja etenkin nuorelle, 10 e/h. Vois olla tollanen 7,81e lähempänä totuutta siitä mitä nuori vois saada..
  10. Helmiina79

Raskausmyrkytys

Kyllä vaiukuttaa vauvan kasvuun. Tuo valkuaisien plussalla oleminen ei käynnistystä välttämättä aiheuta, mulla eivät kumpaakaan käynnistäneet vaikka paineet oli tyyliin 153/88 ja valkuainen ++. Välillä oli näköpilkkuja, huonoa oloa, turvotusta. Osastolla vaan ja seuraillaan ja mietitään....
  11. Helmiina79

Raskausmyrkytys

Mulla molemmissa raskauksissa verenpaineet ja valkuaista, osastolla on-offina. Aina sai jännätä joutuuko osastolle viikonlopuksi...käynnistämään ei ruvenneet vaikka mikä oli. Molemmat synty viikon etuajassa ja kasvuun tuo tila oli vaikuttanut.
  12. Helmiina79

Herttinen sentään, miten nopeesti sä noita oikein surruutat? Mulla olis just samaa kangasta kun sun eka halterneck mekko, kassiksi kyllä olin sitä suunnitellut, mutta hyvinhän tuo mekkoon näyttää käyvän.
  13. Helmiina79

Esimakua Tuksun laulutähden taidoista

Ja huom! Lataa puhelimeesi -nappula :laugh:
  14. Helmiina79

kuka meinaa osallistua floran muumimuki kamppanjaan?

Kiitti kun kerroit! Minäkin aion yrittää, mulla puuttuu jokunen perusmuki vielä.
  15. Helmiina79

Jyväskylän odottajat ja äidit vol.3

Ei ois pitänyt eksyä tänne puolelle, tässähän iskee vauvakuume kun lukee noita teidän ultrahehkutuksia :p
  16. Helmiina79

Menisitkö siivoustöihin 7,81?:n tuntipalkalla, työaika 6h/pv, työmatka n 33km?

No jos on työttömänä, niin eiks se oo vähän pakko mennä (eiks siitä saa karenssia, jos ei mene?) Ne ei nykysin hyväksy vissiin välimatkaakaan selitykseks..surkee palkka kyllä.
  17. Helmiina79

Vitsi että mä tykkään! (sis.olohuone kuvan) Lisätty toinen kuva

En tiedä auttaisko, mutta yleensä tuonne paneeliverhojen alareunan kujaan tavataan pujottaa painoksi se ohut "tanko"/liuska/lista tai jtn, mikä tulee verhotankojen mukana.Se pitää verhot suorassa.
  18. Helmiina79

ihmisiin tutustuminen

Mulla taas ongelmaksi on muodostunut se, että olen päivät lasten kanssa jumissa täällä kotona. Mies on töissä, mulla ei ole ajokorttia ja lähimpään sivistykseen on 20 km. Onhan täällä meidän kylälläkin tietty äitejä lapsineen, mutta jotenkin en ole onnistunut tutustumaan kehenkään tervehtimistä...
  19. Helmiina79

Minirin

Meillä 6 v tytöllä nyt viikon verran mennyt miniriniä 1 tabletti/vrk. Ei ollut apua hälytinlaitehoidosta, joten nyt kokeillaan tätä keinoa. Toistaiseksi ei ole muutosta parempaan suuntaan havaittavissa, kuukausi nyt katsotaan ja sitten nostetaan annosta kahteen tablettiin jos ei tehoa.
  20. Helmiina79

Jyväskylän odottajat ja äidit vol.3

Helmiina 79 molemmat lapset on onneksi =) , eli tyttö 3/03 ja poika 7/06.

Yhteistyössä