Hakutulokset

1. M

Kestovaippailua vastasyntyneestä lähtien

Onko ketään, joka olisi käyttänyt lapsella kestovaippoja vastasyntyneestä lähtien? Mitkä vaippamallit ja -materiaalit koitte parhaaksi ihan pienellä vauvalla? Entä sitten, kun vauva lähti ryömimään/konttaamaan? Entä taaperolle, mikä vaippamalli paras? :) Miten teillä on tehty? Kuulisin...
  2. M

KYSiin synnyttämään tammi-maaliskuussa 2013

Neuvolakuulumista. Vahvat sydänäänet, liikkeet ++, hemoglobiini onneksi edes hieman nousussa (117). Painoa tullut 700g/viikko xD Edellisen 120g/viikko-kirjauksen alla tuo näyttää valtavalta. Pitää saada painoa kuriin, sillä oma lähtöpainoni oli jonkin verran ylipainon puolella jo valmiiksi enkä...
  3. M

Uudet lisätty listalle :) Minulla on huomenna neuvola, tulen sitten taas kertoilemaan kuulumiset. :heart:
  4. M

Moikka, masusiskot! Täällä juhlitaan tänään taas tasaviikkoja (17+0) ja voidaan jo erittäin paksusti. Maha on suurempi, kuin monella synnyttämään menijällä ja vaivoja on joka lähtöön. Nilkkoja turvottaa, lantiossa liitoskivut kammottavat, supistelee ja pitkään poissa pysynyt migreeni on...
  5. M

No niin! Meillä ei eilen illalla sitten enää netti jostain syystä toiminutkaan, joten lupaamani postaus jäi tekemättä :) Täällä sitä kuitenkin taas linjoilla keikutaan! Tutustutaan! Minä siis täältä "syrjäkyliltä" kirjoittelen - KYSiin synnyttämään on tunnin matka.Se vähän jännittää, sillä...
  6. M

KYS synnytyssairaalana - kokemuksia? :)

Nyt on meille oma pino :) http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2186883-kysiin-synnyttamaan-tammi-maaliskuussa-2013-a/#post27128189 :heart: Siellä jatketaan! Kirjoittelen illalla omia kuulumisia, nyt pitää rientää muihin hommiin. Vissyliini, käy hihkaisemassa jos haluat...
  7. M

Kuulumisten ja ajatusten vaihtoa KYS:iin synnyttämään tammi-maaliskuussa 2013 menijöiden kesken :) Tervetuloa mukaan! Mukana Tammikuu maggis - 24.1. Helmikuu nappikeitto - 1.2. minä vaan -84 - 2.2. mariella76 - 19.2. Heidukka - 20.2. iloksi - 20.2. Vissyliini - 21.2. ~...
  8. M

Purnausta miehestäni. Mitä tekisistte?

Minun mielestäni sä olet ihan oikeilla linjoilla. Jos mies on tosiaan noin hirveä kuin kuvailet, minä ottaisin ja pakkaisin omat ja lasten tavarat ja aloittelisin uutta, tasapainoista ja onnellista elämää jossakin ihan muualla. On mahdotonta nauttia elämästä (lastenkin), jos kotona on jatkuvasti...
  9. M

Kiitos vastauksista :flower: Heräsi ajatus, että olisi kiva vaihdella ajatuksia ja kuulumisia muiden KYSiin alkuvuodesta 2013 synnyttämään menijöiden kanssa. Pitäisikö tehdä meille oma ketju? Heidukka ja Charlott, olisiko kiinnostusta tällaiseen? :) Entä olisiko muita tammi-maaliskuussa...
  10. M

Kiitos vastauksista. Todella hyvillä mielin olen menossa synnyttämään KYSiin :) Äitipolilla kävin kuukausi sitten ultrassa ja siellä ainakin oli todella mukavaa ja asialle omistautunutta henkilökuntaa. Tuo osastolle meno jännittää, kun olen muiltakin palstoilta lukenut samansuuntaisia...
  11. M

Olen menossa helmikuulla synnyttämään KYSiin kolmatta vauvaani (muut synnytykset olleet toisessa sairaalassa) ja haluaisin etukäteen vähän tietää, millaisia kokemuksia muilla on kyseisestä sairaalasta :) Onko siellä mahdollisuutta vesisynnytykseen? Miten suhtaudutaan siihen, että äiti haluaa...
  12. M

Tyttö 5v ja puheongelmat.. kenelläkään kokemuksia puheterapiasta?

