Olen taas valvonut melkein koko yön lapsen vuoksi!

• Viestiketjun aloittaja en jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti
en jaksa enää
Eihän tuo tahallaan valvo, mutta silti se on ihan hemmetin rasittavaa, kun lapsi sitten siinä samalla valvottaa meitä muitakin. :kieh:

Jaksamiseni on venytetty lapsen takia äärimmilleen. Mitta on niin täysi, että tulee jo väkivaltaisia ajatuksia. Kuristamista, hakkaamista jne.

Edelleen alleviivaan, että lapsi ei tahallaan valvo(ta), mutta apua en ole saanut vaikka olen yrittänyt eri tahoilta hakea sitä.

Ja väsyneenä ei aina kykene rationaaliseen ajatteluun. Pelkään oikeasti jo itseni ja lapsen puolesta. Tämä ei saa jatkua näin, tai muuten oikeasti ajaudun epätoivoisiin ratkaisuihin. :(

a.p.
Lapsi on siis tosi hankala ja työläs myös päivällä, vaikka hän onkin saanut lääkityksen.

On se niin vtun kivaa, että lapsista kyllä huolehtii terveydenhuollon viranomaiset, mutta kuka huolehtii meistä vanhemmista? Olen tosiaan hakenut apua kaikille tahoille.
Lapsi sai lääkekuurin, mutta minun mielestäni hän tarvitsisi eritoten tuohon lisäksi jotkut nukahtamislääkkeet tms.

Cvcv
Voimia! Miksi lapsi valvottaa? Tiedätte siis syyn? Meillä oli samanlaista esikoisen kanssa. Tunnistan tunteesi ja ajatuksesi :hug: Unenpuute on loistava kidutusmuoto. Ajatuksia saa olla kunhan niitä ei toteuta.

Voimia. Ota yhteyttä ensi tilassa omaan neuvolaasi tai paikkakuntasi lastensuojeluun. Lastensuojeluun oma-aloitteisesti voi ottaa yhteyttä, kun on tuollainen tilanne, että tuntuu ettei jaksa enää. Eikä tarkoita sitä, että teillä olisi joku "lastensuojelutarve", vaan että kaipaat tukitoimia pikaisesti.

Soita jo nyt tänä aamuna, kun kahdeksan-yhdeksän aikaan soittoajat noissa paikoissa yleensä on. Kerrot miten asiat on ja sen, että pelkäät pian menettäväsi itsehillintäsi

Oon kipeenä, toivottavasti ei nyt ollut liian sekavaa tekstiä :)

Viel kerran voimia ja jaksamista, unenpuute voi olla oikeaa helvettiä. :flower:

a.p.
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;27081049:
Minkä ikäinen lapsi ja miksi valvoo?
Lapsi on 9-v. Valvoo, koska pelkää sitä ettei nukahda. Eikö ole käsittämätöntä! Pelätä sitä, että ei saakaan unta.

Joka helvetin ilta käydään samat rutiinit läpi ja joka helvetin ilta sille täytyy selittää sama asia uudelleen.

Olen niin väsynyt tähän, että katkeroidun siitä, ettei me olla saatu NORMAALIA lasta! :kieh:

Lapsi on 9-v. Valvoo, koska pelkää sitä ettei nukahda. Eikö ole käsittämätöntä! Pelätä sitä, että ei saakaan unta.

Joka helvetin ilta käydään samat rutiinit läpi ja joka helvetin ilta sille täytyy selittää sama asia uudelleen.

Olen niin väsynyt tähän, että katkeroidun siitä, ettei me olla saatu NORMAALIA lasta! :kieh:
Ihan tyhmä kysymys, että miksi ei voi itse nukkua vaikka lapsi pyörisikin sängyssään?

Cvcv

Hmm... Entäs lastenpsykiatrin kanssa juttelu?

Onko hänel joku diagnoosi kun lääkityskin on? Auttasko lasten psykologi?
Mun kohta 5v saa iltasin nykyään melatoniinia ja uniongelmat ovat jääneet ainakin toistaiseksi. Ei ole edes lääke vaan elimistön oma aine.

a.p.
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;27081074:
Ihan tyhmä kysymys, että miksi ei voi itse nukkua vaikka lapsi pyörisikin sängyssään?
Kun lapsi valittelee, että "uni ei tule, en saa unta" ja sitten alkaa se hirveä itkun vääntäminen ja niiskuttaminen. Huutelee jatkuvasti, "joko olette unessa, joko nukutte". Jos vastausta ei tule, lapsi tulee katsomaan nukutaanko me.
Ja tosiaan, käydään joka ilta sama asia läpi. Lapsi vain ei tajua, että tuollainen huutelu ja valitus terrorisoi meitä muita.

