Mikä on hyvä tuntipalkka??

• Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Hyvä tuntipalkka riippuu tietysti siitä mitä tekee. Esim. jäätelömyyjällä kiosikissa kesällä 40,- ? tunti on erittäinkin hyvä palkka, mutta mahdoton. Erikoisasiantuntijalle tuottavalla alalla akateemisesti koulutettuna 20,- ?h on naurettava palkka. Ammattikoulun käyneelle muurarille urakkahommissa yrittäjänä 80,- ?h on normaali liksa.

Lil
Alkuperäinen kirjoittaja spraitti:
siis wtf ihan tosiaanko nuorille maksetaan tollasta tuntipalkkaa? :eek:

mä en oo tainnu saada yhdestäkään tekemästäni työstä 10e/h ja joo normaaleja töitä oon tehny en mitään akateemisia tai vastaavia
No mä olen 19 ja ilman ammattia töissä ja 10euroa saan tunnilta ja töitä on koko ajan hirveästi, tässä kuussa tulee palkkaa vähän päälle 3000 :D Mut opiskelemaan olen lähdössä syksyllä. Mut tuohon palkkaan siis sisältyy kaikki lisät, ilta/yö, pyhä ja lauantai..

ope
24h/vko ja tuntiliksa vajaa 30. Ja miettikää samalla, kuinka moni tekis erityisopen hommia mistään hinnasta... Ja yliopistokoulutuksella vedetään. Olis kannattanut opiskella muurariksi...

Turkilmas

mä en oo tainnu saada yhdestäkään tekemästäni työstä 10e/h ja joo normaaleja töitä oon tehny en mitään akateemisia tai vastaavia
mäkin aloin miettimään että mä oon kaupassa töissä ja olen korkeimmalla palkkaportaalla. Eli palkkani ei tule nousemaan enää lainkaan, se on sama eläkeikään asti. Ja muistaakseni palkka on vähän reilu kymppi... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lil:

No mä olen 19 ja ilman ammattia töissä ja 10euroa saan tunnilta ja töitä on koko ajan hirveästi, tässä kuussa tulee palkkaa vähän päälle 3000 :D Mut opiskelemaan olen lähdössä syksyllä. Mut tuohon palkkaan siis sisältyy kaikki lisät, ilta/yö, pyhä ja lauantai..
siis montako tuntia päivässä teet töitä. Mun tunti palkka on hiukan alle 12 euroo ja töissä 7,5h päivä,että aika helkatin paljon ennemmän pitäis tunteja olla etä sais reilu 3000 kuussa.

Kukkastyttö
Oon 14 vee tyttö ja vaikka mun ei ees pitäs vielä päästä kesätöihin nii mulla on mielestäni aika hyvä paikka. Kummisetäni firma,jossa kastelen taimia,leikkaan nurmikoita,yms kaikkee pientä.. Ja tuntipalkka on aika sopiva 5e./h

Yhteistyössä