Täällä siis tyttö 5v ja kirjaimet L, R ja D puuttuvat puheesta täysin. Korvaa ne V-kirjaimella ("veppäkevttu" ym.). Paikkakunnallamme on kuukausien, jopa vuoden jonot puheterapiaan. Mietinkin nyt, että olisiko jollakin vinkata hyviä sanoja, loruja tai muita konsteja joilla treenata...
  13. M

Olen taas valvonut melkein koko yön lapsen vuoksi!

Voimia. Ota yhteyttä ensi tilassa omaan neuvolaasi tai paikkakuntasi lastensuojeluun. Lastensuojeluun oma-aloitteisesti voi ottaa yhteyttä, kun on tuollainen tilanne, että tuntuu ettei jaksa enää. Eikä tarkoita sitä, että teillä olisi joku "lastensuojelutarve", vaan että kaipaat tukitoimia...
  14. M

Eikö tämä kalorimäärä muka riitä odottavalle äidille?

...vai lieköhän tämä kohkaus sitten ihan vaan siitä, kun en joka päivä mätä kitaani puolikasta lehmää, en sokeria enkä pahemmin rasvaakaan? :D Liikuntapuoli on vähän retuperällä, enkä senkään vuoksi koe tarvitsevani tuon enempää kaloreita. Lihoisin hirveästi, jos enemmän söisin. Aikaisemmissa...
  15. M

Eikö tämä kalorimäärä muka riitä odottavalle äidille?

Syön päivässä kasvis- ja täysjyväpainotteisesti 1400-1600kcal edestä tavaraa. Esimerkkipäivä (tänään): Aamiainen Mukillinen raakakaakaota kevytmaitoon (+hieman hunajaa) Mukillinen rooibos-teetä (+hieman hunajaa) Viipale vaaleaa täysjyväleipää Oivariinilla Lounas: Kaura-ruispuuro...
  16. M

Toimiko tukiperhe tässä asiassa oikein?

Kiitos, khs, vastauksesta. Näin minäkin ajattelin että nyt ei kyllä puhuttu ihan totta - jos lapset olisivat käyttäytyneet kauhukakaramaisesti, asiasta olisi minulle varmasti mainittu aiemmin. Kyllä tässä nyt oli taustalla joko se, että lapsista ei "tykätty" tai sitten minusta ei tykätty. Tosin...
  17. M

2v5kk päiväunet

Meillä molemmat lapset lopettelivat päiväunien nukkumisen 2,5-3-vuotiaina. Alkoi juurikin niin, että enää ei joka päivä nukuttanutkaan ja lopulta ei tarvinneet päiväunia laisinkaan. Onko lapsi sit kiukkuinen tai yliväsynyt, kun EI nuku päiväunia? En ymmärrä, miksi riidellä aiheesta, jos...
  18. M

"Harjoitussupistuksia" tällä kertaa jo rv14...

Eli siis odotan kolmatta vauvaani ja olen vähän jo etukäteen miettinyt, että mitenkähän tällä kertaa. Aiemmissa raskauksissa harjoitussupparit on alkaneet n. rv20-25. Onkohan miten yleistä, että supistuksia tuntuu jo näin aikaisin? Onko muilla näin aikaisin tällaisia tuntemuksia? Nyt siis...
  19. M

Kestovaippaopastusta aloittelijalle?

Kiitos, Kinuski! :) Oli apua! :heart:
  20. M

Toimiko tukiperhe tässä asiassa oikein?

Ihan aluksi totean, että olen hyvin tietoinen että nämä ko. ihmiset saattavat tämän jutun täältä bongata ja lukea ja tunnistaa itsensä, mutta pidän asiallisen linjan kirjoituksessani ja kenelläkään ei ole tästä syytä mieltänsä pahoittaa. Eli siis meillä on uusperhe ja oli tuossa talvella...

Yhteistyössä