Onko lapsella ja jos on niin mikä diagnoosi?
Miten nukahtamista yritetään? Jos siitä tehdään kamala numero niin ei tule koskaan onnistumaan? Mä itse en ole osannut ikinä nukahtaa ja muistan miten tuonikäisenäkin nukkumaanmeno ahdisti ja pelotti ja pyörin joka ilta ainakin pari tuntia sängyssä ilman että uni tuli.
Anna lapsen pitää lukuvaloa päällä ja lukea jotain tms.

Vasta viimeisessä hädässä antaisin nukahtamislääkettä lapselle, aikaisemmin mainittua melatoniinia voisin lääkäriltä pyytää ja toivoa että auttaisi.

Jaksamista, ota tosiaan itse yhteyttä lastensuojeluun ja pyydä (vaadi) apua.

a.p.
[QUOTE="Ilona";27081114]Vie yksityiselle.[/QUOTE]

Tää on niin pieni paikkakunta, että se sama lääkäri vetää yksityisvastaanottoja.
Voisiko sillä olla eri asenne, jos me maksettais sille enemmän pätäkkää?

Ei se psykiatrinen lääkäri määrännyt edes melatoniinia. :(
Onko sillä sitten jotenkin huono vaikutus tuon "adhd"-lääkkeen kanssa?
ahaa. Eli adhd kyseessä. Meille tuon purkin määrännyt lääkäri tiesi suositella ja on määrännyt paljon myös adhd-lapsille. Tuosta lääkevaikutuksesta en ole varma. Kannattaa kuitenkin kysellä asiasta. Pojalla ei ole todettu adhd:ta mutta neurologista ongelmaa on ja esim uniongelmia paljon. Melatoniini saa tuon sähikäisen nukahtamaan todella hyvin ilman jokailtaisi tuskailuja ja tuntien pyörimisiä.

a.p.
Onko lapsella ja jos on niin mikä diagnoosi?
Miten nukahtamista yritetään? Jos siitä tehdään kamala numero niin ei tule koskaan onnistumaan? Mä itse en ole osannut ikinä nukahtaa ja muistan miten tuonikäisenäkin nukkumaanmeno ahdisti ja pelotti ja pyörin joka ilta ainakin pari tuntia sängyssä ilman että uni tuli.
Anna lapsen pitää lukuvaloa päällä ja lukea jotain tms.

Vasta viimeisessä hädässä antaisin nukahtamislääkettä lapselle, aikaisemmin mainittua melatoniinia voisin lääkäriltä pyytää ja toivoa että auttaisi.

Jaksamista, ota tosiaan itse yhteyttä lastensuojeluun ja pyydä (vaadi) apua.
Lapsella on laaja-alainen kehityshäiriö. Sen lisäksi vielä tosiaan adhd.
adhd-lääkitys itsessään aiheuttaa iltaisin nukahtamis ongelmia, mutta meidän tapauksessa emme esim. viikonloppuna anna kys. lääkettä ollenkaan ja silti sama show on päällä. Sama juttu oli kesällä, jolloin lääkkeessä oli luonnollisesti pitempi tauko. Ei se uni tullut kuitenkaan.

Miten sitä melatoniinia saa, kun sitä ei lääkäri ainakaan kirjoita????

adhd-lääkitys itsessään aiheuttaa iltaisin nukahtamis ongelmia, mutta meidän tapauksessa emme esim. viikonloppuna anna kys. lääkettä ollenkaan ja silti sama show on päällä. Sama juttu oli kesällä, jolloin lääkkeessä oli luonnollisesti pitempi tauko. Ei se uni tullut kuitenkaan.

Mä menisin toiselle lääkärille, vaikka sitten toiselle paikkakunnalle. Eihän tilanne voi noin jatkua :(
Koita jaksaa!

Kysyppä juuri melatoniinia. Jos kirjottas kun se ei ole edes lääke. Saa sitä reseptittäkin mutta lapselle en ehkä antas kun en ole varma vahvuudesta. Meillä tabletit ovat 1mg.

Yhteistyössä